lørdag 28. februar 2009

Snorre er friskmeldt…..

….og ja, det er da liv i meg, også! Har jobba litt for mye kjenner jeg, og nå er det godt med en friuke. 5 netter er i det meste laget for meg – ja, for Snorre og Dimma, også. Begge er fulle av energi etter myye hvile sammen med matmor på dagen.

Onsdag var vi hos dyrlegen, og rompa til Snorre er nå helt bra, og han ble erklært frisk!! Gutten min er så flink. Dyrlegen fikk gjøre absolutt alle undersøkelser som måtte gjøres uten et eneste knyst eller tegn på irritasjon fra Snorre. Jeg kunne bare la han være igjen, sa både dyrlegen og assistenten, for makan til vakker hund har de ikke sett!! Å, gjett om jeg svevde da, eller….Ingenting er vel som å få ros og godord om den man er så glad i vel…:-)) Håper ikke Snorre får flere problemer med den kjertelen i ettertid, og hvis så skulle skje, rådet dyrlegen meg til å la henne operere den/dem bort på Snorre. Det er ikke vanlig at islendere får slike problemer, i følge dyrlegen. Uff – først ballene…..

Snorre har blitt så kosete. Han vil opp på fanget mitt, og gjerne ligge oppå meg hele tiden. Ordentlig herlig er det, for sånn har han aldri vært. Nå sitter’n og ser på meg med dem dådyr-øya sine og kommer med noen underlige lyder som han heller ikke har hatt før. Jeg har lært meg at disse lydene er Snorres måte å spørre meg om å han kan få lov til å komme opp i sofaen til meg. Så nå har jeg ei som piper, og en som høres ut som…ja, hva skal jeg sammenligen det med?….nei, aner ikke – det bare må høres!

Både i går og i dag har vi masse sol, og mine to engler maser om å få være ute heeele tida. Og jeg som hadde tenkt til å se på VM….Jeg tok nå heller på meg varmt tøy, og gikk ut i hagen med to elleville hunder. For hvem kan vel motstå to bedende øyne, og en god porsjon med mas????? Ble jo tatt noen bilder igjen. Og jeg må huske på å sende inn bidrag til konkurransen…Kanskje klarte jeg å fange noen fine øyeblikk i dag?

Lekkasjen ordnet seg sånn nogenlunde – jeg fikk måkt og kakket bort all isen – så vannet holdt seg unna. Håper bare det ikke kommer mer snø……

Nå har jeg funnet fram video-kamera, også – og jeg som ikke har lært meg speilrefleksen ordentlig, ennå! Jaja….ikke fritidsproblemer jeg. Så det kan hende det blir noen filmer……

Til slutt sender jeg mine tanker til Gry som har mistet sin aller beste venn, Olivia……….

IMG_7953

IMG_7973 (2)

IMG_8028

IMG_8042

IMG_8558

IMG_8274

IMG_8158

IMG_7979

IMG_7848

IMG_9047

GOD HELG!

12 kommentarer:

Hanne sa...

Å, det var fint å høre at Snorre er frisk!! Han har nok fått litt ekstra behov for kos etter å ha vært så "pjusk".

Jeg sitter på jobb og ønsker meg ut i det fine været, jeg også! Men jeg jobber sent idag og tidlig i morgen, så jeg får heller satse på fint vær imorgen ettermiddag.

Gry og Millis blogg sa...

Godt å høre fra deg igjen Camilla! Også så deilig å høre at Snorre er bra igjen!!! Flinke, flinke Snorre som er så snill hos dyrlegen!

Dette MÅ jeg bare si!!! FOR NOEN FLOTTE BILDER DU HAR TATT!!!!! Se på det bildet av Dimma alene, det ser ut som om det er tatt i et fotostudio (og ikke i snøen). Du har blitt kjempeflink med kameraet, gleder meg til å se hva du utretter med videokameraet:o)

snorredimma sa...

Tusen, tusen takk, Gry! Har endelig begynt å skjønne litt av åssen jeg skal stille inn på M på kamera, takket være Marianne..:-)

Nina og Bonnie sa...

Hei Camilli, du var ikke så langt unna. Nå er du på plass igjen.

Så bra alt er bra med Snorre. Og så flink han er hos dyrlegen. Det er bra. Da er det lettere neste gang.

Og for noen flotte bilder. Du er blitt knallgod. Og film nå også. Dette blir spennende å følge med på.

Bra det har ordnet seg med taket,da. Sånt er ikke moro og det kan bli dyrt.

Dixie sa...

Kjekt å høre at Snorre er frisk igjen! :) Og det må ha vært gøy å få sånn skryt av dyrlegen! Snorre er jo en kjempefin hund! (og Dimma også selvfølgelig...)

Kjempefine bilder du har tatt! Endelig virker dataen vår igjen, så jeg får lagt ut bilder jeg også! :) Men de er jo ikke akkurat så fine som disse, da... :)

silja sa...

så godt at snorregutten er blitt frisk:D den golyden han lager, gjør teitur og søstra hans også når di vil kose,, (regner på en måte litt med at det er den samme lyden)

jeg tar fatt på store bokstaver jeg også her.. SUPERFLOTTE BILDER:D:D

Luna sa...

Ja, det var kjekt å høre at Snorre er bra igjen. og så så flink med dyrlegen, kan skjønne du var stolt ja :)
gleder meg til å så videofilm av hundene, masse fine bilder du har tatt :)

T :-) sa...

Ja, sånne dyrleger liker vi ;o)

Mange flotte bilder og film. Og så er jeg så imponert over alle "finessene" du lager på filmene dine.

Så herlig med en kjælen godgutt da.

Nøve sa...

Flott at Snorre er god som ny igjen!! :o)

Har hørt om flere hunder som stadig må til dyrlege og "tømme" analkjertlene. De må unngå endel mat, men det gjentar seg likevel. Kan kjertlene opereres bort?? Kan problemet løses så "enkelt og effektivt"? Det er jo ikke sikkert det var akkurat det samme som feilte Snoore, da.

Ha ei fin uke sammen med go'ingene dine :o)

snorredimma sa...

Nøve: Det er nok forskjell på dyrleger, ja. Det var analkjertelen på den ene siden som ble betent..Hun sa også at jeg kunne "hjelpe" til å tømme dem ved å klemme på den - hvis det skulle skje igjen. MEN, hun er ingen tilhenger av at han skulle plages unødvendig når de kunne fjernes kirurgisk! Nå håper jo jeg at dette var et engangstilfelle, for det er slettes ikke vanlig at en islender for et sånt problem...

Marianne sa...

Så bra at snorre er blitt helt frisk igjen, og så gøy med de fine ordene du fikk hos dyrlegen..Har hørt de jeg og..ikke noen tvil om islenderen har en nydelig sjel som alle faller for!
Du kan hjelpe hunden med å tømme analkjertelene ved å gi de noe mat som gjør magen litt hard, feks kotelett bein e.l.

Bildene dine og filmene er så flotte Camilla, synes det er kjempe gøy å se at dere alle bare blir flinkere å flinkere. Det blir så mye gøyere å ta bilder når man kan det! Og pinnacle!!!, er enda mer misunnelig nå..

Godt å ha deg på plass igjen...Håper du får en knall uke...vi har fått snø..IGJEN!!!

snorredimma sa...

Tusen takk, Marianne! :-) Det snør og det snør her, også..ikke bare litt, men MYYE...
Så nå blir det ut å måke på balkongen igjen...