torsdag 12. februar 2009

VINTER IDYLL

Jeg har ferie!! Og her er det så mye snø som aldri før - ingen vits i å dra på hytta. Så jeg ble hjemme, og har faktisk lyst til å være hjemme neste uke, også....men så er det skole-ferie og ungdommen vil kan hende på fjellet for å stå på snowboard. Synd at alt ski-utstyr er på hytta - skulle gitt mye for å ha bortover-skia mine her nå. Tenk så morro vi skulle hatt det - Snorre, Dimma og jeg. Men vi har funnet på helt andre ting, vi....

Denne uka har det retten og sletten bare vært knall-vær. Sola har stått høyt på himmelen, og gradestokken har vist et tosifra blått tall. Til morgenen i dag var det faktisk -18 grader!

Så i og med at jeg har ferie, er det jo ikke noe vits i å gjøre noe annet enn å kose seg. Derfor.....jeg pakket ryggsekken med pølser, kaffe og noe godt til kaffen....kledde på meg superundertøy og tredde på meg den røde, tjukke varmedressen, en teit lue og hansker.....satte Snorre og Dimma i bilen, og kjørte avsted mot skogen og Sølvstufoss. Ja, kamera var jo selvfølgelig med, også!

Vi fant et ypperlig sted å "campe" i sola, og ble der i flere timer - bare Snorre, Dimma og jeg. Og jeg benyttet selvfølgelig anledningen til å knipse og knipse og knipse. (Jeg oppdaget at jeg hadde tatt over 400 bilder!)

Har laget en liten filmsnutt så dere kan se hvor fint vi hadde det.

8 kommentarer:

Luna sa...

Ja, det der så virkelig idylisk ut! Så deilig å kunne være flere timer ute i skogen sånn, det skulle jammen jeg også tatt meg tid til en dag..!! Hundene koser seg, de er jo heldig som er to da :)

Nøve sa...

Å så fint! Du er ikke akkurat frysepyse heller,da! Kos i Noregs land :o)
Vassa du til fots i all den laussnøen??

Det ergrer meg så at ikke Snorre og Nalle var venner. De ligner hverandre i ansiktsuttrykka,er nok like i sinn på mange måter.

silja sa...

hehe snufs.. følsom som jeg er så lurer det seg en tåre øyet i dag også:D jeg blir så lett rørt av slik lykke:D så fin melodi,(hva heter den?) dimma ser ut som gleden selv, hun er virkelig vakker jente,, er litt forelsket i henne jeg:D

alltid en god start på dagen å lese blogg.. får i gang smilemusklene:D

Gry og Millis blogg sa...

FOR en fin tur Camilla. Det er noe av det beste med hund synes jeg, man kan godt dra på tur med bare dem, for man har så godt selskap:o)

Det er forresten enda mer morsomt å se bilder/film av Snorre og Dimma nå som jeg har møtt dem, for jeg har falt helt for dem begge to. Snorre som ser ut som om han alltid tenker på noe, og vakre, lille, mye Dimma som var så glad for å møte noen nye venner. De er helt herlige begge to!!!

Jeg spør som Nøve, gikk du til fots i all den snøen?

Kjenner meg forresten igjen i beskrivelsen av varmedress og teit lue, jeg ser ut som om noen har kledd på meg i hui og hast....

Hanne sa...

Vinteren er flott slik som den er nå, da!! Høres ut som dere hadde en flott tur i "vinterland". Enig med Gry; med hund har man alltid godt selskap!! Hadde ikke vært like fint på den turen uten hundene, vel..?

Snorre ser så klok ut!! Og det var et helt "sykt" bra bilde av Dimma inne i den montasjen - det uttrykket!! Bravo!

snorredimma sa...

Jada, jeg vassa i snø'n til fots. Var "dødssleten" da vi endelig kom fram til "plassen" - enda det var ikks såå langt fra bilen...

Snorre var ganske sliten han, også - og satt for det meste i sola sammen med meg..bortsett fra da jeg masa fram motiver, da - må jo knipse!

Dimma ELSKER å springe rundt og bare snuse...Det er jo så mange rare lukter - ho fikk nok teften av et rådyr like før vi skulle hjem. Heldigvis var ho i band...

Nøve: Snorre og Nalle blir gode venner....bare vent til Snorre endelig innser at han ikke har baller...:-)

Silja: Sangen heter "Jag vill alltid âlska.." med Carola Hâggqvist. Nydelig sang..

Gry og Millis blogg sa...

Jeg sier meg helt enig med Sija, jeg fikk faktisk en tåre i øyenkroken jeg også.... Vet ikke helt hvorfor, men det var så fint:o)

T :-) sa...

Ser ut til å ha vært en flott dag :-) Mye snø, snø på trærne, knallblå himmel og solskinn, får det blitt så mye vakrere? Og med selskap av to herlige hunder og noe godt i sekken, ja da blir jo dagen topp da :-) Mange flotte bilder. Musikken får jeg ikke hørt :-(