torsdag 7. januar 2010

Film-snutt…..

Da har jeg endelig fått laget en liten film-snutt, og selvfølgelig når Snorre er på sitt verste…..da ligger videokamera langt utenfor rekkevidde. Men dere får jo et lite innblikk i Snorres hverdag (og meg og Dimmas) med det lille jeg har fått til.

Ellers har det begynt å snø her, og det til Dimmas store stas. Ho elsker at snø’n raver ned, og springer for å fange snø-krystallene. Det er jo ikke så enkelt, da – men jenta gir ikke opp, må dere vite!

I skrivende stund er Snorre for en gangs skyld litt rolig – kan det ha noe med at han har på seg skjermen? – og endelig kan Dimma få slappe av. Ho sover jo ikke om natta lenger, for Snorre sover ikke om natta. Pga av at såret på albuen har blitt så stygt, må jeg la han ha på skjermen hele tiden, og han får den kun av under nøye oppsyn av meg, for han vil gjerne slikke, og slikke og slikke på såret hele tida. Derfor denne uroen om natta – det er skjermen som er den store stygge - for når Snorre vrir på seg eller flytter på seg i senga si….spretter Dimma flere meter unna….liveredd for skjermen…..dakar Dimma! Nå sover ho.

Her får dere se En ny Snorre som påstår at “Døm gær’ne har’e gødt…!”

13 kommentarer:

Nina og Bonnie sa...

Så herlig å se!!!!!! I sær der han gikk rundt og rundt med leken sin med snor og bjeffet og koste seg. Dette er ikke ille, Camilla. Du har vært bortskjemt tror jeg.

Har du veid han i det siste? Jeg synes han så tynnere ut. Eller er det filmen som gjør han tynnere?

Nøve sa...

Detta er ikke ille, sier Nina. haha.
Herlig å se!

Jeg så at vi hadde en slags spray i butikken, som gjør at de ikke slikker seg på sår og slikt. Kanskje det var en idè å prøve??

Gry Viola og Roxie sa...

Artig å se Snorre leke slik! Det var akurat som å se Disel og Roxie! Roxie ganske bøllete på Disel slik Snorre er på Dimma! Søte er de!!
Ha en fin dag!!

Marianne sa...

Nei så herligt Camilla!!! Tror nok at vi som har sett Snorre den sure og kjedelige i det virkelige liv, fikk seg en overraskelse nå!! Han er jo helt i hunder, akkurat som en ekte islender skal være!! Slit han med helsa!

snorredimma sa...

Nøve: Hva slags spray? Det hadde jo vært vidunderlig.....

Jeg har vel vært bortskjemt da....selv om jeg har kalt det "en bedagelig hund"....

Nina: Vi syns at Snorre blei rundere etter at han begynte med tablettene, men jeg har ikke veid han nå i det siste. Kanksje han virkelig har blitt tynnere, eller så er det for at han er nybadet..hehe

Anne-Liss sa...

Den nye Snorre, he he. Jeg har jo ikke sett ham som rolig så det er vanskelig å uttale seg men han så ut som en livlig kar da. Herlig å se dem leke sammen, de koser seg sammen de to. Dimma gjør seg skikkelig til for å få Snorre med på leken ;-)
Slik han snurrer rundt med ballen gjør Maila også, Leia pleier å tygge opp lekene.
Kos deg videre med underet ;-)

Gry og Millis blogg sa...

Så moro!!! Dette hadde jeg aldri trodd hvis jeg ikke hadde sett det Camilla!!! Holdt på å le meg i hjel der han går amok med ballen sin, mens Dimma ser lett forskremt ut i nedre billedkant:o)

Snorre har nok mye å ta igjen, og jeg må nok innrømme at "ettertenksom" ikke lenger er ordet jeg kommer på når det gjelder Snorre, etter å ha sett filmen din:o)

snorredimma sa...

Gry: Snorre har nok noen andre sider som vi ikke helt har sett ennå, ja....Utrolig hva tabletter kan gjøre...Jeg blir skremt av tanken. Han måjo ha vært sjuk lenge...Kan huske såvidt at han som valp var en pest og plage, men som voksen har han vært rolig om enn bjeffete og hissig på hannhunder og veeeldig glad i damer..men det roet seg med kastreringa...Uff og uff - men NÅ skal i allefall Snorre får et liv fyllt med masse livskvalitet!!!!

Luna sa...

artig film :) moro når han danser rundt med ballen :) no går luna her og piper, hadde på høy lyd, og hun tror jeg har gjemt en hund her inne på datarommet, hehe..

Nøve sa...

Skal på jobb imorgen, da skal jeg sjekke den sprayen.

Camilla, du gir hundene dine mer livskvalitet enn de fleste :o)

snorredimma sa...

Tusen takk, Nøve - det var da snilt sagt. Hvis du finner den sprayen og tror den kan være effektiv for Snorre..send meg mail!! Er redd det har tatt så lang tid nå at hvis jeg går til dyrlegen...ja, da setter ho han på antibiotika....Vil helst unngå det hvis jeg kan!!!

snorredimma sa...

Nøve: Kanskje du kan sende meg den sprayen (med giro, seff) så kan jeg prøve....

Hanne sa...

Å, dette var en herlig vitamininnsprøyting, Camilla!!! Så moro å se Snorre der han "danser" rundt med ballen sin!

Jeg lo så jeg fikk tårer i øynene og Bienna boffet sammen med Snorre (eller Dimma?)!!

Det er virkelig en helt ny hund du har fått!