søndag 18. januar 2009

Kose-tur

I går gikk turen til Sølvstufoss. Det tar ca 10 min.med bil, og det er et av yndlingsstedene våre. Her kan Snorre og Dimma springe løse, og vi møter sjelden andre folk. I går møtte vi selvfølgelig på et par med en fuglehund - den var jo i bånd, men ikke Snorre og Dimma. Ble litt små-nervøs for at Snorre skulle yppe seg, men det gikk heldigvis smertefritt. Tenker mer og mer at kastreringa faktisk er vellykket! Dimma var i bjeffe-humør, og det var jo litt flaut, da.

Utsyrt med en haug med go'biter, og TO fotoapparater, og med to hunder elleville av fryd og forventning, tusla jeg inn på skogsstien. Det tok ikke lang tid før vi kom til en bekk...Flott var den med is og rennende vann omhverandre. Snorre fikk seg et ufrivillig bad da han utforsket isen, og heldigvis for at jeg hadde vært såpass forutsigbar at jeg hadde tredd på begge hundene sele før vi dro hjemmefra. Det gikk derfor ganske greit å dra snorre opp fra det våte, og da så han jammen stakkarslig ut etterpå. Har tatt en haug med bilder - ingen "i farta-bilder" denne ganger heller - men har funnet mange andre flotte motiver. Snorre og Dimma, for eksempel.

Har satt sammen en liten video-film som illustrerer turen vår.

15 kommentarer:

T :-) sa...

En flott film! Smarte Snorre som henta pinnen Dimma hadde lagt i fra seg. Men grønt grass??? Her laver snøen ned nå i kveld, 20 cm til nå. Men det var hvitt fra før også. Er glad jeg avlyste vestfoldturen denne helgen.

snorredimma sa...

I dag snør det som bare det her. Kjempe-deilig, for det har vi venta lenge på. Tenkte jeg skulle ta dem med meg ut i hagen etterpå. Må jo passe på - vet jo ikke om snø'n er her i morra!

Dixie sa...

Ser ut som om dere hadde en koselig tur! :) Og så mange fine bilder! Likte godt det av Snorre etter det lille badet hans... :)

snorredimma sa...

Da skulle du sett øya hannes...Ba om å syns synd på han - og det gjorde jeg jo, også. Var jo tross alt -2 blå ute. Heldigvis for all pelsen han har. Badet var nok ikke så forferdelig likevel, for jeg fikk såvidt forhindret at han stupte utti på nytt.

Gry og Millis blogg sa...

Kjempefin film. Fine, fine Snorre og Dimma. De ser ut som de trives sammen de to:o)

Veldig fint sånn som du får bildene til å komme "inn" fra forskjellige vinkler!. Og veldig morsomt at det eneste som avbryter musikken i løpet av hele filmen er plaskelyden når Ask detter uti:o)

Hanne sa...

Kjempefine bilder/film!! Men hva var det som luktet så spennende oppe i treet??
Det snør i "bøtter og spann" her også idag, igår var det jo nesten bart... Det skifter jammen fort!

snorredimma sa...

Bare for å presisere, så er det Snorre og IKKE Ask som raser ut i vannet...:)
Da jeg kom hjem, ble jeg nødt til å bade Snorre- i badekaret, for det lukta jo helt forferdelig av han...Og selvfølgelig fikk Dimma seg en dusj i badekaret ho, også.
Utrolig mye moro man kan lage med pinnacle..hehe

snorredimma sa...

Hanne: Jo, det skal jeg si deg. Det var hundegodis kjøpt i en dyrebutikk, som jeg la oppå greinen. Fin øvelse for dem - å strekke seg etter noe...
Ble jo rene disney-filmen..Først Bambi på glattisen, og deretter Bamsefar i skogen..

Gry og Millis blogg sa...

Jeg beklager:o) Jeg surrer så innmari med Snorre og Ask, og har rota med det før også tror jeg. Jeg mener selvfølgelig SNORRE (som jeg utrolig nok klarte å få riktig på toppen av samme kommentar....) Det kommer sikkert til å skje igjen, men jeg skal gjøre mitt beste her:o)

Nøve sa...

Fine bilder :o)))
Tenkte meg det lå noe godt oppi treet der,ja. De sloss ikke om å få tak idet, de ser ganske så harmoniske ut, de to go'ingene dine.

Var Snorre litt mer "påpasselig" i ungdommen (eller hva skal jeg kalle tiden før..?)

Dixie sa...

Det hørtes ut som et iskaldt bad! Stakkars Snorre... :) Jeg lurte egentlig også på hvorfor begge to strekte seg sånn opp i treet, men nå har jeg jo fått svar på det. God idé! Kanskje jeg skal prøve det en gang jeg også!? :)

snorredimma sa...

Tiden "før" skulle han beskytte meg hele tida, og yppet seg veldig på ALLE hannhunder. Nå går det mer fredelig for seg. Selvfølgelig liker han ikke alle hunder nå heller, men det er mer sjelden at det blir bråk.

Men så er det den bjeffinga, da....Tror jeg har sagt det før, men tror at det er iver'n over å få hilse som skaper ulyden. Det er når han går i bånd - ja, Dimma, er sånn ho, også.

Nina og Bonnie sa...

Så fin film. Du har nok fått tatt noen fine bilder på turen. En skikkelig pinnegutt Snorre også, ser jeg.

Isbad nå, pass på at gutten ikke blir forkjølet.

snorredimma sa...

Nina: Det har jeg tenkt på i hele dag, men foreløpig ser det ut til at isbader'n har klart seg.

Så du hvor fornøyd han var da Dimma ikke brydde seg om pinnen? Endelig fikk han hentet pinnen til meg - det er drømmen hans nå for tida, tror jeg. Sjeldent det at Dimma lar Snorre få ta pinnen, for ho er jo dobbelt så kjapp som han....hehe

Marianne sa...

Kjempe koselig film , snorre er tøff da som våger seg ut i det kalde vannet..utroligt hva de tåler...ask bryr seg heller ikke om vannet er på fryse punktet. ihvertfall ikke visst han kan få stjelt en pinne fra embla!