fredag 27. august 2010

Gledelig gjensyn…

IMG_0100

I går fikk vi besøk av Kero og Nina. Dimma viste stooor glede over å se igjen sin tur-kompis, og ho hoppet nesten inn i bilen til Nina før Kero rakk å bli tatt ut av buret. Det er tydelig at disse to i allefall har funnet tonen, selv om Dimma ennå ikke har greid å få Kero til å bli med på leken. Han synes ikke det er noe gøy å leke han, men så er han jo jammen 3 år, også da! En riktig staselig kar! Voksen og greier…og far til flere allerede :O)

Jeg spurte Nina om ho syntes det var greit at Snorre fikk hilse på Kero i dag, og det var det…men det skulle vi vel kanskje ikke gjort. Dessverre er ikke Snorre og Kero noe særlig begeistret for hverandre, og det blei knurring og slåssing. Nina hadde sagt klart i fra at ho ikke hadde lyst til å gå i mellom hvis det blei bråk, så jeg tok på meg den oppgaven. Det gikk imidlertid greit å skille på dem, og bitinga demmes var ikke så voldsom som det først så ut som. Her gjaldt det å markere hvem som hadde føringa, ja…”Jeg bestemmer,” sa dem begge to i kor. Snorre viste seg som en mann tross alt – med eller uten baller spiller ingen trille….hehe..

Vel, denne gangen tok jeg med Snorre på turen – ellers har jo han fått være hjemme – men nå er det en gang sånn at jeg faktisk har to hunder, og da er det også greit at begge stort sett kan bli med på de vanlige turene vi tar. Jeg har da ikke lyst til å gå tur med dem hver for seg tre ganger om dagen!!!!! Snorre forholdt seg rolig på nesten hele turen – bare litt skuling bort på Kero-sidemann i ny og ne blei det jo. Kero derimot var mest opptatt av å snuse og å gå tur uten bråk! Da vi nærmet oss gårdsplassen vår, røk dem i tottene på hverandre igjen…sånn helt plutselig. Hverken jeg eller Nina var forberedet på det som skjedde da, tror jeg, men det gikk ganske greit å avfeie den store slåss-kampen. ;o) Mulig jeg hadde litt for løst bånd på Snorre sånn at han kom litt for nærme Kero….ikke vet jeg. Typisk! Jeg hadde nettopp sagt til Nina at gutta hadde jo oppført seg så bra på turen, så for at det skulle bli en fin opplevelse, hadde jeg tenkt til å gå rett inn med Snorre mens det ennå ikke hadde skjedd noe ubehagelig mellom de tøffe kara. Det rakk jeg som sagt ikke. Etter turen skravlet vi litt over en kopp med pulver-kaffe, mens Dimma og Kero blei satt i hvert sitt bånd ute sammen med oss. Det var kjempe-koselig, for nå er det en stund siden sist vi så Kero og Nina!!

Til helga skal det være agility-stevne borte på ungdomsskolen her, og da har jeg og Dimma tenkt til å ta en tur bort…som tilskuere, altså! Dimma trenger sårt både miljøtrening og sosialtrening, så det kan jo bli både gøy og nyttig på en gang! Jeg har aldri vært på et agility-stevne før – tro det eller ei!

Snorre blir med matfar på hytta vår i helga, så Dimma og jeg skal være hjemme “alene.” Det skal bli godt å få litt alenetid sammen med lykke-trollet mitt, og vi får også besøk av en sånn liten eksklusiv sak som koster skjorta. Daniel skal ha en “venninne” på besøk i helga og ho har en liten chihuahua-valp som ho skal ha med seg. Å, det skal bli gøy å se reaksjonen til Dimma når ho hilser på den lille hunden…..:o)

IMG_0401

God Helg!!

9 kommentarer:

Gry og Millis blogg sa...

Så koselig med besøk av Nina og Kero. Jeg synes du har en egen ro med hilsing og slåssing og sånn, så jeg holder med Nina i å overlate sånne tilfeller til deg:o)

Kos deg i helgen Camilla, skikkelig jentehelg:o)

T :-) sa...

Så morsomt at dere har funnet hverandre :-) Og så syns jo selvfølgelig jeg at det er litt ekstra stas siden det er Kero ;-)

Tror du ikke det var nettopp fordi dere var tilbake på Snorres plass at det ble bråk igjen? Spesielt Kero har så mye pels at det skla vel noe til at det blir så farlig uansett :-)

Kos dere i helga. Tenker du får veeeeldig lyst til å trene enda mere ag etter den jeg :o)

snorredimma sa...

Tove: Det tenkte jeg ikke på. Men selvfølgelig var det grunnen til at han "tøffa" seg....Skal huske på at disse to kanskje heretter skal treffe hverandre utenfor gårdsplassen fram til de blir vant til hverandre...og gradvis nærme oss gårdsplassen...Så dumt at jeg ikke tenkte på det og var litt føre var!

Gry: Og så har jeg god gammeldags krim på DVD som jeg kan se på kvelden....inspektør Lewis...;o)

Hilde sa...

Så flott bilde av Snorre i headingen din. Han ser så fornøyd ut!

Så koselig med besøk. Det er kjempelurt å gå tur sammen med hunder som skal bli kjent med hverandre.

Det er også, som det skrives her, lurt å ikke la dem møtes hjemme hos hverandre. Da kommer revir/ressursforsvaret inn i tillegg.

Så deilig med ei lita jentehelg hjemme. Trener du og Dimma litt agility? Jeg mener jeg har lest at du har agilityutstyr i hagen?

Jeg har svart deg på bloggen min, også.

God helg, og kos deg med krimmen. I kveld skal jeg se "mord og mysterier". Den serien elsker jeg.

snorredimma sa...

Hilde: Jeg trener både Dimma og Snorre i agility når lysta er der. Har flere hindre stående framme påplen på sommerhalvåret, og flytter dem inn i driftsbygningen på vinterhalvåret. Dessverre har det "dabbet" litt av det med agility. Mon tro om ikke lysta kommer tilbake etter at jeg har vært tilskuer på agility-stevne i helga..:-))

Nina og Bonnie sa...

Jeg har begynt å venne meg til litt bråk fra hannene, i sær når jeg har skjønt at tispene kan være ille også. Det behøver ikke å være et hannhundproblem. Det som er vanskelig er å være litt i forkant og avverge at det blir bråk. Det å lese hunden.

Jeg er som Hilde og venter på mord og mysterier hver fredag. Men nå er det vel snart slutt for denne gang. Neste helg begynner senkveld igjen.

Camilla, skulle ikke du begynne klikkurset???? Du har mange jern i ilden. :)))

snorredimma sa...

Nina: Bare mange ideer til hva jeg kan gjøre, men det er noe annet å realisere, vettu...Joda, jeg skal ta det klikkerkurset....det er jo på nettet, og da kan jeg gjøre det i mitt eget lille tempo..;o)

Mord og mysterier blir det garantert her i kveld, også....etterpå der kan jeg jo se på dvd...hvis jeg orker...

Nøve sa...

Ja de hannhundene i bånd... Det gikk jo kjempefint med Nalle og Snorre i fjor sommer, men den godeste Snorre har kanskje blitt litt kjappere siden da? Det er en ny Snorre nå, liksom, etter at'n fikk medisin.
Så han Kero er ikke særlig leken han heller? Men du og du for en flott og staselig fyr. Ikke det minste rart at Dimma er litt forelska ;o)

Kero og Nina sa...

God kveld i stua,
Takk for sist, det var hyggelig med en prat igjen. Ja disse gutta, det er liksom så mye testosteron som flagrer rundt og som skal testes ut :-).
Håper dere jentene koser dere hjemme ikveld. Jeg har vært på Toy-story 3 med Jonas ikveld, og håper på ok vær imorgen så vi kan finne på noe før han blir hentet. Er snart klar for et "frislepp" så Kero og Dimma kan få løpt litt fra seg.
Prekæs.