søndag 29. mars 2009

En liten video-snutt fra agility-kurset i dag.

9 kommentarer:

Anne-Liss sa...

Dere har nok hatt en helg med mye moro, for agility det er gøy.

Nøve sa...

Det ser skikkelig moro ut! Vi har bare prøvd noen hinder såvidt det er, tror nok Nalle liker det bedre enn lydighetstrening...
Man får virkelig trent KONTAKT i agility.

snorredimma sa...

Nøve: Snorre overrasket meg veldig - han er jo fæl til å reagere på andre hunder og bjeffer da forferdelig....så jeg dro dit med ikke så alt for store forhåpninger. Det der gikk så bra - han var mest interessert i å "jobbe", og da han bjeffet var det fordi han var så ivrig, eller var gør-sliten eller da han så hester. Altså helt akseptabel bjeffing....

Jeg har aldri sett Snorre springe så fort med så stor iver noen gang!

Nalle vil sikkert elske det like mye som Snorre - det er jeg helt sikker på!!

Ville sa...

Det ser veldig kjekt ut:)
Jeg har også tenkt å prøve det med Ville, jeg har en ide om at jeg bør vente til hun er 2 år???
Tenker på modenhet mentalt og fysisk utvokst.
Snakket litt med dem på agility banen her, de sa at alle hunder må rønkes (hofter og frambein) før de begynner med agility, det er jo betryggende.

Nøve sa...

Jeg håper vi kan få til en bane oppi dalen snart. Satte opp noen hinder heime i tunet i fjor, men det ble liksom ikke noe fres over det. Moro når man er flere! Og Nalle er slik som Snorre, så lenge han har oppgaver er han veldig flink :o)
Kanskje agility kunne være tema hvis vi får til ett treff i sommer???
Ville, jeg har lest at de MÅ være ett år(det har sikkert du også) Skulle tro de var gamle nok da, de hopper og spretter uansett, så beinbygningen er vel sterk nok, hvis hunden er frisk??

T :-) sa...

Jeg kan finne fram hindrene mine her på grisetreffet ;-)

Anbefaling er 1 år før du begynner med agility. De proffe begynner før, men da vet de hva og hvordan hunden kan trenes på uten at det skader. Når det gjelder rønking av hunder før du begynner så er nok det først og fremst på hunder som er spesielt utsatt, St. bernhard og slike store hunder. Tror jeg...

Så flott at det gikk så bra med dere Camilla og Snorre. Og ja, så lenge hunden syns agility er det morsomste den vet så glemmer den alle andre "uvaner" der og da. Og dermed kan du slappe av og konsentrere deg om agilityen :-)
= morsomt!

Gry og Millis blogg sa...

Det er så gøy å se Camilla! Snorre ser jo ut som reine "proffen", og det gjør jammen du også. Kanskje til og med jeg skal begynne å tenke på dette?

Hanne sa...

Agility er moro! Thea og Bienna tok bronsemerket i fjor våres.

Bienna er som Snorre, blir veldig ivrig. Hun er vel ikke verdens kjappeste, men det viktigste er uansett å ha det gøy!

Agility på neste treff høres topp ut, Nøve!!

Lykke til videre Camilla!!

Marianne sa...

Ja! vi vil ha agility på neste treff..ikenoer så gøy for hunden som det...så godt å høre camilla at Snorre gjorde en flott jobb å banen. Du har litt å drive med fremover nå....