mandag 28. desember 2009

Nå har vi det som plommen i egget….

Nissen har vært her og dratt igjen…..Da Dimma fikk se alle julegavene under juletreet, var det spesielt EN gave Dimma forelsket seg i. Den hadde rødt julepapir og luktet helt fortreffelig, ifølge Dimma.

IMG_1054

Dermed tok ho på seg den store oppgaven med å passe på akkurat DEN julepresangen, og ho tok oppgava si meget alvorlig, må jeg få tillegge. Ingen, og da mener jeg ingen, fikk lov til å nærme seg julepresangen med det røde julepapiret på og som luktet så godt. Ho knurret og snurret litt rundt seg sjøl da Snorre eller en av ungene eller en av oss voksne nærmet oss juletreet…..Jeg måtte simpelthen ta ho ut av situasjonen slik at det ikke skulle gå helt gæær’nt. Det hjalp, og Dimma kunne slappe av litt før vi startet utdelingen av presanger. Da ho hadde fått pakket opp yndlingspakka si, var voktinga over for denne gangen. Jeg må innrømme at jeg ble litt sjarmert av denne oppførsla hennes - enda jeg vet at den egentlig er en “uting.”

Tida flyr så alt for fort, og nå er det allerede romjul og vi nærmer oss den dagen Snorre hater mest hvert år – nemlig nyttårsaften. Pga tidligere erfaringer med denne dagen, har jeg nå investert i D.A.P. Jeg har kjøpt både halsebånd og sånn greie til å sette i stikk-kontakta. Da får jeg se om disse feromonene gir noen beroligende virkning på Snorre (og Dimma) i år. Håper det…han blir så innmari stressa, den gutten, min, og har det ordentlig fælt når det hyler og spraker som værst med fyrverkeri på himmelen.

Ellers har jeg fått en skikkelig “ung-fole” her i huset.  (Det er IKKE Rune for den som trodde det..hehe). Etter at Snorre startet på tabletter for det lave stoffskiftet, har han blitt så aktiv og full av energi til tusen at han tar helt knekken på meg.

IMG_1069

For det første, han er lys våken på morran og vil ut med en gang….for å springe og leke med lille-søster, han sover nesten ALDRI lenger og han blir IKKE sliten når vi er på tur! Jeg har retten og sletten fått meg en ny hund! Tenk for en forandring, og tenk så dårlig han egentlig har vært. Gutten min har ikke vært bedagelig sånn som jeg har trodd – han har bare ikke orket!!!! Fy skam…..Så nå gleder vi oss til å ta fatt på et nytt år, hvor gutten min sikkert kommer til å rase ned den ene kiloen etter den andre på kort tid ( og det skal forhåpentligvis matmor, også).

Vi har fått så masse deilig snø at vi må være ute mye og lenge av gangen. Snorre og Dimma ELSKER snø’n og det er så herlig å se på sånn som dem ruller seg rundt, graver seg langt ned under snø’n og hopper av glede bortover! Og pelsen demses blir jo så fin – litt klumper her og der, men når det er tørka opp ser dem jo ut som “fluffy’er.”

IMG_1139

IMG_1163

IMG_1199

IMG_1256

IMG_1301

Kort og godt – vi stor-koser oss her på Ophus og gleder oss over dagene som jeg har fri og vi kan være sammen alle sammen!

Ha noen fine romjulsdager dere, også!!!

IMG_1087

14 kommentarer:

Nøve sa...

Det var riktig så koselig å høre fra denne kanten igjen!
Tenk at Snorre har forandra seg så mye, det er nesten ikke til å tro (jo,jeg gjør det!). Jammen godt dere har finni ut av det der. Og det er visst ikke så uvanlig med lavt stoffskifte heller.
Tenk om Nalle..Nei, han ER bare bedagelig, jeg vet han kan når han vil.

Synd med den rakett-skrekken! Håper tiltakene dine hjelper, ellers får dere sannelig komme til fredelige Bergheim neste nyttår.
Ha ei fortsatt fin jul, og hils dine!


Hva var det inni Dimmas yndlingspakke,da??

snorredimma sa...

Vi prøvde å dra på fjellet i fjor, i håp om at rakettene var i mindretall. Det var dem, bortsett fra at dem som ble sendt opp...ble dessverre sendt opp av folk i nabo-hytta!! Vi håper og tror at det er mindre av det her på Ophus. er jo bare 5 hus i ei klynga, men det bor 4 små barn her. Vet aldri...Ellers er ikke Bergheim å forakte på Nyttårsaften, nei!!!;o)

Inni pakka til dimma lå det griseører, to forskjellige go'bit-poser og Dentastix (tannbein) som ho ELSKER over alt på denne jord. Det samme var det til Snorre, men han tok det hele med litt mer ro.;o)

Gry og Millis blogg sa...

Først av alt Camilla: Så utrolig flott at Snorre har blitt en unghund igjen!!!!! Dette ble jeg veldig glad for å høre!

Det var jo litt morsomt med Dimmas fasinsjon for julepresangen "sin", jeg er enig med deg jeg, selvom det jo er en "uting":o)

Nå håper jeg der kommer dere gjennom nyttårsaften på fredelig vis for Snorres skyld.

Ha en flott romjul Camilla, og hils til dine fra alle oss:o)

T :-) sa...

Så mange flotte vinteridyll-bilder!
Så flott å lese om forandringen på Snorre. At litt medisin skal gjøre så stor forskjell og så fort! Jeg tror jammen jeg skal gjøre alvor av å ta blodprøve av Vina jeg også.
Vina har det heller ikke helt godt i disse tider, heldigvis er smellingen litt mer samlet, nå etter forbudet mot styrepinneraketter. Før smalt det jo i ei uke :-(

Kos dere videre i romjula :-)

Ville sa...

Så utrolig herlige bilder av de to "ungene" dine:o)))

Rare Dimma som passer sååå godt på pakken sin:o)))
og så kjekt at Snorre viser så stor bedring allerede, kan tenke meg det gleder deg (jeg gleder meg på deres vegne).

Håper de beroligende duftene vil hjelpe Snorre på nyttår.

En fin romjul til dere:o)

Nina og Bonnie sa...

Dere koser det i hvertfall med snøen. Det lyser det av Dimma og Snorre lang vei. Masse flotte bilder som forteller det.

Så bra alt går framover med Snorre. Godt dere fant ut av det. Nå har du fått tilbake gutten din.

Her blir det nok litt medisiner når nyttårsaften begynner. Charlie må få slappe av i år. Men det verste er at her begynner de å skyte opp flere dager før og holder på nesten en uke etterpå.

Gry Viola og Roxie sa...

Hei på dere! Håper det at tiltaka dine hjelper snorre i år!!
Skal bli spennans å se hvordan Roxie reagerer. Ho var jo så lita i fjor at hun husker det nok ikke. Men i sommer så sendte de opp en del raketter i et hus nedafor her og da kom ho bare inn og kikka på oss åssen vi reagerte. Håper at det gjelder nå åsså!!
Så godt Dimma passa på pakka si!
Morro å lese om Snorre som har blitt ung hund igjen!!
Ha en fin romjul videre!!

Irén sa...

For et kjempekoselig innlegg, Camilla :-) Masse flotte bilder av firbeinte som riktig nikoser seg i snøen! Det er slik det skal være.

Gleder meg på Snorre sine vegne som bortimot har fått nytt liv. Nå får han utfolde seg og vise hvem han er :-)

Fyrverkeri-skrekk er trasige greier. Balder er generelt skvetten av seg, men feromoner hjelper dessverre ikke på han :-(

Julegaver derimot virker veldig på han. Årets julegave ble åpnet på null komme null, hehe Morsomt å se på :-)

Ønsker dere en fortsatt flott romjul! Masse hilsner fra Balder og matmor Irén

Hilde, Fant og Ebbie sa...

Her var det jammen mange fine bilder av to opplagte gull-unger. Så deilig å høre at Snorre er frisk og rask. Jammen godt det finnes medisiner til de firbeinte også!

Får håpe at det går bra med rakettene denne nyttårshelga, da. Det er så vondt å se hvor redde de blir.

Fant vokter også litt på mat, men julegavene fikk være i fred i år. Jeg synes jeg ser vesle uskyldige Dimma som ligger og passer på at hverken store eller små får nærme seg gavene.

Fortsatt god romjul, og kos deg videre.

Ragnhild B. sa...

Så godt at Snorre er i farta! Pussig, - men en tenker liksom ikke over at hunder kan ha de samme plagene som mennesker kan ha, med stoffskifteproblemer og den slags! Jeg er spent på å høre om erfaringene dine etter nyttårsaften, og hva remediene går ut på. Vi har øvd oss litt med en cd, for Emma var ikke særlig høy i hatten i fjor. Så får vi se om cd-en har fått avdramatisert spetakkelet noe...

Tove sa...

Camilla: jeg husker at du har forklart dette med film og det med å legge til musikk på den. Husker du sånn omtrent hvilket innlegg det står på?

Berit sa...

Godt nytt år til dere ! Det er ikke trivelig når hunden har rakettskrekk- min forrige var slik og vi hadde det fælt begge to på nyttårsaften. Kango bryr seg heldigvis ikke ( han har vært med far på snekring med maskinpistoler og vinkelslipere siden han var liten og reagerer ikke på bråk i det hele tatt)

snorredimma sa...

Tove: Har prøvd å titte gjennom gamle innlegg i bloggen, men jeg tror jeg skrev det på kommentar-boksen et eller annet sted.

Foreslår at du retter spørsmålet til Nøve eller Marianne. Jeg har nemlig gått over til å bruke Pinnacle når jeg lager film, men regner med at du skal bruke windows movie maker?? Det er så lenge siden jeg lagde film i den....;o)

Inger`s blogg sa...

Veldig gledelig å høre om Snorre-gutten, det har blit så bra og kan oppføre seg som den hund han egentlig er. Skjønner det er litt av en omveltning for deg Camilla, men kjempe gøy for Snorre og Dimma.

Gode bilder og koselig innlegg.
Litt spennede med nyttårs aften her å.
Ha det fint.