tirsdag 25. november 2008




Vel, jenter - hva syns dere?








Verdens vakreste kose-bamse!

Ja, da har jeg vært på Tam, dyrebutikken på Rolvsøy, og fått svidd av noen 100-lapper! Sånn blir det alltid. Skal bare stikke innom for å se om dem har det eller det, og kommer ut igjen med en bærepose full av hundegodter, en ny leke her og en ny leke der, nytt rødt halsbånd med "diamanter" på osv. Det jeg egentlig skulle ha i dag, var jo hunde-truse til Lille-frøken - og det fant jeg - til og med truseinnlegg!! Den ser ut som en svart liten string-truse for mannfolk....og den er Dimma enda mindre begeistra for......Enten har ho blitt veldig renslig, eller så er den trusa forferdelig ubehagelig å ha på, for ho slikker og slikker og ser på meg med et blikk som sier:
" Vær så snill å ta av meg denne greia her!"
Derfor ble det til at jeg kledde på meg yttertøy, tredde på først Snorre hans refleks-vest og deretter på Dimma hennes refleks-vest og så bar det avsted med lommene fulle av godbiter. Her er det om å gjøre å få Dimma til å glemme at hun har masse hormoner som herjer i kroppen..
På fotball-banen tok jeg og koblet sammen lenkene demmes - da blir det vanskeligere for Dimma å ta seg en laaang tur på egenhånd - og prøvde meg først på en felles dekk. Det gikk veldig bra med Snorre, for han lå og venta og venta på godbiten han skulle få....Dimma var ikke fullt så tålmodig, eller for å si det sånn....Den øvelsen der sitter vel ikke helt på plass der, vil jeg tro. Jeg gikk derfor over til kontakt-trening og håndtouch. Og da var Lille-frøken helt med igjen. Til slutt fikk de lov til å springe litt rundt på banen for seg selv, men fortsatt koblet sammen, da..Det gikk veldig fint. Og nå er dem sååå fornøyde!!

9 kommentarer:

Nøve sa...

Slik er jeg også - hundrelappene bare flyr i dyrebutikken! Men burde jeg som normal(?) noen-og-40-åring, vite åssen ei herre-string-truse ser ut, eller?! Bilder, Snorredimma - please ;o)

Det høres moro ut å trene med dem! Snorre må være verdens beste storebror. Så heldige de er som er to :o)
Nå tar jeg en titt innpå hjemmesida deres igjen...

Gry og Millis blogg sa...

Her også, jeg skal "bare ha" også kommer jeg ut nedlessa med bein, leker og godter. Ja, ja.... Sånn er det bare;o)

Enig med Nøve. VIL SE BILDER AV DIMMA I HERRESTRING!!!!:o))

Snorre høres ut som den perfekte bror og læremester, åh så heldig Dimma er. Også så gøy med innledende agility. Det gleder vi oss til å få høre mer om.

Marianne sa...

Hehe..ja er det ikke noe styr med disse løpetispene....Jeg er heldig å ha ei som er super renslig, så jeg merker aldri hun har løpetid en gang.....Prøv å lære henne kommandoen "vaske seg", det funker...

Og gled dere, nå må vi snart av å kjøpe julegaver til kosebamsene, da kan vi gå amok med god samvittighet, hundene MÅ jo få gaver de og!

snorredimma sa...

Det kommer, det kommer - skal ta noen bilder etterpå. Nå henger den til tørk etter å ha blitt vaska grundig av både Dimma og meg. :) Med litt godvilje ser dere at det er en herrestring-truse bak-fram....! Takk for tipset Lappevennen. Da skal jeg prøve å lære Dimma kommandoen "vaske seg."

Nina og Bonnie sa...

Alle oss er vel litt gale når det gjelder hund, har jeg funnet ut. Mine likesinnede. Å handle til Charlie er noe jeg stadig må gjøre. Har ett par yndlingsbutikker på nett. Det er utrolig hva en kan få med Finsk Lapphundmotiv. Til og med truser, babybodyer osv.

Det er julegaven kjøpte først.Kattene og Charlie.

Den trusa må vi få se. Venter på bilder.

Nøve sa...

Sett trusa på gubben isteden! ;o)

Har hørt om tisper som blør nesten umerkelig,og de slikker seg ofte hvis de kommer til.. Kanskje ho kan slippe tvangstrøya??
Jeg har hatt tispe sjøl engang, men ho sto ute i hundegård om dagen. Husker ikke om det var noe problem..det er nesten 20 år siden!

snorredimma sa...

Vet du, jeg har tatt av ho trusa, og ho er kjempe-flink til å holde seg rein. Slikker hele tida.....Ho slipper den trusa, heretter, tror jeg. Kanskje gubben skal få den jul???:)

Nina og Bonnie sa...

Jeg synes den var fin, jeg.Så litt rar ut, kanskje. Sikkert fryktelig ubehagelig å ha på for henne. Stakkar! Må virkelig tisper gå med truse? Kanskje praktisk, men venner hun seg til den,tro?

snorredimma sa...

Jeg opplever at ho slikker på den veeeldig mye, og da kan ho vel like gjerne slikke seg rein istedet...? Det er jo fint at det finnes praktiske løsninger for tisper med løpetid, og for oss som har heldekkende tepper inne, men dem har jo lett for å ikke like sånne ting, da. Kanskje ho får ha den på om natta sånn for sikkerhets skyld....Vet ikke, ennå.:)