tirsdag 5. januar 2010

Nytt år igjen….

….og alt går sin vante gang…igjen. Første jobbehelg i det nye året er unnagjort, og nå står bortrydding av julepynta på tapeten. Litt tregere i år enn i fjor med det, men pytt pytt.

Og siden vi fortsatt har så flotte dager med snø og kulde, er det lett å bevege seg utenfor døra  - spesielt når man har så fin varmedress som den jeg har. Rød og svart med mange lommer – plass til det meste av både hundegodter, mobilen, kamera og selvfølgelig hodelykta mi som jeg fikk til jul. Fine greier. I dag møtte vi nabodama med Odin, en 8 år gammel svart labrador – snill som et lam, og Snorre og Dimma blei overlykkelige. Vi rusla et stykke oppover i lag, men gikk hver vår vei da vi kom til skauen. Rart det der, vi lager oss våre egne ruter som vi liker å gå, og Snorre og Dimma og jeg har til og med laget vårt eget lille rituale selv på tur. Det er bare et sted vi alltid må gå til, og det er til vanndammen, som nå består av tjukk is med et tjukt lag med snø oppå. Der er det så fint – selv i mørket. Og hundene syns det er like stor stas der hver gang – vann eller is spiller ingen rolle.

Snorre har blitt fjortis…han er forferdelig masete….han er høyt og lavt hele tida. Nå lurær jeg på om han har fått ADHD???? Dimma er like sjokkert som meg – at det går ann å gjennomgå en sånn til de grader så stor forandring er mer enn vi kan fatte. Nå er vi gjennomslitne begge to, Dimma og jeg…Snorre er ALDRI rolig lenger og ALDRI fornøyd. Selv om han har fått springe rundt i hagen sammen med Dimma i vill lek, fått hodebry i form av søk etter go’biter eller gått en 1-2 timers tur – ALT på samme dag…..Snorre vil bare ha MER,MER,MER…..Hjelp!!

Det har blitt dårlig med bilder i det siste. Siden jeg glemmer 38 % av det jeg bør huske i følge quizen på facebook, er vel det forklaringen da….Men i dag måtte jeg bare teste selvutløser’n på fotoapparatet. Fikk til et brukbart bilde – bare se her…

IMG_1849

13 kommentarer:

Nina og Bonnie sa...

Ja så , så Snorre er blitt plagsom?? Nå har han mye å ta igjen, vettu. Tenk han springer rundt av glede og elsker å plage Dimma som før har plaget livet av han. Bare vær glad du, Camilla, selv om det kan være ille noen ganger. Det vil nok gå seg til. Hold ut!!!!!!

Varme klær har vi nok av vi som har hunder. For vi har jo noen som elsker kulda. Her er det bare å kle seg. Søstra mi som bruker å være med på turer, for helsa sin skyld, har investert i kuldekrem. Tror det er derfor ansiktet mitt virker stivt og tørt ut. Det er jo der en ikke får kledd seg. Hun kan jo velge om hun vil være med. Og hun er nok ikke like ivrig nå i kulda.

Anne-Liss sa...

Herlig å høre om Snorres nye liv. Skulle nesten tro at Dimma var storfornøyd med ham men hun har vel ikke kommet seg over overraskelsen enda ;-) Det går seg nok til, han har vel mye å ta igjen og har mye livsglede på lager.
Jeg var helt imot dress helt til min mann kjøpte en til meg for noen år siden, nå er jeg helt avhengig av den. Lettvint og greit på vinteren, jakke og bukse i ett, god plass til godbiter, bæsjeposer baller, mobiler ja alt vi trenger til en "liten" tur :-D

Marianne sa...

Snorre propell??? Film Film Film camilla!!!
Kjekt med varmedress ja. Var på hundeklubben i dag..med varmedress!, Men det var tærne som sa stopp...

Kjempe fint bilde av deg og Dimma..greit med selvutløser!

snorredimma sa...

Har heldigvis fri i morra. Skal prøve å få til en liten filmsnutt, da..av en riv ruskende gal Snorre :o)

snorredimma sa...

Marianne: Di må skaffe deg skikkelig gode og varme støvler til dressen.....det er et must, fryser man i beina...ja, da kan man like gjerne gå inn!!

Marianne sa...

Jeg har egentlig gode sko..men i går fikk jeg tatt på meg "bomulls "ullsokker"", og de funket ikke på langt nær så godt som ordentlige ullsokker! Skal ikke gjøre den feilen igjen!!
Gleder meg til å se snorrefilm forresten! Ha en fin dag!!

Gry Viola og Roxie sa...

Må si som Nina, Snorra her litt å ta igjen nå! Klart at det blir litt rart for Dimma som er vant med at det er hun som maser på Snorre.
Bunad som vi sier her er bare et kjempe must!! Nå når det er så kaldt så har keg et lite sitte underlag på lomma som jeg legger på bakken når vi står stille. Virker litt i alle fall!!
Fint bilde av deg Camilla! Selvutløser er kjekt!!

Gry og Millis blogg sa...

Åh, Camilla, jeg må le av Snorre-gutten, Dimma og deg. Den ene høyt og lavt og de to andre i lett sjokk over denne forvandlingen. JEG GLEDER MEG TIL FILMEN!!!!!

Varmedress er et uunværlig plagg i disse dager. For meg som går en del i fjøset er det helt gull at den er grei å vaske "hardt" og at den tørker lett. Jeg VET at jeg har et par lobber (Nesnalobber) et sted også.... Hadde jeg bare funnet dem nå.....

Ville sa...

For en herlig forandring på Snorre, og ett veldig godt bilde av deg:o)))

Det er utrolig viktig med varmt tøy nå for tiden, og varme gode hansker!!!
Er ikke lett å ta bilder ute nå. Jeg har prøvd en gang, du og du så kald jeg ble på hendene. Så nå ligger fotoapperatet hjemme når jeg går tur.

Gleder meg til filmen av en "ny" Snorre:o)))

T :-) sa...

Kjempefint bilde av deg Camilla! Tror jeg da jeg har jo aldri sett deg "live"...

Varmedress er veldig kjekk, helt enig. Ansiktet derimot syns jeg det er vanskelig å "kle på" I disse dager blir det fort kaldt der.

Lobber ja :-) Jeg frøys alltid på beina i gamle dager, da var det KUN lobber som virket :-) Nå går jeg i muckboots, veldig praktiske.

Har du fått bladet Camilla?

Nøve sa...

Nydelig blde av deg og Dimma :o) Du har ett sånt omsorgsfult og "moderlig" smil, som pasientene dine også helt sikkert nyter godt av.
Ja, håper vi får en liten film av Snorre snart!

Luna sa...

Det blir moro å se snorre-propell film :)
veldig fint bilde av deg og dimma :)

snorredimma sa...

Jenter da....SÅ fint var da ikke det bildet, men takk til dere alle!!

Tove: Jeg har fått medlemsbladet - kjempemoro å se innlegget mitt, da...

Det drøyer litt med den filmen...plutselig var det vanskelig å få til noe her...maskinen er døds-treg....håper ikke jeg har fått noe dritt på den...;-( virus...