fredag 21. november 2008

Da nærmer det seg tid for at ungdommen i huset kommer hjem fra skolen. Det er strålende vær ute, og jeg vurderer å ta med meg Snorre, Dimma og selvfølgelig kamera en tur i skogen. Føler behov for å knipse flere bilder nå sånn at jeg kan bruke dem til filmer, lysbildeframvisning osv.. Har jeg fått helt dilla, eller? Noen ganger lurer jeg på om det er det at jeg har passert 40.....Tdligere i dag trodde jeg nesten at jeg måtte ut på en lang, lang leterunde etter min lille- frøken Dimma. På morgenen blir det til at jeg setter ho ut i båndet i hagen sånn at ho får gjort det aller mest nødvendigste, og så får ho komme inn med en gang igjen. Det er nemlig ikke særlig fristende for meg å gå tur kl. 07 på morgenen når jeg har fri fra jobb! Vel, omsider da jeg skulle ta henne inn, oppdaget jeg at båndet var tygd istykker - og ingen lille-frøken var å se. Med hjertet langt oppe i halsen, og i bare "husmor-dressen" sprang jeg ut i veien for å se om jeg kunne se lille-frøken...Akk nei - ho var borte! Haugevis av tanker fløy rundt i hodet på meg, og jeg lovte meg selv at hvis jeg bare finner lille-frøken nå...skal ho ALDRI mer stå alene ute i bånd! Heldigvis syns Snorre at det var på sin plass å bjeffe litt på henne, og der - ja der kom hun springende mot meg - hoppende lykkelig og glad! Men ho sprang rett forbi meg og rett ut i veien! Ingen biler å se, heldigvis - men.....
INNKALLING SKAL VI TRENE MASSE PÅ HERETTER! !

4 kommentarer:

Nøve sa...

Hei!
Enda en blogg å følge med på,jo :o) Islendinger og lapper har mye til felles, tror jeg, det var mellom disse rasene jeg hadde valgets kvaler. Tilfeldigvis ble det Nalle. Hvor mange islands-oppdrettere er det her til lands, egentlig? Antar at det er stigende poplaritet på denne rasen også.

Skjønner du har hatt litt av en start på dagen. Mange tanker som raser rundt i sånne stunder!

Du, det med kamera og alder kan stemme... Håper dere får en fin tur, med mange blinkskudd - nydelige motiver har du iallefall tilgjengelig.

snorredimma sa...

Ja, skal love deg at jeg var svett lenge denne morgenen, ja...Du tar så fine bilder at det er en fryd for øyet å se på - jeg får legge meg i hardtrening der..Hvor mange oppdrettere det er av islendere her i landet får du vel nesten spørre Tove om - kan hende ho har mer oversikt enn meg der. Men jeg må innrømme - hadde det ikke vært for hjemmesider/blogger, ville jeg nok ikke sett noen andre islendere enn mine to, nei. Men lenger nord i landet er det flere av dem, vet jeg. Og du vet - det med alder'n er jo litt rart da....Jeg tenker at jeg skal gjøre så mye, men så får jeg aldri gjort det. Det ble ingen tur i skogen i dag...Det ble lydighetstrening ute på plen her på gårdsplassen istedet - men det var nyttig, skal jeg si deg. Innkalling var det jeg brukte tida på i dag..hehe.

Gry og Millis blogg sa...

Så gøy, at dere er i bloggverdenen også. Hadde aldri i livet trodd jeg skulle begynne med dette, men nå har jeg oppdaget at det er jo en hel verden full av hundegale mennesker etter mitt hjerte ute på internett:o)

Det blir kjempegøy å følge med Snorre og Dimma, spesielt siden Dimma og Milli er ganske nær i alder. Skjønner godt at du sprang av gårde i husmordressen, jeg har hatt et par runder i morgenkåpå (ingen neglisje akkurat, de kaller meg Madam Mim når jeg har den på).
Så godt at Snorre hadde litt kustus på Dimma!

Enig med Nøve, kamera og alder (og komplett hundegalskap?)... Det er noe der...;o)

Nøve sa...

Denne bloggverdenen er nesten farlig... Endelig oppfatta at det finns mange med hundegalskap der ute! Det tar litt av tida, kan man trygt si. Nalle må ofte vente og vente og vente, for jeg må sjekke bloggene før vi går tur.

Og du snorredimma, vi svarer visst hverandre både her og der ;o)

Å Madam Mim...jeg fikk meg en god latter ved tanken!