søndag 21. november 2010

Litt fra meg igjen….

101010_1113

Så sitter jeg her, da; i de sene nattetimer og reflekterer…..Jeg har endelig begynt å komme inn i den nye jobben min – den er faktisk ganske så ok nå – og alt går mer på skinner, føler jeg. I kveld har jeg i allefall kunnet dra hjem fra jobben uten å glemme veska mi i “kommunebilen”, jeg har husket på å gi rapport til nattevaktene på tlf. før jeg var halvveis hjemme og jeg har til og med husket på legge i fra meg alle nøklene som hører til på kontoret og som ikke skal være med meg hjem i lomma mi!! Puh, framgang det. Alt i alt tror jeg at dette kan bli et meget spennende år for meg i hjemmesykepleien. Surprised smile For det meste jobber jeg kvelder, og det synes jeg er mer min greie. Jeg trives jo som kjent, ikke å stå tidlig opp på morran – aller minst å gå ut av huset før klokka elleve - og klokka 06 er retten og sletten en motbydelig tid å stå opp på. Skal si jeg var sliten etter tre dager med dagvakter….så det var en stor befrielse for meg da jeg endelig jobbet en kveldsvakt. Jeg skjønte med en gang at det her var mer min greie, så nå har jeg bedt på mine knær til sjefen om å få en ren kveldsturnus. Smile  Jammen tror jeg at det skal gå ganske så greit, for det er visst ikke så mange av sykepleierne som har lyst til ofre kveldene sine på å hjelpe folk i hjemmet. Og det er ikke bare folka jeg hjelper….

201110_1093

Neida, oppi skauen har gamle-mor en hel hærskare med katter som også trenger omsorg….og der kommer jeg inn i bildet, vet dere. All restemat etter ho gamle-mor går til kattene, og jeg passer på at de har drikke til (vet at katter ikke skal ha melk, men disse her får…) Kattene er nemlig ikke så glad i hundematen de blir fòra med…Jeg er glad for at ho gamle-mor får besøk av hjemmesykepleien 4 ganger daglig, for jeg vet at alle “hjelperne” som er der oppe, føler og gir like mye omsorg til kattene som til ho gamle-mor – akkurat som meg. Smile Smile Og når jeg på veien opp til gamle-mor får se en hel rådyr-familie luske rundt på jordet i lyset fra tusenmeterene, da er jeg i mitt ess. Noe sååå koselig….akkurat som her hjemme!!

Det er veldig koselig å bli møtt av en velkomstkomitè på fire når jeg kommer hjem sent fra jobb. Kveldsvakta mi slutter vanligvis klokka 23, men så hender det at jeg må jobbe litt overtid da hvis jeg får en alarm sånn på tampen – akkurat som denne lørdagskvelden. Jeg var hjemme nærmere klokka 00, men alle dyra mine var like blide for det! Noe så herlig! Det var logrende haler, pipende snakking, strykende pelsdotter inntil beina mine og en evig kamp for å få kos av matmor. Da er det ekstra stas å komme hjem, vet jeg!! Smile

181110_1100

I kveld har Dimma og Snorre vært på tur sammen med matfar. Det varmer godt når jeg vet at “gulla” mine får litt ekstra når matmor er på jobb. Magnus og Josefine blir merkbart større for hver dag som går, og har nå begynt å være ute i noen timer om dagen på egenhånd. Utrolig så mye det skal ha å si. Til og med pusene blir mer rolig etter en tur ute….

191110_1074

191110_1086

Nå er jeg utrolig heldig og skal ha fri en hel uke – fri til å gjøre akkurat det jeg vil og har lyst til! Først og fremst skal jeg bruke masse tid på Snorre og Dimma. Vi skal dra på turer med kamerasekk, kaffetermos og vann (og kanskje noe godt å bite i, også) forjåpentligvis hver dag hvis det er sånn nogenlunde ok vær. Det ligger et såvidt et lite hvitt teppe på bakken her nå, og gradestokken viser viser rundt 0 grader…..det er snø i lufta. Kommer det mer snø, blir vi glad! Er klar for vinter vi nå!! Smile 

191110_1077

Ha en fin søndag!

10 kommentarer:

Isakstua sa...

Deilig når ting faller på plass :-)Høres ut som om dere har funnet en god rutine, og trivsel er tross alt det viktigste , ja utenom denne lønna da..... Her har snøen kommet, og Draumur nikoser seg. Etterhvert skal vi prøve oss på ski. Utfordringen er nok mitt eget dårlige nivå på skiteknikk, men, men da kan det bare gå oppover :-)
Ønsker deg også en fin søndag !!!

Kero og Nina sa...

Så bra at det begynner å gå seg til Camilla. Så deilig med en uke fri nå, heldiggris, den må du nyte. Har du lyst på litt selskap, tar jeg gjerne en tur en ettermiddag, tirsdag eller onsdag passer for meg.

Irén T. A. Færevaag sa...

Så kjekt å høre at du har funnet deg mer til rette, Camilla! Det ordner seg for snille piker, hihi. Å stå før fuglene er heller ikke min greie, men kveldsjobbing... Nei takk. Godt vi ikke er like noen av oss :-)

Skjønner godt at du blir glad når velkomstkomiteen tar i mot deg :-))) Og du verden som de skjønne kattungene vokser da. Nydelige er de!

Kaldt og fint hos oss også, men ikke noe snø i sikte enn så lenge. Balder nyter frost og is til fulle, tross skade.

Kos deg med en uke fri! Gleder meg til å se hva som havner på bloggen underveis/etterpå.!

Fortsatt god søndag!

Ragnhild B. sa...

Det er deilig med en sånn velkomstkomite som tar deg i mot når du kommer hjem fra en lang arbeidsøkt!

Gry og Millis blogg sa...

Innmari glad for å høre at du begynner å komme "i synk" med den nye jobben din Camilla! Ble litt bekymret når jeg forsto at du var så sliten. Det er godt vi er forskjellige i døgnrytmen, det sørger for at gamle og trengende får hjelp flere ganger i døgnet, da er det jo toppers at noen VIL ta kveldsvakter og er motivert også:o)

Så herlig med den store velkomstkomitèen din! Kattungene er jo bare SÅÅÅÅÅÅÅÅ søte.

Her har vi fått litt snø nå, ikke akkurat skiføre enda (heldigvis), men det er nå snø lell:o)

Nina og Bonnie sa...

Se, det ordner seg etterhvert. Jeg merket det tok litt tid å komme inn i det. Masse å sette seg inn i. Da kommer stresse....Du skal se når året er gått så vil du ta ett til.

For en gjeng katter du passer på. De er heldig som har deg og de andre som kommer innom. Det er sikkert flere som har dyr rundt, det er det hos meg. Synes det er koselig jeg.

Ha en fin friuke. Det har du fortjent nå. Kos deg med Snorre og Dimma. Og så håper jeg på litt bilder av den uka????

Anne-Liss sa...

Ble virkelig glad nå på dine vegne !!
Fint at ting begynner å falle på plass og at trives i jobben.
Ekstra gøy er det jo å komme hjem med en slik velkomstkomite.
Ønsker deg en flott friuke med mange fine turer sammen med Snorre og Dimma, håper været holder seg.

Ville sa...

Så kjekt at den nye jobben begynner å falle på plass for deg:o)
Jeg synes også at å stå opp tidlig på morran er en uting;o) godt at det går an å velge!!

Det første bildene av kattene *smelt* helt nydelig og super spennende form.

Nøve sa...

Godt å høre fra deg igjen! Og godt å se at ting har gått seg til :o)
Jeg skjønner deg såååå godt når det gjelder arbeidstid. De deilige kveldene blir jo ødelagt når jeg er oppe før halv ti..de lange timene etter jobb, blir liksom ikke til noe for da er jeg bare trøtt-trøtt-trøtt...

Ha ei fin uke, Camilla! Bruk den godt :o)

Marianne sa...

Godt jobbtrivselen kommer sigende..Men det er vel altid sånn i begynnelsen at man angrer seg litt..etterhvert vil du kanskje eLSKE den nye jobben din!!

Pusene er blitt noen flotte katter allerede! Kjekt når de kan være ute å fange litt mus!! Her er det kommer tre hele centimeter med snø!! Jippi! Men vi håper på mer, er jo kjekt med snø når det første er vinter liksom!