mandag 9. februar 2009

En annerledes søndag.....

Med sommerfugler i magen puttet jeg Snorre og Dimma i hvert sitt bur i bilen, og kjørte avsted i retning Moss. Der skulle vi ta ferja over fjorden, og deretter kjøre videre til Tjøme og Glenne til Gry og Milli. Heldigvis var det strålende sol, og kjøreturen gikk over all forventning.

IMG_2276IMG_2274 

Da jeg endelig fikk se den turkise kiosken, ble jeg møtt av en smilende Gry som strødde sand i bakken for at bilen forann meg kanskje skulle klare å komme seg opp den bratte bakken. Men nei - det gikk ikke....og da skjønte jeg at dette ville by på problemer for meg, også. Etter ett forsøk på å komme meg opp bakken, anbefalte Gry meg om å parkere på gravlunden litt lenger borti veien. Snorre og Dimma ble igjen hos Gry, og bare etter noen få minutter kom snille Ola i bilen sin og kjørte meg, Tine og Wilma tilbake til dem andre.

Å "hælle-min-petrus" så spent jeg var på å møte disse blogge-folka og ikke minst de firbeinte. Men makan til likandes folk! Såå kjempe-koselige mennesker, og hundene var akkurat like vakre og herlige som jeg har sett og hørt om på bloggen.

IMG_2277

IMG_2278

IMG_2279

Og ikke var det problem å komme alene med to hunder heller, for Gry tok på seg oppgaven med servere ferdig-grillet pølser med ketchup på til meg. Tusen takk, Gry!

IMG_2282

Dessverre kom ikke Snorre så godt overens med hverken Nalle eller Charlie, men det retter seg sikkert etter hvert. Han må bare se dem litt oftere og bli bedre kjent med dem! Ask gikk det greit med, men det er kanskje ikke så rart siden dem er i "samma båt" - halvt mann begge to! Dimma derimot lekte med dem alle, og viste hele verden at ho ikke anså seg sjøl som noen "sjef!"

IMG_2298

IMG_2301

IMG_2303

IMG_2305

Snille Ola og Bjørn som sørget for at vi fikk det godt og varmt, Inger som sørget for sjokolade-kake (og det var også noen som hadde med krydderkake), Gry som sørget for at det ble en perfekt dag for oss voksne, og vakre Milli som sørget for at det ble en perfekt dag for dem firbeinte!

IMG_2284

IMG_2290

IMG_2283

IMG_2286

IMG_2300

IMG_2306

IMG_2302

TUSEN, TUSEN TAKK FOR EN HERLIG DAG!!!!

IMG_2304

Og selvfølgelig måtte vi hilse på sauene og hønene...Dessverre ingen bilder :(

Vi var ganske utslitte, glade og fornøyde alle tre da vi satte oss i bilen og skulle kjære hjemover. Tror sannelig det snorket godt i bura baki allerede før jeg fikk starta bilen.

IMG_2307

På ferja over fjorden var det ingen som orka å gå ut av bilen, og da vi endelig kom oss innenfor døra hjemme, var det godt å legge seg i sofaen...

Klokka 21 var vi så trøtte at vi stupte til sengs både Snorre, Dimma og jeg.

27 kommentarer:

T :-) sa...

Mange flotte bilder og herlig beskrivelse, Camilla. Jeg fikk veldig lyst til å bli med på neste treff!!

snorredimma sa...

Det blir ikke noe problem, Tove, for det jo du som skal ha det!! :-)
Snakket du ikke om en treff i juni en gang???
Vi skal jo hilse på alle dem søte, små grisene...

silja sa...

ååå snufs,, så koseli:D skulle ønske jeg var der

T :-) sa...

Stemmer det, og det gleder jeg meg til :-)

Men da er det ikke noe snø å leke i..... Hva skal vi finne på da?

snorredimma sa...

Det trenger du ikke bekymre deg for. Det holder med å bare treffes, så ordner det seg sjøl. Da kan vi skravle om hunder og hunder og hunder...vi kan drikke kaffe og retten og sletten bare kose oss sammen med likesinnede. Tida går så fort - du aner ikke. På det treffet fikk jeg nesten ikke snakka med noen - sånn føltes det - for tida bare flyr unna...
Og så har vi jo grisene....dem underholder dem, også...akkurat som hundene våre!

Dixie sa...

Det hørtes veldig koselig ut! :) Det må ha vært kjekt å endelig få møte alle bloggfolkene, hadde hatt veldig lyst til å være med jeg også, meen det ble litt langt å kjøre helt fra Stavanger til Tjøme og tilbake på en dag... :)

Nøve sa...

Får ikke nok av bilder fra Tjøme!!! Det var en herlig dag. Vi var så redd du ikke våga deg ut på egenhånd, men det gjorde du det. Like tøff som Snorre,du. Heldigvis.

Vi sees hos Tove til sommer'n ;o)Det er som du sier, vi fikk ikke snakka nok!

Nøve sa...

Vi sees på Bergheim også, det må vel bli i juli engang.
Når passer det best for folket, mon tro???

Nina og Bonnie sa...

Hei Camilla.

Det var så koselig å møte deg. Jeg synes du var sååå tøff som kjørte den veien alene. Jeg dro med meg Marius. Så tøff er jeg. Tok det som en test, jeg da. Er sååå pysete jeg. Heldigvis storkoset han seg også.

Du fikk tatt mange fine bilder med tanke på du hadde to hunder å holde styr på. Kan jeg stjele bilde av Charlie og meg? Det var så fint.

Hanne sa...

Så bra at du var tøff og dro alene, for det var så trivelig å møte deg og hundene!!!

Støe Snorre og milde, snille Dimma - utrolig vakre begge to! Morsomt å se dem live...

Jeg følte også at det ikke ble tid nok til å prate med alle, så dette må helt klart gjentas!!

Gry og Millis blogg sa...

Så koselig du har beskrevet dagen Camilla!! Det var så fint at du tok tyren ved hornene, putta bikkjene i bilen og kom!!!

Kjempemorsom "bildeserie" med start på kaia i Moss og slutt på kaia i Horten.

Flotte bilder. Kan jeg stjele noen ved behov?

Utrolig koselig å treffe deg, dette skal gjentas!

snorredimma sa...

Nina: Bare ta hvem bilde du vil ha....Jeg har veldig lyst til å ta det bildet Nøve og Gry har av Snorre og Nalle...??

snorredimma sa...

Bare ta hvem bilder dere vil ha -alle sammen. Gry: Du rakk å skrive før meg.....:))))

Gry og Millis blogg sa...

Bare ta bildet av Snorre og Nalle du Camilla:o)

Marianne sa...

Er du ikke glad Camilla, at du tok sjanse og heiv deg ut i det? Nå vil de neste turene gå helt av seg selv! Kjempe tøff var du...var kjempe redd de fergene jeg også før, men etter 5 år på vestlandet er jeg blitt imun...
Snorre og Dimma var herlige, snorre litt betenkt og stille , mens Dimma var en ekte valp med futt og fart. Var veldig gøy å treffe dere. Det er ikke så mange islendere man treffer. Jeg har vel hilst på 7 stk før snorre og Dimma...Men det blir noen utstillinger til sommeren da, Jeg skal ha valper på Embla til neste vinter visst alt er i orden med henne, så da trenger vi en 1 premie eller 2..Da treffer vi kanskje på noen islendere...Er jo gøy å ha en så sjelden rase da, for man vet jo nesten hvem alle er..

snorredimma sa...

Det var virkelig hyggelig å treffe på deg og dine, også. Ask og Embla er virkelig fine, og så mye futt og fart i dem begge. Og så er dem lydige...:-)
Jeg har tenkt mye på at jeg kanskje skal ta meg en tur på spesialen til sommer'n - nettopp for å nyte synet av mange og vakre islendinger. Skal du stille Embla, der?
Tove og Vina pleier vel å være der...

Marianne sa...

Jeg regner med det. Men agilityen kommer først så visst det kræsjer, så vet jeg ikke. Vi får se, har ikke planene klare enda..men jeg håper det.

T :-) sa...

Spesialen: Å si at vi pleier å være der er å overdrive stoooort. Jeg har stilt Vina en gang og syns det var kjempekjedelig. Nå som jeg kjenner noen så er det sikkert mye morsommere. Jeg var der i fjor uten å stille Vina og det samme skjer nok i år og. Selv om jeg syns det var kjedelig så var veldig morsomt å se mange islendinger, så du/ dere bør absolutt melde dere på. Da treffes vi og hunden tjener penger ;-) Jeg er kasserer.....

snorredimma sa...

Tove: Det var vel det jeg mente....at du var tilstede der...ikke at du stilte med Vina. Vet jo at du er kasserer i klubben, men nå kan vi jo kanskje møtes der, også?? Blir artigere når det er noen kjente der, for jeg tror ingen her hjemme har lyst til å bli med. Hundene . ja, det er min greie tydeligvis..:-)
Jeg syns heller ikke det var noe moro det utstillings-greiene, men jeg skal aldri si aldri..
Nå skal jeg først og fremst satse på AG - og har meldt oss på kurs i mars! :o) JIPPI..

Nøve sa...

Skal du begynne med AG - så moro!

Det er litt kjedelig at mannfolka ikke har den samma interessen for hunder, slik er det her også. Om sommer'n har han fisking som sin store lidenskap,da kan jeg gjøre helt som jeg vil,he-he(fikk prøvd å kaste etter sjøørreten på Tjøme!)

Når/hvor er den utstillingen dere snakker om? Kanskje vi lappe-folk kan stille som heia-gjeng?

snorredimma sa...

Utstillinga til islandshunklubben er den 15. august - ikke sikker på hvor..det står Oslo-området. Jeg har aldri vært der før, så nå er det vel på tide. :-)
Bare hyggelig å ha noen lappiser og lappe-folk der, vettu.
Og hvis Marianne stiller Embla, ja, da heier vi ho fram!!

snorredimma sa...

Mannfolk er mannfolk - Rune elsker å fiske.....og ingen hund får være med da, nei. (må jo ikke skremme fisken!)
Har innsett det for lenge siden - hundene er MINE...og nå er jo ikke strekninger noe problem for oss lenger, heller..hehe

Nøve sa...

Snart tør han vel ikke anna enn å bli med deg ;o)

Jeg nevnte at jeg planla hundetreff her i sommer; helt greit,Ola blir med på fisketur :o)
Det er rett og slett helt topp!!

Godt å treffe flere i "samma båt" gitt!

T :-) sa...

Stedet er ikke bestemt enda, men jeg regner med at det blir samme sted som de to siste årene, Harestua. Riksvei 4 mellom Oslo og Roa (Hadeland). 1/2 time å kjøre fra meg :-)

Nøve sa...

Jammen det er ganske greit for meg også å komme seg dit! Det hadde vært noe...
Skal Dimma stilles ut?

snorredimma sa...

Jeg har ikke riktig bestemt meg, ennå. Har kun vært på utstilling en gang - ehem, det var valpeshow -og dessverre så syns jeg ikke at det var noe morro.
Men samtidig hade det jo vært gøy å stilt ho en gang offisielt,også -bare for å se hva dommer'n har å si om den vakre jenta mi! :-))

T :-) sa...

Jeg syns du bør melde henne på jeg. Husk det blir noe helt annet å stille sammen med bare islendinger :-) Og så treffer du jo meg og flere av oss her inne...