fredag 6. februar 2009

Grue seg, eller glede seg?

Nå kjenner jeg at jeg liksom både gruer meg og gleder meg til å dra bortover på hundetreffet. Først og fremst så liker jeg ikke å kjøre lange strekninger alene, men det løste seg jo fint ved at Irene, nabo'n, blir med, og så har jeg stor skrekk for å kjøre inn på ferja. Det syns jeg er skummelt, og føler meg som en ordentlig pingle. Ikke har jeg stedsans, men det hjelper å ha en sånn der dings som dem kaller for GPS i bilen. Da finner jeg som oftest fram. MEN - det er ikke det som er det verste....

Jeg gruer meg for at Snorre og Dimma ikke kommer til å oppføre seg, ( hør på meg nå..hehe ) for nå syns jeg dem har blitt umulige begge to. Men som alle vet, så er det ikke hundene som gjør feil - det er eier'n, det vil si meg!!

Dimma har sluttet å høre på meg, ho gidder ikke komme når jeg roper. I dag hoppet hun over gjerdet og sprang rett ut i veien...skrekk og gru. Det kom heldigvis ingen biler. Og ho har begynt å bjeffe noe innmari...Jeg som har skrytt av henne og sagt at hun er av den mer rolige typen - det tar jeg tilbake! Snorre har et lykkelig liv bare han får bjeffe dagen lang....Men jeg er liveredd for at han skal "sjefe" og komme i konflikter med de andre hannhundene...Selv om det aldri har skjedd til nå.

Som dere skjønner, føler jeg nå at jeg er i en periode hvor jeg ikke har "kustus" på noen av dem, og den følelsen er ikke god. Men jeg vet jo det at det går som regel bra.

Uff, jeg bekymrer meg så fælt bestandig......

Men mest av alt gleder jeg meg til å treffe alle dere som jeg har blitt "kjent" med her inne, og jeg gleder meg vanvittig til å hilse på de firbeinte. Gleder meg til å se sauene, og hønene....:))))

IMG_4637

17 kommentarer:

Hanne sa...

Ikke tenk på at "barna" ikke skal oppføre seg. Bienna f.eks. er slett ikke noe englebarn og hun liker veldig godt å demonstrere stemmen sin. Komme på innkalling gjør hun om det passer henne. Så du er ikke alene!!!

Når hundene får være løse ordner de stort sett opp seg imellom, er min erfaring.

Ferga går sikkert supert når du har med deg en venninne. Men jeg skjønner deg godt - jeg er alltid litt redd for å dumme meg ut..

Blir gøy å treffe dere!!

snorredimma sa...

Tusen takk for oppmuntrende ord. Jeg vet jo at det som regel går bedre enn forventet....Men det er nå sånn at det er ikke så lett å holde orden på to hunder hver gang..hehe

Gleder meg til å treffe dere, også!

Nøve sa...

Tror vi alle sammen sliter litt med "angst" om dagen, gitt!
Derfor må det jo gå bra!!! Vi er på bølgelengde ;o)

Berit og jeg skylder ofte på at det er typisk spisshunder å være egenrådige og kanskje bråkete... Vi høres over hele Nesbyen når vi treffes.

God tur! Gleder meg :o)))

snorredimma sa...

Det er godt å høre, Nøve. Jeg har nemlig sluttet med å unnskylde mine to når dem bjeffer...dem er jo laga sånn! Og ikke nytter det å kjefte, heller - det er jo mest jeg som bråker, da. :))

Nina og Bonnie sa...

Jeg kjenner meg sååå igjen. Denne gruingen tror jeg er spenningen i å møte alle nye menneskene jeg føler jeg egentlig kjenner. Så vis du bytter ut ordet GRUER med ordet SPENT, så tror jeg det er mere riktig. Kjenner sommerfuglene jeg også.

Bjeffing er vel noe vi alle kjenner til. Det blir nok en del av det. Og så tror jeg Hanne har rett i at hundene finner ut av dette sammen. Det trøster jeg meg med.

Ferja synes jeg er ekkel også. Men når jeg skal kjøre ombord så blir jeg så opptatt av å blir dirigert på rett plass at jeg glemmer det. Og tenker på det etterpå at det gikk jo greit.

Det ble en lang kommentar.

Gry og Millis blogg sa...

Milli har jeg null styring på når hun er sammen med andre hunder, så du er IKKE alene:o) Det med kontroll på henne på søndag har jeg allerede gitt opp. I likhet med alle de andre hundene som kommer, så satser jeg på at hun scorer på sjarmen;o) Når det gjelder litt bråk, så satser vi på at de ordner opp seg i mellom, hvis ikke finner vi helt sikkert en løsning på det også;o) Vi hjelper hverandre.

Ei jeg gikk på kurs sammen med kommer litt senere enn dere andre. Jeg sa hun kunne finne oss ved å gå etter lyden:o) Når islendere og lappiser har treff, så SKAL det jo ikke gå for seg i den aller største stillhet. Nå skal vi bare kose oss og og bli enda bedre kjent, og beundre hverandres hunder:o) Snorre f.eks. har sjarmert meg i senk allerede på internett.....

T :-) sa...

Jeg kjenner meg SÅ godt igjen i det du skriver Camilla. derfor er jeg nesten glad for at jeg ikke kan komme... på den annen side så har jeg veldig lyst til å treffe dere alle på to- og fire bein. Og også se åssen Vina hadde oppført seg.

ferge: Dette kommer til å gå fint :-) Det er folk som dirigerer deg på plass og alt går bra. Mye verre på en parkeringsplass der du nærmest må gå ut av bilen for å se om du står rikig. sier du ifra at dette har du ikke gjort før så får du sikkert ekstra god hjelp. Dessuten så er den sikkert langt fra full og da blir det enda lettere. (sier jeg som aldri har kjørt inn på ei ferge)

Hunder: Her skal du være sammen med venner som vet akkurat hvordan spisshunder oppfører seg på sitt verste. Og ingen av dem kommer til å se stygt på deg. dessuten så tror jeg både dine om min hund kommer til å overraske. fordi det er så mange ukjente hunder at de ikke tør å yppe seg. Og det er på et fremmed sted som de ikke har noe behov for å forsvare.

Slapp og og bare gled deg. Dette kommer til å bli en super søndag. ( og jeg blir mer og mer misunnelig...)

snorredimma sa...

Men da skjønner jeg at vi har det ganske likt alle sammen..puh!
Og at det vil høres, kan jeg garantere!! Skitt au..Tar det som det kommer. Det blir i alle fall en kjempe-opplevelse! :-)))

Nå har kællen dratt avgårde på fjellet, så i kveld skal jeg kooze meg. Ta meg et glass rødvin, kanskje....

snorredimma sa...

Tove: Skulle så gjerne har truffet deg og Vina..Har på følelsen av at Vina er ei dame Snorre kommer til å like veeeldig godt....

Marianne sa...

Huff ja det kan være flaut noen ganger med disse hundene. Og særlig vi med islendere vet jo hvor intense de kan være...De bjeffer noe helt sykt og elsker å hærje..Jeg gruer meg faktisk også, fordi jeg av en aller annen grunn tror at alle dere tror at mine hunder er noen prakteksemplarer...noe de IKKE er!

Men det ender vel bare med en god latter tenker jeg....som hanne sier, detta ordner de best opp i selv, uten at vi begyner å mase for mye...Vi må rett og slett stole på de. Min Embla er sjefete deluxe, og hun kan nok banke noen tisper tenker jeg, eller ihvertfall prøve!

Gry og Millis blogg sa...

Jeg tror det blir så mange hunder at de mister litt oversikten og kommer til å overraske oss positivt. Milli vil bare leke. Hvis noen er sinna på henne, går hun bare unna, står og ser på dem og lurer på om de snart er ferdige med å være grinete og kanskje heller kunne tenke seg å leke litt:o)

Nina og Bonnie sa...

Sånn som Milli er er Charlie også, eller har vært det. Er spent på om det har forandret seg. Han er mere hanne nå.

Jeg satser på det går bra og at de andre hannene setter han på plass.

Nøve sa...

Hm nja, Nalle f.eks, som alltid tror han er The Boss....
Håper han vil være snill!!!

Innmari synd at Tove og Vina ikke kommer :o(

Gry og Millis blogg sa...

Hvis ikke Fjellet vil komme til Moses, så får Moses komme til Fjellet. Vi tropper mann(kvinn)-sterke opp hos Tove til sommeren;o)

Jeg er overlykkelig over at alle ser ut til å grue/glede seg, for jeg trudde at det var jeg som var litt "rar". Jippi.

Inger, mamma'n til Chicko, er en engel og baker kake!!! Fikk melding i dag "ikke tenk på å bake noe Gry, det gjør jeg". Hvis du leser dette Inger, TUSEN TAKK!!!!!

Gry og Millis blogg sa...

Nøve: Glemte noe! I dette selskapet tror jeg faktisk at Nalle er litt "The boss"! Han har vært her før og han er vel kanskje en av de eldste hannene? Sissel og Per trodde at de bare kom til å ta med Ofelia, så da slipper han å slåss om damenes gunst med Indy. I følge Inger trenger Chicko å få jekka seg ned et par hakk og Charlie og Nalle er jo gamle venner:o) Nalle er stø som de fjellene der han kommer fra! Han sier fra også er'n kompis. Åh, jeg skal knuseklemme ham i morgen:o)

Nina og Bonnie sa...

Snakket med Sissel i går og de skal bare ha med Ofelia. Alene-tid med mor og far. Så ingen hanner der i fra.

Utrolig like vi er. Med denne gruingen. Når vi vet hvordan andre føler blir det ikke så ille.

Gry og Millis blogg sa...

Enig Nina, det blir ikke så ille når alle har det sånn. Jeg er heftig og begeistret over at alle gruer seg litt;o) (syke, syke hode)