onsdag 6. april 2011

Til syvende og sist er det ditt valg hvordan du lever ditt liv….

Tusen tusen takk til vår alles GRY!

Det hele begynte med en mail jeg fikk fra Gry den 31.mars – på bursdagen til sønnen min som ble 17 år – og jeg “skummet” nedover mailen, som handlet om en Thomas, til jeg kom til denne setningen:

Til syvende og sist så er det ditt valg hvordan du lever  ditt liv.

Jeg bet meg merke i akkurat denne setningen, og den ville liksom ikke slippe taket; den klistret seg fast i hjernen min og kvernet rundt og rundt og rundt og rundt. Til syvende og sist er det ditt valg hvordan du lever ditt liv…. Og dermed tok jeg et valg! For å gjøre en lang historie kort:

GapskratterJeg er nå uten fast arbeid!!Ler så jeg ruller

Dagen derpå mailen gikk jeg rundt med sommerfugler i magen og kvalme om hverandre – så skrekkelig gruet jeg meg for å ta den telefonen jeg hadde bestemt meg for å ta. Hele formiddagen gikk med til å prøve og manne meg opp til å endelig slå dette viktige nummeret. Når det hele var vel overstått – og jeg hadde sagt opp mitt vikariat i hjemmesykepleien – kjente jeg en utrolig lettelse inni meg, og vissheten om at dette var et riktig valg for meg, ble forsterket mer og mer ettersom jeg fikk fordøyd min handling. I kveld har jeg hatt min siste vakt, og jeg omtrent danset ut døra kl. 23.30 uten å se meg tilbake……

Så vannvittig lykkelig og tilfreds! Smilefjes

Så takk, kjære Gry, for at du sendte meg nettopp denne mailen på nettopp denne dagen da jeg var som mest mottagelig……

Bekymre deg derfor ikke for morgendagen, for morgendagen vil bekymre seg
for seg selv. Hver dag har nok med sin egen plage. Egentlig er dagen i dag
den morgendagen du bekymret deg  for i går.

VÅR BESTE DAG!
 

Ha en fin uke, for det skal jeg ha!!

IMG_0115 copy

10 kommentarer:

Marianne sa...

Så fantastisk flott Camilla! Ny tid, nye muligheter....Lykke til!

Herlig film av alle de flotte bildene dine, til nytelse og ettertanke!

Noen valg kan snu hele livet!

T :-) sa...

Så sant så sant! Dans videre Camilla! Du er tøff :-) Tror du får en fin vår og sommer jeg :-)))Og du får deg helt sikkert noe å gjøre som du trives bedre med :-)

Det ligger sannsynligvis en film her som jeg ikke får sett her jeg sitter. Skal se på den i kveld.

Gry Viola og Roxie sa...

Så sant som du sier (skriver) " Til syvende og sist så er det DITT valg hvordan du lever livet" ,
tøfft gjort og slutte i en jobb hvor inntekten er sikker. Men det betyr så lite når en ikke trives med det!! Det samme synes jeg det gjelder mennesker som vi omgås!! Deilig å være "så pass opp i åra" at en ikke bryr seg så veldig hva andre mener og velger sine venner ommgangskrets etter hva en selv liker og vill, ikke etter hva andre mener du bør gjøre!! Noe en fort gjør når en er i tennåra og oppover en stund!!
Jeg har et uttrykk som jeg så å si bruker bestandig og det er at inne i et hjørnet av ditt hjerte vil du alltid være 20 år!!!!!

Kjempe flott film!!!

Ha en flott dag!!! Kos deg masse!! Synd vi bor så pass langt unna hverandre for hvis ikke så kunnet vi godt tur med våre 4 beinte samen!!!

Hilde, Fant og Ebbie sa...

Kjære Camilla!

Så godt å lese at du har tatt et slikt valg, og et RIKTIG valg for deg.
Jeg har alltid hatt ett motto som sier: "enhver er sin egen lykkes smed". Det har jeg prøvd å leve etter. Det er kun du som kan gjøre de forandringene i livet ditt, som gir deg gode dager.
Jeg har også vært gjennom en prosess nå, og er kjempeglad for de valg jeg har tatt.

Nyt dagene og nyt livet ditt, Camilla. Sammen med alle dine.

Stor klem fra meg.

Ville sa...

Så bra Camilla:o))) Jeg har klokketro på det å få rett informasjon på rett tid gjør underverker. Er en ikke selv åpen og klar for å legge det gamle bak seg og gå inn i noe nytt. Så blir det bare ord uten mening som preller av som vannet på gåsa.

Den var fin fortellingen fra Gry!!! Innhold masse visdom og sikkert flere måter å se den på...det burde være en Thomas i oss alle:o)))
Gratulere så mye Camilla;o) nyt tiden i mellom det gamle som var og det nye som kommer..

Nøve sa...

Gratulerer Camilla!!!
Det er ikke alltid lett å ta de rette valg, og ofte er veien målet :)
Håper du ikke angrer på at du prøvde vikariet, husk at de ville ha nettopp DEG, de så hva du var god for ;o) Og nye venner har du sikkert fått, du som er så blid og grei. Men livet har mer å by på ei jente som deg, så ta imot med åpne armer!
ps. litt kresen kan du være ;)

Lykke til! Kos dere :)))
Klem fra meg

Gry og Millis blogg sa...

Oi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dritkult Camilla!!! Av og til så er det sånne ting som kommer inn i livet når man kanskje trenger det som mest, også går magen (og etterhvert resten av kroppen og hodet og ruger på en setning som er betydningsfull). Du er steintøff Camilla, dette fikser du, og jeg gleder meg til å følge deg videre i ditt nye liv:o)

Ikke takk meg - det er du som tok valget.

Stor klem

snorredimma sa...

Hei, jenter....Jeg er sååå fornøyd med valget mitt - nå kan jeg kose meg masse med Snorre og Dimma!!! Og vi skal bare nyte dagene som kommer...Roen har senket seg :-)

Tror jammen bikkjene har forstått at matmor skal tilbringe masse tid sammen med dem igjen - masse lek og morro. Turer og trening - ja, jeg har faktisk blitt inspirert av Tove og filmene hennes.
Nå blir det agility-trening utover :-)

Nøve sa...

Jeg har sett filmen - nyyydelig blomsterbilder! :o)

snorredimma sa...

Til og med uten hakking??? Hipp-hurra for ny internett-linje!!!