onsdag 23. september 2009

Snorre-gutten…

….blir bedre i øret sitt for hver dag som går. Fortsatt er det sårt og kommer litt puss – men det er utrolig hva noen øredråper kan kurere og få til. Skal fortsette i 1 uke til, så får det være bra, håper jeg. Han har slutta å klø seg, heldigvis. Formen hans er det ikke noe å si på. Han har faktisk begynt å bli litt leken…???;-) Må være trylle-dråper han får….Ellers er han veldig kosete om dagen….og det er jo trivelig det!!

Dimma og jeg forsøker å få til noe fornuftig innimellom, dvs. trene litt på det apport-greiene…men det er ikke enkelt. Jeg var kjempe-motivert i førsten og syns dette her var kjempe-skøy….også “dabba” det liksom helt av….Men jeg regner med at motivasjonen stiger igjen når jeg vel er på Bergheim og skal ta fatt på siste del av runderings-kurset sammen med Gry, Milli, Nøve og Nalle..og Hilde. Gleder meg til å treffe igjen alle sammen. Snorre skal ikke være med – han blir med Rune på hytta vår i Støten. Så nå skal jeg testes igjen på å kjøre langt på egenhånd. Denne gangen har jeg med meg “Jørgen,” for  ho “ LIv” tok kvelden sånn helt plutselig, gett….;-)) Både gruer meg og gleder meg…til å kjøre sjøl, altså…

Egentlig hadde jeg ikke noe å skrive om – det skjer jo absolutt ingenting…..:-))) Legger ut noen bilder fra forrige gang vi var på Bergheim. Disse tre kommer nok til å stor-kose seg sammen igjen. Tror Dimma savner noen å leke med. Snorre er jo ikke akkurat den første ho tyr til når ho vil leke, for å si det sånn. Han kjefter på ho med en gang så fort ho å prøver seg på bitte-litte-granne mas…Ja, det er jo det han syns ho gjør – bare maser….Så noen dager fra hverandre blir sikkert godt for dem begge to. :-)

IMG_4701

IMG_4675

IMG_4725

 

VI SNAKKÆS….!  :-)))

27 kommentarer:

Gry Viola og Roxie sa...

Så fine bilder av flotte hunder!! Kos dere mase på kurset sammen med Gry og Milli, Nøve og Nalle og Hilde!!
Må nåk prøve oss på et slik runderings kurs en gang!! Høres veldig morro ut!!
Ha en fin dag videre!!

T :-) sa...

Så flotte bilder Camilla. Det skulle vært morsomt å hilst på Snorre ja. Tror han og Vina har visse likhetstrekk. Men det har vi vel kommet fram til tidligere også ;-)

Ja du må bare si ifra når du er på disse kanter :-)

Gry og Millis blogg sa...

Så godt at Snorre har blitt bedre i øret sitt! Også så gøy at han har blitt litt leken av seg. Trylledråper er nok grunnen;o)

Vi gleder oss veldig til å treffe dere igjen Camilla!!!!! Veldig, veldig faktisk:o) Nå får de to jentene krangle seg ferdig i fred for meg har jeg bestemt meg for:o)

Jeg har "Ulla-Britt" i bilen, men vi er uvenner.....

Herlige bilder av herlige hunder:o)

Ville sa...

Hm, nå blir jeg forveden; Jørgen, Liv og Ulla-Brit hva og hvem er det??? Høres ikke ut som musikk eller?
Så fint at øret til Snorre er på bedringens vei:o)

Så flotte bilder av vennegjengen. Dere må ha en fin helg på Nes/Bergheim, gleder meg til referatet, regner jo med atdere vil dele noen av opplevelsene deres med oss andre, ha en fin uke.

Nøve sa...

Det er bra, Snorre, at du har fått så effektive dråper og blitt bra i øret!!! Synd at du ikke kan bli med til Bergheim igjen, vi hadde det så moro.Nalle får slite med begge damene aleine - det blir tøft for en enslig stakkar! Kanskje han kan få noen trylledråper han også??

Håper han Jørgen sender dere tidlig avgårde på freda'n ;o) Vi venter med lengsel og smerte!

(Berit...det er de derre GPS-stemmene som har så fine navn ;)

Nina og Bonnie sa...

Det ble jo et koselig lite stykke av at det ikke skjer noe. Rart det der.

Snorre er en tøffing han, skal mer enn litt øreverk før han gir seg. Jeg synes Vina og han er like, hilste på han i februar hos Gry.Og de er like avhenging av mamma begge to.

Skjønner dere gleder dere til Bergheim i helgen. Når disse GPSene er stilt riktig så går det som en drøm. (ikke Gry sin da).

Gry og Millis blogg sa...

Jeg lurer på om jeg er den eneste i verden som krangler med GPS'en min..... Ordet "drittkjærring" har vært i bruk;o)

Nina og Bonnie sa...

Ja, Gry. Det er bare deg som prater med GPSen. Ha-ha, og du er herlig når du gjør det. :-)

Gry og Millis blogg sa...

Du har nesten prata med Ulla-Britt du også Nina:o)))) Da jeg ha opp hele kjærringa og ringte deg, var du jo veldig kjapp til å kommentere hvor mye hun prater;o))) Herlig!!!

snorredimma sa...

Jeg er i hvert fall heeelt avhengig av Jørgen.....;o))) Og han skal væra med meg fra Bergheim og over til hytta på søndag...Så han snakker jeg bare pent til.;o)

Nina og Bonnie sa...

Snakker du også til GPSen, Camilla? Hva er det med de maskinene? Kanskje jeg må få meg en sånn for å ha noen å snakke med i bilen. Er det det de er til? Har ikke skjønt det før nå, jeg, hihi.

Jo da Gry, jeg har hørt Ulla-Britt, og hun er ille.Kan du ikke programmere henne vekk, borte vekk!

snorredimma sa...

Tove: Jeg kommer og besøker deg fortere enn du aner...ikke så langt fra meg, vettu..Men så er det det med helga...Jobber ikke jeg, jobber du...og omvendt...

Vi får se...;o))))

snorredimma sa...

Nina: Han forstår meg når jeg ikke sier noe..Du vet, noen ganger sier tausheta mer enn ord!! hehe

Jørgen er i allefall mer behagelig enn Liv - ho var ufyselig å høre på...og ho preka som en foss!! Ble jo helt forstyrra i kjøringa, jeg..
Men Jørgen....det er gutten sin, det..så lenge han varer...;-)))

Skulle vært morsomt å hørt ho Ulla-Britt....

Gry og Millis blogg sa...

Ulla Britt er med i helgen, så muligheten er så absolutt til stede! Kanskje vi kan byttelåne Ulla Britt mot Jørgen;o)

Tror kanskje jeg gjør som Nina sier. Husj og bort med Ulla Britt!!!

Marianne sa...

Hva er det med dere damer??? Har dere ikke skjønt at "EKTE" kvinnfolk leser kart!
Vekk med både Jørgen og Ulla Britt!....

Stakkars snorre som har hatt ørevondt, godt at han er på bedringens vei..kos dere masse på kurs i helga da Camilla!

Ville sa...

Å er det GPS`en. Jeg skjønner godt at Gry er uvenner med Ulla-Britt, er hund svensk?
Vi har ei hu heter Joan;o) hun er klin-gal, sender oss avgårde store omveier jeg tror hun har prosenter fra Statoil.

Tove sa...

Skru nå av den hersens lyden på GPS'n da vel!! Spesielt ille er det å høre på når den ikke er oppdatert på fartsgrenser og tror det er 60 der det faktisk er lov å kjøre i 80. Det kan bli slitsomt ja...Lyden er stort sett av på vår, enda dama er norsk :-)

Flott Camilla, nå har jeg forandret litt på vaktrullen min, så det er mulig det blir litt lettere å få det til :-)

Gry og Millis blogg sa...

Ulla Britt er svensk, og kan ikke veiene i Norge!!!!!

Tove: Hun er integrert i bilen, så hvis jeg skrur på GPS'en, så er Ulla Britt i gang med å gnage høylytt i vei umiddelbart. Derfor bruker jeg den svært sjelden, ringer heller og får veien forklart:o)

Tove sa...

Er du sikker på at du ikke kan skru av lyden likevel, Gry?

God tur til Nesbyen med eller uten Ulla Britt og Jørgen eller hvem det nå er Både Gry og Camilla. Jeg vet dere kommer til å kose dere når dere kommer fram :-)

Gry og Millis blogg sa...

Nei Tove, ikke helt sikker, men jeg har forsøkt.... Med det resultatet at temperamentet er langt mer fremtredende enn mine knappekunnskaper.....;o)

Gry Viola og Roxie sa...

Hei! Tok en tur innom igjen! Må si meg helt enig med Marianne! GPS er ut!! De damene/mennene roter bare til når de skal finne veien! Har bodd her på bøle i 14 år og veien som går fra haavundveien og ned til bølehøgda har vært stengt så lenge vi har bodd der, men alle som har skullet innom oss og har brukt gps må ringe å spørre om hvor de skal kjøre for gps vil ha dem ned fra haavundveien og over et jore!! BRUK KART !!!
Ha en fin helg på Bergheim!!

snorredimma sa...

Vel - jeg ER simpelthen avhengig av GPS når jeg skal kjøre på egenhånd....Jeg kan heldigvis skru av lyden...:-) - er sikker på at du kan det også, Gry!!

Jeg har med kart og jeg, for sikkerhets skyld....men har en tendens til å rote meg bort uansett. Men siden jeg har vært på Bergheim EN gang før, regner jeg med at det skal gå rimelig greit denne gangen. Får huske på mobilen...;o)))

Nina og Bonnie sa...

Skjønner at det er damene på GPSen som lider av munndiare, jeg har sansen for kart,jeg da. Synes det er gøy å følge med på veien og hvor en havner. Det vet vel du Gry? Men da sitter jeg jo ved siden av og skravler samtidig.

Gry og Millis blogg sa...

Jeg foretrekker Nina framfor Ulla Britt, det skal være sikkert og visst!!!!!!!!! Når jeg tenker meg om, så er det mulig du hadde fått plass bak den GPS skjermen Nina, god plass også;o))

Nøve sa...

Gleder meg til du kommer hjem, og viser oss alle bildene og FILMENE du tok på Bergheim!
Nalle savner damene sine. Lover å leike mere neste gang.

Savner dere, jeg også ;o)

Irén sa...

Herlige bildr, Camilla :-)

Snorre er en skikkelig godgutt! Håper han er frisk igjen nå!? Kanskje trylledråpene har langtidseffekt slik at han leker seg videre, hihi

Runderingskurs ser skikkelig artig ut! Flotte innlegg å lese! Skikkelig kos!

Ønsker deg en forsatt fin uke! Ikke minst - snart er det helg :-)

Inger`s blogg sa...

Han Snorre-gutten kan jeg bare ikke stå for, han ser så god, snill og kosete ut.
Må bare lee av GPS historiene, meget morsomt, bare ikke når den ikke finner fram, vår GPS trenger oppdatering ellers er den god å ha, den har spart oss for mange km og feilkjøring.
Blir spennende å høre din versjon fra helgen.