fredag 23. januar 2009

Freda'n...

Da har det vært noen dager med veldig skiftende vær - mildvær og kulde om hverandre. I natt har det kommet et nytt lass med snø, bare for å bli til sørpe utover dagen. Det var litt av en jobb å få fjernet all snø'n som hadde lagt seg på bilen i dag morges - særlig når jeg bare hadde en bitte-liten feiekost for hånden. Lærer aldri - det er jo bare å parkere bilen i parkeringshuset når jeg er på jobb!

Har nå vært på jobb i 2 netter, så hundene har ikke fått så mye aktivitet som dem kanskje burde fått. Sånn er det - når matmor sover på formiddagen, ja, da sover Snorrre og Dimma i sengene sine dem, også. Men dere kan tro dem var elleville da vi endelig gikk ut i hagen. Vi koste oss med å kaste litt "frosk" og Snorre og Dimma fikk bjeffet litt på fuglene.

IMG_4259

Bare hør her...

 

Rex, nabo-labradoren, stod lenge og så på oss på andre siden av gjerdet - og hadde sikkert veldig lyst til å bli med på leken. Men i dag var hans matmor litt streng..Stakkar!

IMG_4307

Plutselig kom det en annen "villbasse" flyende over gjerdet og entret hagen vår. Det var selvfølgelig Balder, lekekameraten til Dimma, som Snorre er små-irritert på og helst vil jage dit pepper'n gror.

IMG_2125

IMG_2131

Dimma og Balder ser i alle fall ut til å trives i hverandres selskap.

6 kommentarer:

Nøve sa...

Snorre og Dimma har iallefall kompiser i nabolaget :o) Sjøl om de ikke er av samma rasen. Har noen av dem vært i hagen deres mens de måtte ligge inne hos mamma'n sin og sove, kanskje?? Det var visst noen veldig interessante lukter inni buskasa der...

GOD HELG store og små!

Gry og Millis blogg sa...

Vakre, vakre Snorre og Dimma:o) Så flinke de er når du har vært på nattevakt. De går jo tydeligvis ikke helt bananas når du kommer hjem da? Jeg synes ikke det var SÅ mye lyd i dem?!

Også synes jeg så synd på Rex jeg.... Han hadde jo bare lyst til å leke litt...

Nina og Bonnie sa...

Jeg gleder meg til at jeg bare kan slippe Charlie ut i hagen uten bånd og løpestreng. Så fint de har det sammen. Og hunder som naboer, det er luksus.

snorredimma sa...

Jepp - det er godt at det er nabo-hunder i nærheten som ikke er redde for å "stikke innom" for å leke..
Gry: Husk at den film-snutten var veeelidg kort...Det ER masse lyd i dem to når dem forst setter i gang..:-)

Luna sa...

Veldig kjekt med nabohunder ja, vi har en da hvertfall, og luna er helt i hundre når han kommer innom :) Klarer nesten ikke å gå forbi huset deres, har såå lyst opp på besøk, og vi går forbi der hver morgen før vi skal på jobb.. :)

Irén sa...

Hmmm... skrev en lang kommentar, lagret - og så var den borte vekk. Snodig!

Eh, men hei igjen! Ville bare si at det er så koselig her hos deg med fine bilder, også video i tillegg da. Du er kjempeflink! :-) Har visst et videokamera vi også, men jeg har nok med det nye kameraet for tiden, tjihiii.

Ellers ble det et langt foreldremøte på pappaen og meg i kveld. Du vet - den ENEste pappaen, ike flere! *hehehe*

Hilsen og klem fra Ién