onsdag 4. februar 2009

Nabo'n spurte...

....om vi ville være med å gå kveldstur med hundene, og det syns vi jo var midt i blinken på en kjedelig tirsdagskveld. Ikke er det noe å se på tv, heller...

Rune og jeg kledde på oss varme ytterklær - for det er jo tross alt - 4,5 blå utte - tredde på begge hundene hver sin refleksvest, og hoppet over gjerdet inn til nabo'n. Balder var ellevill av glede, og Snorre og Dimma like så.

Vi tok turen forbi barne- og ungdomsskolen og videre bortover gangstien mot et område vi kaller for Bjortoppen. Der er det store fine jorder som vi tenkte hundene kunne få springe løs på. Nå skal det være sagt at disse jordene er vel ikke dyrka mark lenger, for her planlegges det utbygging av en haug med rekkehusleiligheter. Veldig synd, i grunnen.

Og ivrig som jeg er, kamera var jo med denne gangen, også. Ikke speilrefleksen, men ixusen. Litt i det mørkeste laget, men noen øyeblikk ble jo foreviget, da.

IMG_2181

IMG_2198

Og selvfølgelig....Etter å ha gått over nesten begge jordene, og vi kunne skimte veien litt lenger bortenfor - ja, da oppdaget jeg at jeg hadde mistet lenka til Dimma. Den fine, røde, myke skinnlenka...Snufs....som jeg var sååå glad i. (Jepp. det går ann det, også).

IMG_2195 Dere kan så vidt skimte lenka i venstre hånda mi....

Så ble det leteaksjon, men ingen lenke var å finne. På hjemturen ble Dimma satt fast i båndet til Snorre, og han fikk gå fri ved fot hele veien hjem. Gutten min er jo såååå flink, da eller. Stakk bare EN gang bort til en annen hund for å hilse....(hysj).

Da vi var vel hjemme igjen, ble vi budt inn på kaffe og sjokolade-kake av nabo'n. Og ingenting smaker vel bedre enn det etter å ha gått en laaaang tur ute i kulda.

IMG_2200

Dette er Balder

10 kommentarer:

Nina og Bonnie sa...

Det hørtes koselig ut å ha en nabo å gå tur sammen med. Det ble fine bilder selv om det er mørkt.

Kjedelig å miste båndet til Dimma, da. Sånne ordentlig bånd er grisedyre. Kan hende du finner det i morgen i dagslys.

snorredimma sa...

Tenkte det samme. Får stikke bort i dagslys for å se etter det. Rødt synes jo godt i dagslys - bare det nå ikke kommer snø i natt...Joda, jeg VIL veldig gjerne at det snør..men det hadde vært fint om jeg hadde funnet lenka først. Det er som du sier - dem er jo grise-dyre...

Nøve sa...

Så fin bloggen var blitt!

Egentlig ville jeg skryte av hundene, og de fine refleks vestene :o) Det er skikkelig koselig å gå sammen med andre hundefolk. Gleder meg, for det skal vi i morra! Nå har det blitt litt mildere,-12 og det stiger og stiger - og i morra er det meldt snø...

snorredimma sa...

Tusen takk, Nøve. Ble jo inspirert av deg, jeg vettu..:-)))

Gry og Millis blogg sa...

Det hørtes ut som en koselig tur! I mørket med flere hunder og litt flere folk enn bare deg selv:o) Også sjokoladekake på slutten da.... Nam, nam:o)

Så synd med båndet, håper du finner det i dag. Hundebånd er nesten som sko synes jeg. De er stive og ekle når de er nye også går dem seg til og "mykner" etterhvert.

Marianne sa...

Det var jo en trivelig tirsdag kveld.....Her hos oss er det ikke så mange som en kan gå sammen med, dessuten fins det meste ikke et gatelys så man må famle seg frem i mørke..

Bloggen din var blitt kjempe fin, flott nytt bilde også.....
Ha en fijn dag da, håper du finner båndet ditt....her snør det kattunger!

Nina og Bonnie sa...

Har du funnet båndet. Du har vel fått litt snø i dag du også. Det er kommet litt her. Måtte måke i kveld.

snorredimma sa...

Det har snødd i hele dag - begynte forresten forrige natta...så båndet har jeg ikke funnet. I morgen drar jeg og kjøper et nytt.

Dixie sa...

Får håpe du finner båndet igjen når snøen smelter! Det er det vi satser på med en av Dixies potesokker på Hovden også. Men det tar nok en stund før snøen smelter, der... (hun mistet egentlig alle fire på de første to skrittene i snøen, men den ene av dem fant vi ikke igjen... :)

Uansett hørtes det ut som en veldig koselig tur, det er jo så kjekt å ha noen å gå tur med! :)

Irén sa...

Hei, og takk for besøk inne hos meg!

Veldig fin blogg du har. Det gikk en stund før det gikk opp for meg at bloggen og nettsiden din ikke er samme sak. For jammen meg har du en FLOTT hjemmeside også!!!

Kjedelig å miste båndet da. Håper du finner det igjen!

Skulle gjerne hatt noen å gå på tur med her - men vi har nesten ikke naboer - og ingen andre hunder. En del katter da - så Balder får tatt seg litt ut... hehehe

I går og i natt har det snødd her som bare det. Balder er helt YR ute i snøen, mens kattungene våre sitter og skjelver på trammen stakkars.

Gleder meg til å svinge innom hos deg igjen - både her og der :-)