tirsdag 1. september 2009

Oppå fjellet…..

Jeg som vanligvis er B-menneske de luxe, våknet kl.07.30 vannvittig uthvilt og opplagt klar for ny giv. Ute var det fortsatt bløtt etter regnværet, så det fristet ikke mye å ta med hundene ut på tur så tidlig – det er da så mye annet å finne på inne. Data, f.eks….MEN aller først må kaffe-koppen nytes før jeg i det hele tatt er istand til å tenke på andre aktiviteter - og det forstår Snorre og Dimma veldig godt. Dem gikk så vidt utenfor trappa og litt ut på gresset hvor dem la igjen hver sin lille tisse-dam, før dem skvatt inn døra igjen…ble jo våte på potene, og det er ikke behagelig så tidlig på  morran. Snorre hadde fortsatt sukat i begge øynene…

Etter å ha surret litt rundt inne, kom jammen i meg fin-været ute. På med tur-habitten og fikk festet hundene i bånda sine og satte så  avgårde mot Ravnefjell. Det ligger videre innover forbi oss og skytterbanen gjennom skauen og…... Når vi står i bakhagen, ser vi rett opp på Ravnefjell.

_MG_5097

Da vi endelig kom oss opp på toppen, var vi gørr-slitne Snorre og jeg. Dimma var nok ikke fullt så sliten, men ble nok god og varm pga all løpinga fram og tilbake og sidelangs stien. Ho planta seg like godt oppi en dam ho fant, og ble liggende der en kort stund mens Snorre og jeg prøvde å få igjen pusten.

IMG_4000

Det var utrolig flott oppå toppen og kjempe-fin utsikt utover Torsneskilen. Hadde vi hatt båt, kunne vi “tøffa” fra kilen og utover mot Hvaler-øyene eller tatt den andre veien mot Strømstad på sommer’n.

IMG_4002

  Og som vanlig når vi er ute og går tur, har jeg øye for detaljer som jeg bare MÅ forevige…. ;-)

IMG_4009

Ha en fin, fin dag alle sammen!!

15 kommentarer:

Gry Viola og Roxie sa...

Flotte bilder!! Kjempe fin tur dere hadde. Det siste bilde var nå litt spesielt, he-he (fin pinne?)
Ha en fin uke!!

Marianne sa...

HA HA camilla..det var LITT av et bilde ja...detaljer du liksom!!

Flott tur dere har hatt da...dere er så heldige som har så fin utsikt....

Irén sa...

Hehehehe, takk for den, Camilla! Blikk for detaljer - ingen tvil ;-)

Flott natur der du bor. Dimma var skikkelig søt der hun lå og koste seg i dammen!

Berit sa...

Så flott vær ! Jeg har hattt tur med skolen (1-7 kl) i tåke og etterhvert silregn. Flotte bilder !!!

Gry og Millis blogg sa...

Det så ut som en deilig tur! Lure, lille Dimlingen som benyttet sjansen til et slags ørlite bad mens dere fikk igjen pusten:o) Så flott utsikt det var derfra Camilla.

Jeg er så imponert over at du har fått så innmari dreisen på kameraet ditt. Du må vise meg (selvom jeg har Nikon).

Sans for detaljer har du såvisst;o)) He-he!

Nina og Bonnie sa...

Ja det var litt av en tur. Heldig med været i dag. Her har det vært grått og trist. Må passe på nå om dagen å benytte solen.

Og detaljer......hahaha

Nøve sa...

Så fint fjell du har Camilla, og for en utsikt! Kan tenke meg at Snorre var litt sliten,stakkar. Har han fått øyekatarr av Nalle, forresten? Eller var det bare vanlige trøttinger i øyekroken??

Ærlig talt, hvem hadde ikke lagt merke til den soppen??
Du skulle satt deg ned og venta til den åpna seg, det er visst litt av ett syn - med lukt... ;o)

snorredimma sa...

Nøve: Ingen her som har fått øyekatarr - Snorre er bare innmari treg på morran...og trøtt, stakkar.

Har aldri sett den soppen før - åssen lukter den?? Jeg får se om den er der neste gang jeg går der, også...kanksje den har åpenbart seg,da....hehe

Gry og Nina: Neste gang vi treffes....da skal jeg vise dere hvordan jeg stiller inn kamera ;-)

Gry og Milli sa...

Nøve: MED LUKT???? Du er sjukere enn meg;o)))

Nøve sa...

Gry - den heter STANKSOPP, sikkert ikke uten grunn ;o)
Hør her; først er den som ett egg (hekseegg), så skyter det opp en lang,porøs,hvit stilk med olivengrønn slimet og illeluktende masse i toppen.. (det stend i bokji!)

Soppen din Camilla, er på retur. Du får sette deg i skogen og vente på nye muligheter, hehe...

snorredimma sa...

Ååååå. filler'n.....!!!

Ville sa...

He He, greit å få lest en del kommentarer, nå vet jeg hva den "fine pinnen" er;o)

Ellers mange nydelige bilder fra turen deres, og ja morgen kaffien er viktig som alltid, både hjemme og på hytta:o)

Gry og Milli sa...

Nøve: Har du kjent lukta noen gang???

snorredimma sa...

Det er sikkert den ho (som vi kjøpte småbruket av) snakka om som lukta så fælt innunder syrinhekken her...Kanskje jeg ikke trenger å gå helt til skauen for å kjenne lukta, gett....;O))

Nøve sa...

I august-september kan man visstnok kjenne åtselstanken fra soppen... Heldigvis har den utseendet med seg ;o)