fredag 27. november 2009

Så er det julebord igjen…..

Og som alltid når det nærmer seg jul, er det tid for julebord! Denne gangen skal vi bare gå ut å spise, vi på legevakta (uten respektive), og jeg har som vanlig uten å tenke meg helt om, bestilt meg tre-retters middag. Jeg skal jammen kose meg, tenkte jeg da, men ved nærmere ettertanke lurer jeg egentlig på om jeg orker all den maten…..Så er det klær da….Samme leksa hvert år: Roter langt inne i skapet for å finne noe som kanskje passer i år...Etter å ha prøvd det ene antrekket etter det andre, og blitt ganske så lei, ender jeg opp med de samme klærna som jeg hadde på meg i fjor, året før og året før der….”Yndlingsantrekket” mitt, som jeg går igjen i fra år til år!! Så får jeg bare håpe at ingen har så god hukommelse eller har så god iaktagelsesevne at de legger merke til at jeg ikke har noe nytt i år, heller. Ingen vits i å kjøpe nytt når moten ikke er tilpasset meg!! :-)

Og ikke nok med det…..Jeg skal på julebord i morgen, også – da er det med jobben til Rune. De har alltid med seg sine respektive, og det blir alltid morro!! Vi skal først spise middag, og deretter gå på “ The show must go on” med Åge Sten Nilsen ( i Wig Wam og han har gått i klassen min på videregående!!!) som skal synge Queen-låter. Musikk-glad som jeg er, blir det sikkert en kjempe-opplevelse. :-) Så denne helga kommer til å bli slitsom for meg, som er så bedagelig av meg til vanlig…..men jeg ser positivt på det: Jeg har fri neste helg!!!

Dagene bare flyr avsted, og jeg har fått gjort en god del som ikke har med hund å gjøre, til en forandring. Jeg har fått raket ute, så nå er det meste av råtne blader og epler borte fra plenen…og fått rydda litt ute osv. Og det er når jeg holder på med sånne aktiviteter at jeg skjønner hvor elendig form jeg har….Da kvelden kom, følte jeg meg helt mørbanka og dumpet rett ned i sofaen og ble der til jeg gikk og la meg – og jeg la meg tidlig!!!

Nabo-dama fortalte at Jenny er drektig og skal ha valper den 14. desember. Så spennende, da!!! Det er forresten på samme dag som Daniel fyller 18 år….Tenk det!! Førstemann som blir myndig, men fortsatt mammas lille gutt, selvfølgelig. :-)

Så litt om Snorre og Dimma. Det nærmer seg dagen for at vi skal til dyrlegen igjen for å ta ny blodprøve av Snorre. Jeg krysser fingrene for at nyreverdiene hans denne gangen er normale….Snorre er og blir mammas lille-kose-gutt. Han elsker å ligge på fanget mitt i sofaen og bare kose….og det er koselig det, bortsett fra at det blir forferdelig varmt i lengden, det blir tungt og jeg får hele kroppen full av Snorre-pels ( på klærna, vel og merke) - ja, inni munn, også. Det er utrolig hva hunde-gær’ne damer i sin beste alder godtar fra pels-dottene sine, ja…..Dimma er ikke noe glad i å ligge på fanget å kose. Ho kan sitte litt på fanget, men vil som oftest ganske fort ned på gulvet. Der rigger ho seg til oppå baby-teppet. :-)

Og Dimma er den fødte muse-jeger’n. Så fort ho kommer ut, spretter ho rundt omkring og snuser etter musene. Det er ingen hemmelighet at vi har mus her. Jeg har ligget mang en natt og hørt på romsteringa og smålydene til musene fra loftet…..Først trodde jeg at det var parabolen som lagde lyder i vinden, men det var nok ikke riktig, nei.. Så nå har vi 17 musefeller oppå loftet, og vi har fått tatt 4 muser. Nå er det lenge siden jeg har hørt noe romstering fra loftet, så jeg håper at vi har fått tatt dem som klarte å lure seg inn…..Og hvis ikke, ja, da vurderer jeg sterkt å tilføre familien et par puse-katter!!!

Ha en super-flott helg!

Årets første snø-bilder….

IMG_4211

IMG_4204

…som allerede er borte….

12 kommentarer:

Ville sa...

fikk lyst til å si: det snør, det snør...tiddelibom...
Det er rart det! Når det nærmer seg jul så begynner en alltid å vente på snøen. Her ved kysten på vestlandet er snø til jul ingen garanti, men håpe at den kommer, det kan vi!!!
Jule bord, jobben skal ha denne helgen og jeg jobber! Neste helg er sånn tradisjon, 4 vennerpar ut å spise god mat og drikke gode drikker;o) og ha det gøy!!!

Håper kjolen din passer i år også;o) kos deg masse og god helg!!!

T :-) sa...

Julebordet i morgen hørtes helt topp ut! :-) Kjenner igjen det der med klær og frustrasjon. Jeg ender som regel opp med å kjøpe noe nytt jeg da som brukes hele jula. Men har egentlig veldig lyst til å innføre fast julebordandtrekk som brukes hvert år. Jeg hater å kjøpe klær :-( Særlig nåe alt som finnes er enten svart, grått eller knallrødt!!

Krysser fingrene for at Snorre er frisk :-)

17 feller !!! Flinke Dimma, fanger hun musene og spiser hun dem? Vina prøver, men er litt for treig av seg. Det er en helt annen fart på Barfi ja, litt mer effektiv den dama :-)

Kos deg i helgen :-)

snorredimma sa...

Ville: Det har faktisk snødd litt her, også, men det blei skylla bort med en gang....

Tove: Dimma har ennå til gode å få tak i ei mus...men hvis ho noengang gjør det, håper jeg ho IKKE spiser'n...
Snorre derimot elsker å knaske på døde fugle-skrotter...æsj!

Har Barfi greid å fange mus?

Tove sa...

Ja begge to har gjort det. Vina tygger i vei, men spytter ut igjen det meste tror jeg, Barfi derimot viser fram det rovdyret de er ;-)

God helg jeg forlater snart pc'n for noen dager

snorredimma sa...

Det kommer jeg snart tilå gjøre også, Tove...Du får ha en riktig så god helg, du også..:-)

Gry og Millis blogg sa...

Du kan tro jeg kjenner igjen beskrivelsen av klesfrustrasjonen din Camilla..... Jeg har for lengst fridd meg fra tanken på at noen kjenner igjen noe av det jeg har på meg. Det får de bare gjøre (men jeg tror ikke at det skjer:o)

Håper uansett at du koser deg masse! Det er jeg nesten sikker på at du gjør, både i dag og i morgen.

Vi har ei mus i boden (jeg håper det bare er en, enn så lenge). Ola har døpt henne for Bodil, men vi må vel få satt opp ei felle snart, før det blir riktig så mange av henne. Jeg ser i fjøset at musene trekker inn. De drukner i vannbøttene til sauene.

Jeg krysser virkelig alle fingre for Snorre Camilla, og håper inderlig at alt er som det skal med go'gutten til mor.

Anne-Liss sa...

Så deilig å høre at så mange har samme problem som meg når det gjelder finklær. Synes problemet bare blir større for hvert år :-/

Når en snakker om mus så må jeg bare fortelle om da min mann, John oppdaget mus på kjøkkenet i fjor vinter. Det var tidlig en morgen han skulle inn i skapet under vasken på kjøkkenet da en mus pilte ut og mellom bena på ham. Heldigvis var hundene fremdeles på rommet ellers hadde de vel skremt den slik at den hadde gjemt seg. Han fant nå ut at musa måtte tas så han tok det første og beste han så, et mobbeskaft. Så satte han etter den stakkars lille musa i bare trusa tidlig en morgen mens vi andre lå og sov. Det var nesten bra at jeg ikke hadde stått opp for tenk deg det synet, jeg tror jeg hadde daua av latter. Han fikk nå tatt den stakkars lille musa med moppen og et par dager senere ble mus nr. to tatt i musefelle. Det var nok to av samme kjønn ellers så hadde vi vel hatt en hel koloni :-))

Kos deg på julebordet, mat blir det nok av forstår jeg :-)

Berit sa...

Kos deg på julebord! Og når det gjelder mus: en blir jo vant til det.... vi har bra musefangst i kjelleren hver høst og vinter.(Det ser ikke ut at de høye radonverdiene våre skremmer dem bort..)

Nøve sa...

Kos deg, spis og drikk alt du orker, det er bare jul en gang i året! Hvis du kommer inn i de samme klærne år etter år, er det jo ingen fare :o)

Vi har 4 musefeller og tatt minst 14 mus hittil. Det høres ut som grevlig på taket når de raser rundt på loftet. Jeg har foreslått katt - Nalle tar bare spissmus, og den holder seg ute uanset.. Tror Bjørn er på gli, iallefall på denne tida..

Lykke til Snorre! og god helg til hele gjengen :o)

Nina og Bonnie sa...

Ja, det med klær er jo det samme hvert år. Jeg går også igjen i det samme. Se at hver gang jeg kjøper klær så er det mer turtøy som trekker. Penklær er ikke like fristende. Det bruker jeg så skjeldent. At det er liksom ikke så mye vits å kjøpe.

Jeg er med på å krysse fingerne for Snorre. Men jeg er sikker på det går helt fint.

Mus!!!! Har ikke jeg hatt i huset. Hjelpe meg!!!! Men jeg har katt og hund så jeg satser på at de holder huset tomt.

Luna sa...

så moro å lese at det er så mange som sliter like mye som meg når det kommer til å få på seg finklærna.. hehe..
vi var på julebord forrige helg, underholdningen var så som så, men maten var fantastisk :))
hektisk helg for deg, håper du har kost deg masse!!
Her har det også snødd litt, i natt, vi våka opp til et hvitt dekke ute, så no skal luna få komme ut i hagen, hun blir nok veldig glad! moro med snø.. :)

Irén sa...

Høres ut som du trenger en helg etter helgen til å slappe litt av, hehe

Kjenner meg godt igjen om det med antrekk *sukk* Men det er nå ikke det viktigste "anyway" :-)

Håper inderlig det blir fine resultat for Snorre-gutten! Han er en sånn herlig godgutt! Også kvikke Dimma da :-)

Her lengter vi etter snø, men sånn er det å bo på Vestlandet. Minustgrader akkurat nå, så kanskje et lite snømirakel? :-)

Ønsker deg en fortsatt fin 1. søndag i advent, også ønsker jeg deg en flott uke!