søndag 15. februar 2009

Åssen går det med deg, gutten min......

IMG_6595

Etter to dager med AB og smertestillende, begynner det nå å gå den rette veien. Fortsatt må han gå med skjerm, til både Snorre og Dimmas store fortvilelse. Snorre fordi han ikke får slikket såret når det klør, og Dimma fordi hun er såååå redd og bruker myyye energi på å gjemme seg.

Snorre bør jo helst være i band når han er ute å gjør sitt fornødne, men det er ikke alltid så greit. Spesielt ikke når det finnes så mange inntrengere på tomta vår - vel, ikke helt riktig det da....

IMG_6299 IMG_6307

Men både Snorre og Dimma syns at disse her bør være et helt annet sted enn i nærheten av oss, for dem kan jo være farlige dem og må jages bort, og forteller derfor hele nabolaget at dem er veeeldig flinke til vokte "sitt og sine!"

Brått fikk vi besøk av Balder da vi var ute i hagen, og ut i fra Snorre sitt synspunkt, er han en masete "dritt-unge" som bare kan gå hjem til seg sjøl. Det ble jaging og bjeffing for å fortelle hvor landet ligger, men tror dere Balder brydde seg? Neida, det var jo Dimma han kom for å leke med - og det skal jeg vise dere at dem virkelig gjorde en laaaang stund....Litt dårlig kvalitet kanskje, for jeg oppdaget at jeg hadde stilt inn kamera heelt feil :-(

Da vi vel kom oss inn igjen, var gutten min helt utslitt og veeeldig kosete. Snorre har i grunnen aldri vært noe glad i å ligge på fanget å kose, og legger seg helst på gulvet. Men i går kveld var han fæl til å "prate" og kom med lyder hele tiden mens han så på meg med DEM dådyr-øya.

IMG_5217 (2)

Først trodde jeg det var for at han var sulten, så han fikk selvfølgelig bitte, litte med mat - men han bare fortsatte. Til slutt fikk han lov til å hoppe opp i sofaen til meg- og ganske riktig, det var det han ville. Han la seg ned på brystet mitt og sovnet med en gang. Etter 2 timer føltes det som om jeg hyperventilerte og ikke fikk nok luft - for han er jo stooor den gutten min! Og jeg hadde jo ikke hjerte til å jage han ned, men da han endelig syns han hadde fått nok kos og hoppet ned på gulvet.....ja, jeg var ikke mye lei meg for å si det sånn!

Dimma er fortsatt liveredd for Snorre med skjerm, og det ble ikke bedre da han var litt uheldig og kom borti henne så hun fikk litt vondt da hun skulle lure seg forbi......Hun følger etter meg overalt og vil gjerne opp i armene mine så fort Snorre kommer mot oss - han er virkelig en "busemann" for henne tydeligvis.

Og jeg kjeder meg ikke selv om Rune og Daniel har dratt på hytta. (Kan jo ikke reise bort nå gutten er dårlig, vel...) Nå kan jeg virkelig få utfolde meg på data'n, og kan sitte i timesvis og bare "leke" med bilder og lage filmsnutter med pinnacle - uten at noen sier så mye som et pip. Deilig! Her er en liten "smakebit."

20 kommentarer:

Gry og Millis blogg sa...

Stakkars, stakkars Snorre og Dimma!! Det er godt det går den rette veien med Snorre-gutt, men så fælt å klø i rompa si, også er det en hel "lampeskjerm" i veien for å få forløst den kløen.... Også Dimma da, som har blitt så redd. Det var godt Balder kom og muntret henne litt opp! For Snorre var det nok kjempedeilig å få ligge i mammas fang hørtes det ut som.

Det var godt å få nytt fra dere Camilla, for vi har tenkt på Snorre kan du tro.

Jeg fant ikke ut hvor jeg skulle trykke for å se filmen....

snorredimma sa...

Gry: Jeg var ikke ferdig med innlegget, derfor fant du ikke filmen....Må jo laste opp filmen via blogger pga musikken jeg bruker -den er nemlig ikke tillatt i soapbox..
Derfor havnet vel innlegget på siden før filmene..hehe

Nina og Bonnie sa...

Godt å høre det går fram over. Det er et slit å ha hund med lampeskjerm. Ikke gøy for noen av dem.

Sååå mange bilder du har lagt sammen. Du må ha flere hundre av Snorre og Dimma. Musikken i den første synes jeg passet knallbra.

Det var godt med en oppdatering. Syke hunder jeg kjenner tenker jeg jo litt ekstra på.

Gry: trykk på pila helt til venstre under skjermen.

snorredimma sa...

Nina - jeg må minst være oppe i 1000 BILDER! Derfor er det veldig greit å lage filmer så jeg får brukt maaange av dem. Har fortsatt problem med å slette bilder....
Lærer meg vel å bli kritisk etter hvert, håper jeg..hehe

T :-) sa...

Jeg kjente veldig godt igjen det med å vokte sitt område. :o)Skjærer og kråker har ingenting der å gjøre!! Vina jager nå småfuglene også hun, da... Det er jeg ikke så fornøyd med. Det første Vina gjør når hun slipper ut døra når hun er løs, er å ta en liten bjefferunde for å jage evnt. fugler.

God bedring til Snorre :-) Og kos deg med kosegutten din. Vina ligner visst på den friske Snorre ;-)

snorredimma sa...

Tove: Du har så rett. Jeg husker jeg leste om Vina på hjemmesiden din, og kjente igjen nesten alt du skrev om Vina i Snorre...Tror jeg kommenterte det i GB di, også..:-)
Men det er veldig slitsomt at ingen fugler får lov til å være i nærheten....

Nina og Bonnie sa...

Jeg har blitt flink til å slette. Av en tur jeg tar ca. 140 bilder sitter jeg igjen med ca 10 etter sletting. Prøver alltid å redigere for å se om det er noe å ha først. Ikke lett å slette men jeg kan ikke ta vare på alt. Blir nok for hevy for maskinen å lagre alle bildene. Er ikke så flink til å ta bilder ennå så derfor tar jeg masse for å ha noe å velge fra. Tenker nok at tar jeg bare nok så blir det alltids et bra.

Nina og Bonnie sa...

Glemte helt å fortelle at det bildet du har på heddingen nå er glimrende. Et virkelig blinkskudd.

snorredimma sa...

Tusen takk! Jeg syns det var så nydelig at jeg ville vise det fram....Bare litt synd at Dimma ser til siden og ikke rett fram.

snorredimma sa...

Du er jammen flink, også, som klarer å sitte igjen med 10 bilder av over 100 stk.. Jeg sitter igjen med i allefall over halvparte..derfor MÅ jeg har en ekstra harddisk..hehe

Nina og Bonnie sa...

Det gjør ikke noe. Bildet er så flott som det er. Det er ofte derfor jeg tar 140 bilder for å få et sånt blinkskudd. Ikke sikker nok og ikke tålmodig nok. Det var det Marianne snakket om. Masse tålmodighet.

snorredimma sa...

Da knipset bilder i går av Dimma og Balder, oppdaget jeg at kamera var innstilt på ISO 800 og auto istedet for dagslys...Ikke noe moro når jeg egentlig fikk tatt mange blinkskudd...Derfor ble snø'n veeeldig synlig...
Nå har jeg lært at alt sånn skal sjekkes før jeg tar med kamera ut!

Nina og Bonnie sa...

Har du prøvd å redigere? Det hender det hjelper på lyset. Det må jeg gjøre inn i mellom.

snorredimma sa...

Joda, det vet jeg alt om....hehe. Dem er redigert alle sammen på filmen - bare tenk deg svarte ansikter er jo helt umulig å se øya på dem uten å tilføre litt ekstra lys.Men det hjelper å ha innstilling som passer til både motiver og lys..hihi. Lærer ås lenge en knipser og knipser...

Dixie sa...

Så mange fine bilder av Dimma og Balder i snøen! :) Og det var det jo i den siste filmen også selvfølgelig! :)

Håper det går bedre med Snorre, heldigvis ser det jo sånn ut, da. Dixie også liker godt å jage fugler, og det er ikke alltid like greit når hun er i bånd...

God bedring videre til Snorre! :)

Marianne sa...

Så godt å høre at Snorre er på bedringens vei.....Når Dimma endelig blir fortrolig med lampeskjermen, så er det vel på tide å ta den av..hehe..ikke lett for en hund å skjønne hva det der er!
Da Ask gikk med skjerm, måtte jeg bytte den 5 ganger på 10 dager!! Han løp rundt som vanlig og smalt intil alt med den, så sprakk den gang på gang...Snorre er kanskje litt mer rolig...

snorredimma sa...

Det går ei kule varmt her inni mellom..hehe - men skjermen er like hel den - til tross for desperate forsøk på å rite den av seg. Trappa sliter'n med da - så jeg får hjelpe han med å holde skjermen opp..hehe:-)

Gry og Millis blogg sa...

Nå fikk jeg sett filmen (du hadde helt rett Camilla, den var ikke der i sta':o)

NOE SÅ VAKKERT!! Vakre, vakre Snorre og Dimma og flott vær og fin musikk! Det er neste så jeg håper du skal være hjemme alene lenge og tukle foran data'n, sånn at vi får se mer!!! Det er virkelig enda morsommere å se hundene nå, som jeg kjenner dem litt. Falt spesielt for et bilde av Dimma (denne gang) ca. 0450 ut i sekvensen. Snø over øynene og en helt herlig liten tungespiss:o)

Luna sa...

Flotte bilder :)
Høres ut som noen sjarmtroll begge to, ønsker fortsatt god bedring til Snorre :)

Nøve sa...

Stakkars Snorre, godt å høre det går bedre nå. Det må være fælt å gå med den lampeskjermen!!!
Også Dimmafrøkna som fortsatt syns den er skummel,da!
Klart du må være heime og stelle med småungene dine ;o) Tipper du syns det er littegranne godt?

Den derre Lollipop-sangen passa perfekt til Dimma. Skulle tro det var ho som sang :o)