onsdag 16. september 2009

Det skjer ikke så mye hos oss….

….og enda så bare flyr dagene avgårde. Det hjelper jo på at vi har verdens flotteste høst-vær her i Østfold, så hagen får nå en (siste?) skjau i fin-været. Kællen er på rype-jakt, så det faller mye kjøring på meg med unger som skal på skole, til kjæresten what ever….Kjedelig….men det er jo sånn det måtte bli når vi flytta til et sted med dårligere bussforbindelser…

Snorre har fått et slags eksem, tror jeg, i det ene øret, så jeg ringte til dyrlegen for å få noen gode råd – andre enn å rense med lunkent vann – men tenkte jeg det ikke…..Ingen råd å få, men en time for sjekk skulle jeg vel alltids få….kunne jo hende at han hadde fått ørebetennelse??? Var jo ikke ute etter time,jeg….men, men…så da blir det dyrlege-besøk på meg og Snorre senere i dag.

Her kommer en liten oppsummering siden sist… Må bare skryte litt…Musikken som jeg har lagt til, spilles av Skjeberg Storband m/vokalist Erik Andrè Hvidsten. Jeg er med og spiller tenor-sax..:-)))

Da har vi vært hos dyrlegen. Snorre har både antydning til litt sopp og bakteriell infeksjon i øret sitt. Så nå skal øret dryppes to ganger om dagen med fucidin øredråper i hele 14 dager – men på 5. dagen skal vi også begynne med ørerens i tillegg en gang om dagen. Den gutten min er da uheldig og da…. Snorre var som vanlig snill og samarbeidsvillig hos dyrlegen – ikke så rart siden ho både renset og klødde han i øret samtidig – og Snorre har fått dagens “ros” meget velfortjent. Litt kjipt at han hadde gått opp 0,5 kg etter at han nå har brukt nyrefòret i 3 mndr…..men heldigvis at det ikke var mer…..bare ser sånn ut. Og som han slapp pelsen hos dyrlegen!! Helt sikkert litt stressa og hadde sikkert forrige besøk friskt i minne eller det før der eller det før der….Uff, føler at jeg har vært hos dyrlegen en gang for mye nå, gett…:-( Og da hun spurte om når han sist ble badet fordi hun så litt flass i pelsen…da hadde jeg lyst til å grave meg ned….Bada vel før sommer`n en gang hjemme…ellers plaska litt i søledammer når vi har vært på tur…Og da hun så noen svarte prikker i pelsen hans og lurte på om han kunne ha hudinfeksjon i tillegg…ja, da ble jeg flau!!! Gutten har jo rulla seg rundt på bakken oppå marker, oppå insekter liggende i grusen, i jorda, på plen….Eeehh…prøvde å pynte litt på det at jeg hadde den store gre-dagen i går (jeg gjorde det..gredde dem begge) men det føltes bare heelt feil. Ja, ja…..Det årnær sæ!!:-)))

17 kommentarer:

Gry og Milli sa...

Så koselig film Camilla:o) Dere har så mye luft rundt dere, så deilig.

Jeg tenker alltid at Snorre burde hete Aristoteles, han ser alltid så utrolig "tenkende" ut! Også herlige Dimma da, som egentlig er veldig lik Millien min:o))

Simon så ut til å være veldig lik pappa'n sin, Daniel så jeg ikke så godt.

Så utrolig kult at du spiller sax!! Det er verdens fineste instrument!!!! Herlig:o)

Marianne sa...

Visste ikke at du var så musikalsk!

Flott film Camilla, koseligt at guttene også var med (ps, Camilla har 2 herlige og snille gutter!!)...og mann selvsagt!!!

Nøve sa...

Så koselig, da Camilla!
Rart å se at du har to digre gutter (på din egen alder,liksom ;)

At du spiller, var jo helt nytt for oss! Tøft :o)

NÅ er det ikke lenge før...Gleder meg så til å se dere igjen! Gry har tilogmed menyen klar ;o)

Nøve sa...

Fortell hvordan det går med øret til Snorre!
Nalle klør endel i øret, men det ser fint ut og lukter som honning...det kan ikke være noe gæli da??

Gry og Milli sa...

Nøve: Han har sikkert bare fått honning i øret;o))) (Dagens blødme ha-ha;o)

snorredimma sa...

Gry: Nå er jeg spent..gleder meg ;o)Tar med drikke, jeg da....

Og siden Nalle er søt som honning.....;o)))

snorredimma sa...

Og forresten - gutta er verdens herligste og i den herligste alder'n...hrrrmf....

Har spilt i storbandet i ca 15 år..men har lagt det litt på is nå...er jo heeelt hekta på hund!!!!

T :-) sa...

Så morsomt å se bilder av familien din også. Hadde ikke tenkt på at guttene dine er så store nei... Men jeg må som sagt få tak i litt lyd på pc'n.

God bedring til Snorre

Gry og Millis blogg sa...

Bare gled deg Camilla, det er skikkelig yummi:o)))) Jeg tar også med drikke. Rødt. Så får hun som liker blankt drikke det:o)

snorredimma sa...

Det blir bra, Gry!! Lurer fælt jeg nå....:-))

Nina og Bonnie sa...

Det skjer jo masse hos dere, Camilla. Det var en flott film, også med familien. Det var morsomt å se. :o)

Ser du har noen skjulte talenter du også. Det kommer fram her på bloggene etter hvert.

Høres ut som en knallhelg i vente på dere. Husk bare på at dere skal på kurs også da. Vi må jo få et referat. Redd dere glemmer alt når helgen er over. :-))))

snorredimma sa...

Nina: Det kommer til å bli en kjempe-herrrlig helg, og jeg gleder meg som en liten unge til å treffe igjen både Gry, Nøve, Nalle og Milli...neste gang får jommen i meg du væra med, også!!!!!

Og ikke vær redd, vi skal nok få med oss både kurs og klare å gi referat etterpå....;-)))) Det får jeg overlate til Gry og Nøve, for jeg drar rett fra Nøve og videre til hytta for å være der i høst-ferien...Men bilder blir det sikkert...men nå har jo Nøve blitt så flink....

Gry Viola og Roxie sa...

Så kult at du spiller sax!!
Kjempe flott å høre å se på!!
Er vokst opp med søsken som spiller i korps. Ho ene søstra mi som er 49år spiller sax ennå!! Skiens ungdoms korps?! Ikk så mange som er med der under 30år!!
Håper Snorre blir fort bra igjen!!

Anne-Liss sa...

For en flott film og fin musikk.

Etter å ha fulgt med på bloggene en stund så har jeg satt meg opp et bilde av alle hundene og Dimma og Snorre ser så ulike ut, Snorre alvorlig, rolig og tankefull mens Dimma ler og tar livet som det kommer og alt er bare en lek. Er de så ulike eller tar jeg helt feil !
Så kult at du spiller sax !!

snorredimma sa...

Anne-Liss: Du er nok ikke så langt fra der...Bortsett fra at Snorre er for det meste rolig - er det han som er fælest til å bruke stemmen...Og så får han sine "raptuser" innimellom når han har vært bedagelig litt for lenge...Og det er han som er mest avhengiog av meg, og gjør sjelden noe på egenhånd uten ho matmor...

Dimma har du nok dannet deg et ganske så riktig bilde av...Blir i veldig godt humør av å være sammen med henne!!Og ho syns at alt er spennende og morro...

Irén sa...

Kjempefin og koselig film! Så flink du er da! Sax er vel ikke det letteste instrumentet å traktere? Forøvrig yndlingsinstrumentet mitt (nei, jeg spiller ikke selv!)

Stakkars Snorre-gutten! Uff, kjedelige greier, men som du sier; det ordner seg nok! God bedring til godgutten!

Ønsker dere en alle tiders fin uke!

Nøve sa...

Snorre er vel bra i øret sitt??

Hvordan går apport-treningen hos dere? Vi begynte så bra, men så dabba iveren av, liksom... Skjerpings!

Jeg gleder meg så til helga!!! Det blir jammen mye kjøring for deg, men du er tøff,du ;o)