torsdag 26. mai 2011

På tide å fortelle om vesle, vakre, skjønne Glenna…..

Dette er Glenna Smilefjes 

Lycketorpet_130511_6550

Glenna betyr “åpning i skyene”

Glenna bor på Lycketorpet i Ulriceshamn sammen med mange, mange andre hunder – både islandshunder og collier og matmor Ursula. Fredag 13. mai reiste jeg og Dimma for å besøke Glenna. Det første møtet med Glenna var helt ubeskrivelig….for meg da. Smilefjes 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA                  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Foto: Ursula Brehmer                              Foto: Ursula Brehmer

Det luktet valp av Glenna, og ho var så god å holde på. Glenna var den første av valpene som kom bort til meg for å hilse. Ikke framfusende eller masete – bare veldig, veldig nysgjerrig og ville veldig gjerne opp på armen for å kose. Men etter en bitte-liten stund var jeg ikke så interessant lenger, og ho begynte å leke med søskna sine. Akkurat sånn som jeg håpet at ho skulle være. Nysgjerrig og uredd, litt forsiktig men samtidig tillitsfull og med et våkent og livlig blikk. Smilefjes 

Lycketorpet_130511_6613

Dimma var ikke fullt så heldig som meg, for ho fikk ikke hilse på de firbeinte i det hele tatt siden ho var midt i den verste tida i løpetida si. Men ho fikk hilse på Ursula og Lasse, og så fikk ho springe litt rundt i hundegården alene. Dimma var så flink, og var rolig i bilen både på turen ned og hjem igjen – og helt tyst mens jeg var på besøk hos Ursula. Vi skravlet som bare det, Ursula og jeg, for det blir jo gjerne sånn siden vi begge elsker både hunder og katter. Smilefjes Det krydde av hunder hos Ursula; det var både hanner og tisper av begge raser – og hundene var bare så fantastisk kosete alle sammen. Det var som å være i et hundeparadis.

13maj20114 (2)

Foto: Ursula Brehmer

Lycketorpet_130511_6760

Lycketorpet_130511_6628 copy

Lycketorpet_130511_6637

Det var hunder i alle aldre – men det var selvfølgelig valpene som stjal det meste av oppmerksomheta mi. Smilefjes

Lycketorpet_130511_6484

Lycketorpet_130511_6507

Lycketorpet_130511_6508 copy

Lycketorpet_130511_6569

Se på dem herlige små rosa potene……

Lycketorpet_130511_6871 copy

Lycketorpet_130511_6876

Og det var særlig denne lille frøkna her som stjal ekstra mye oppmerksomhet fra meg……Lille søte, nusselige Glenna

Lycketorpet_130511_6548

Ho skakker på hodet akkurat sånn som Dimma når jeg snakker til ho Smilefjes

Lycketorpet_130511_6611

Lycketorpet_130511_6910

Jeg har fulgt Glenna siden ho var 1 uke gammel, og har hatt jevn oppdatering og kontakt med Ursula hele tiden. Det er ikke så ofte jeg kommer over et islandshund-kull med så mange svarte og hvite islandshunder, så gleden var enorm da jeg fant hjemmesiden til Ursula på nettet. Og der leste jeg at vakre mamma Aura hadde nettopp fått valper!! 2 hanner og 5 tisper Smilefjes

Lycketorpet_130511_6904               Lycketorpet_130511_6605

Mamma Aura……..og vesle Glenna…….og rompa til Gladur???

Jeg sendte en mail til Ursula og fortalte litt om meg selv……resten skjønner dere jo! Smilefjes

Det var ikke helt meningen å få en ny valp så fort, men noen ganger inbilder jeg meg at det rett og slett er skjebnen som slår til! For det hele begynte med at jeg fikk en mail fra oppdretteren til Dimma en gang like før påske. Ho kunne fortelle at Dimma hadde fått halvsøsken – og to av tispene der var fortsatt til salgs….så om jeg visste om noen som ønsket seg en IF-valp var det bare å reklamere….En liten tanke begynte å spire; hva om jeg drar og besøker oppdretteren, og hvis jeg liker en av valpene…….kanskje jeg kan ta den med meg hjem??? Det er jo halv-søstra til Dimma, som jeg elsker så høyt!! For å gjøre en lang historie kort: Visse omstendigheter gjorde  at det ble ikke sånn som først tenkt….Og når tanken først er plantet og begynt å spire……ja, da er den forferdelig vanskelig å luke bort. Smilefjes som rekker tunge 

Lycketorpet_130511_6978

Denne skjønnheten her, kommer til å forandre livet til meg, Snorre og Dimma ganske så snart. Smilefjes Vi henter ho på fredag, altså i morgen…..Jeg er godt i gang med alle forberedelser til å ta imot en valp i huset, og begynner å føle meg klar til at Glenna skal komme hjem til oss. Jeg har til og med investert i sykkel-veske til hund, så Glenna skal få være med på sykkel-turene våres ho, også! Smilefjes I dag skal jeg ut å kjøpe seng, matskåler og bilbur – og jeg trenger trappe-grinder. Ergerlig at de to forrige gikk på fyllinga da vi flyttet hit….hmrf…Trist fjes Ellers skal alt være i orden til Glenna inntar sin plass i familien, tror jeg. Forresten, jeg mangler skinkeosten……..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Foto: Ursula Brehmer

Ha det så bra så lenge!!

18 kommentarer:

Ville sa...

Du kan virkelig overaske Camilla:o)))

Så vakker hun er lille Glenna, blir stas å få henne hjem. Lykke til!!!

Marianne sa...

Haha Camilla, tenkte jeg det ikke ;)Du din hundegale dame! Men så er det vel sånn at 1 islender er god å ha, to er bedre og 3 er ikke en for mye! For de er de herligste dyr som fins!!
Skal bli sååå gøy å følge dere fremover!! Lykke til på fredag! Å for ei dame, åssen greide du å holde tett om dette da!!!?

Glena var jo bare såååå nydelig da, å ekstra gøy at hun blir halvsøster til Dimma ;)

Gry og Millis blogg sa...

Åh, Camilla. Så herlig!! Dette hadde jeg aldri gjettet:o)

Bildene av deg og ultravakre Glenna lyser av kjærlighet. Jeg gleder meg så innmari med deg Camilla, og kommer til å følge dere tett, tett, tett her på bloggen.

Nyyyyyyyyyt!!!!

Hanne sa...

Ojsann!! Dette var overraskende, men veldig hyggelige nyheter!!

Vi gleder oss sammen med deg/dere og kommer til å følge med på bloggen!

Glenna; vakkert navn på ei vakker jente!!

Lykke til!! Kos dere!!

T :-) sa...

<3<3<3<3<3 er ikke mer å si egentlig :-)

Vi snakkes snart. Gleder meg!!!

Nøve sa...

Gratulerer til alle dere på Ophus, dette var jo en ekstra gledelig nyhet! At du har klart å holde det hemmelig så lenge!!!!
Jeg skjønner så godt at du smelta for lille Glenna, nydelig er ho :)))
Lykke til i morgen!

Hilde og gjengen sa...

HIPP, HIPP HURRAAA! Gratulerer så masse med et fortryllende nytt familiemedlem.

Jeg hadde det på følelsen og ventet egentlig bare på at du skulle fortelle oss om det.
Særlig etter at du skrev om at du og Dimma hadde vært i Sverige.

Jeg regner med at du er passe spent i dag, og at du kanskje ikke får sove så innmari godt i natt.
Lykke, lykke til!!!

Nå blir det mange for Nallemann å holde orden på, når vi skal til Solbu i september. For du tar vel med deg vesle Glenna dit?! Hun er mere enn hjertelig velkommen!!

God klem fra meg.

snorredimma sa...

Hei alle sammen!
Ja, jeg er nok like høyt oppe i skyene som visse to andre damer her på bloggen...:o)
Og grunnen til at jeg holdt det for meg selv, vel, det ble bare sånn...
Det var jo to andre her som skrev om både forventningen og gleden over det å få valp....:-) :-)

Marianne: Det er IKKE halvsøstra til Dimma :-)

Hilde: Selvfølgelig blir Glenna med til Solbu....Vi får et ganske så allsidig treff da...stakkar Nalle...

Gry: Glenna, er det ikke et fint navn? Glenna - Glenne...hihi....

Gry og Millis blogg sa...

Jeg glemte å skrive det Camilla, men Glenna var et utrolig vakkert navn (Glenne eller ei;o).

Det blir rene valpetreffet på Solbu til høsten. Kult:o)))

Nina og Bonnie sa...

Dette viste jeg eller jeg hadde det på følelsen. :))) Og gratulerer masse med ei vakker lita jente. :)))

Nå blir det liv hos der, men det er vil helt greit. Hahaha....

Nå blir det mange valper å følge med på. Uff, hva skal en stakkar gjøre med bare en hund? ;)

Inger`s blogg sa...

Da jeg leste overskriften, tenkte jeg, hva slag dyr har Camilla nå finne. Hundevalp tenkte jeg ikke på før jeg så bildet av en skjønn liten nusselig søt il valp.
Du måtte jo bare bli glad i lille Glenna, fint navn har hun!

Gratulerer og masse lykke til!!!

Lurer på hvordan han Snorre kommer til å" si" !

Så spennende med valper, her og der.

Kos og nus til Dimma og Snorre, det skal dele matmor med enda flere....!
Koselig overraskelse var dette!

Irén T. A. Færevaag sa...

Snakk om bombe! Gladbombe :-)

Gratulerer så hjertelig mye med skjønne Glenna! Hun er alldeles nydelig. Ser ut som dere falt pladask for hverandre. Ja du verden, dette skal bli livlig. Gleder meg til oppdateringer fremover :-)

Lykke til med morgendagen! Kos dere MASSE!

Klem fra meg og go'boff fra Balder :-)

Laila sa...

Ååå så fin og søt!
Artig med en svart og hvit - ikke så vanlig :)
Ursula hadde mange hunder! Fine Collier også ;)
masse lykke til med valpen!
Hilsen Laila

Hilde sa...

Jeg må bare inn og kikke på bildene en gang til.

Glenna er bare utrolig flott og bildene av deg er kjempefine. De utstråler lykke, lang vei.

Nå er det faktisk blitt fredag og du skal snart reise for å hente veslejenta di. Kjør forsiktig og kos deg resten av dagen.

God klem fra meg!

Marianne sa...

Nå gleder jeg meg til ny oppdatering!

Ragnhild B. sa...

Så kjempesøt! Nå koser dere dere sikkert voldsomt!

Nøve sa...

Venter på en bitteliten oppdatering...
Klem fra meg!

Marianne sa...

Camilla? Hvor er du? ;) Håper dere koser dere så mye at du har glemt hele internett!