fredag 17. april 2009

Etter påska kommer hverdagen....

Påsken er vel overstått, og livet går sin vante gang igjen. Jeg starta uka med 3 netter, men har heldigvis fri til helga og har bestilt sol og pent vær!

Tirsdag var det tid for kurs på Dimma og meg. Kvelden før gikk med til å steke lever, tørke lever - ja, i det hele tatt lage noe ordentlig "snadder" til jenta mi i håp om at disse gobitene i allefall ikke blir spyttet ut på bakken under kurset! Selv om det var to uker siden sist vi var på agility-kurset, hadde jeg det ennå friskt i minnet hvor lite det fungerte for Dimma og meg den dagen.
At jeg ikke bare kjørte hjem med en gang!!

Vel, dette kurset gikk greit det. Dimma likte leverbitene "så der" i førsten.......Leka jeg hadde med, var også denne gangen en fiasko i førsten. Selv instruktøren syns at jeg burde bruke gobiter framfor leke under treninga - Dimma spyttet i allefall ikke ut leverbitene på bakken! Og det var et godt tegn....! MEN - PLUTSELIG SÅ LØSNET DET!! (Da hadde jeg tross alt holdt på i en god stund med å være verdens morsommeste, dummeste og den mest klønete hunde-eier i en mils omkrets med masse kroppsspråk og myyye LYD.... godt ikke Snorre så eller hørte meg da..hehe).

Jeg ble plutselig veldig interessant for Dimma, og vips så hadde vi god kontakt, belønningen fungerte igjen - til og med leka ble plutselig fin til å ha drakamp med! Lykkelige meg!!

Vi kom oss gjennom møne, pølse, bom, vanlig hopp, langt hopp og hjul samt første inngang til slalåmen. Jenta mi var den flinkeste og den beste (og alt for rask for meg) på hele kurset, syns nå jeg da...

Det nytter å trene hjemme, her har vi jo fått det til.... for hjemme i hagen er det vel ingen katter som lister seg forann nesa på Dimma, ingen hunder som vil bort å hilse og snuse ho i rompa, ingen ukjente folk eller ukjente lyder som er mer spennende enn meg!!

Og bare jeg holder motet oppe og får mer kondis, vet jeg at vi vil klare dette kurset, også!

Ååå, for en heeerrlig dag!!


PÅSKA 2009 - KORT FORTALT:

13 kommentarer:

Gry Viola og Roxie sa...

He på dere! Så bra at det gikk bra på kurset. Roxie er også litt sånn at her hjemme sågår alt trening mye lettere enn på kurs. for som du sa så er det en del andre hunder der og da er det om å gjøre å være mer ineresang en de, ikke alltid det går men noen ganger så går det veldig bra.
Ha en fin helg!!!

Marianne sa...

Nydelig film Camilla....

Så gøy at det plutselig løsna på agility kurset...Er ike alltid så lett det der..Embla kunne også være en del ukonsentrert i begynnelsen...men nå blir hun stuvill bare vi nærmer oss en bane..hun skjønner godt hva vi skal og gleeeder sehg..Mine er så glade i å gå agility nå, at de trenger ikke godbiter...Det er belønning nok for de å hoppe, vippe, gå gjennom og over...Selvsagt får de godbiter og leker som belønning, men det er ikke alltid de bryr seg...de vil bare løpe mer og mer...

Gleder meg til å få sett hundene dine på banen en gang....

Skal du til kongsberg?

Ville sa...

Så utrolig bra at det løsnet for deg og Dimma, var det Grys leverbiter som gjorde susen...?
Så deilig hage Dimma og Snorre har å springe :) nå har jeg sittet å kost meg med filmen flotte bilder og musikk:)
Herlig å være hjemme i påsken også, når alle andre reiser til fjells...

Gry og Millis blogg sa...

Ååååååå! Herlige Snorre og Dimma:o)

Så gøy at det løsnet på kurset etterhvert. Det lønte seg tydeligvis å være "klovn" en stund? Tro du meg, jeg har gjort det, på grunnkurset med Milli....

Det ser ut som om du har god forbindelse til værgudene Camilla, her er det strålende vårvær:o)

Nina og Bonnie sa...

Ja, nå er hverdagen her og hardt å komme seg opp igjen. Ser jo dere har hatt det fint.

Det med klovn sliter jeg med. Er ikke flink nok til det. Hva gjør dere?

Gøy når ting funker som det skal og du er flink til ikke å gi opp.

Sitter nå ute med den bærbare på fanget og koser meg i solen. Meldt en kjempefin helg her.

Nøve sa...

MORO å høre fra dere igjen :o)

Dere får nok skikkelig dreis på agility etterhvert. Kanskje best Snorre ikke ser da,når du agerer klovn. Han kunne skjemmes... Oh pretty woman, what's the matter with you???

ps. syns det er veldig godt gjort av deg! Sjøl har jeg litt trøbbel med å slippe meg laus i andres påsyn :o(

GOD HELG!!!

T :-) sa...

Så morsomt Camilla. Nå er det bare å glede seg til neste trening :-)

Flott film med massa fine bilder og filmer, i hvert fall så langt jeg har sett.

Kos dere i helgen.

T :-) sa...

Husk å sende noen av de fine bildene til bruk i medlemsbladet :)Please!!!
Nb! ikke forminsk dem, før du sender dem.

snorredimma sa...

Lappevennen: Jeg kan ikke reise til Kongsberg, for jeg skal i konfirmasjon til niesen min! Og så jobber jeg....Tror Dimma kommer til å bli litt sånn som dine to - at hun ikke vil ha gobiter....men at det er belønning nok å få kose seg på agility-banen og bare springe, hoppe...m.m.:-)

Ville: Jeg har jo lest om de berømte leverbitene, så jeg tenkte jeg skulle prøve...Men jeg gjorde ikke noe annet hoku pokus enn at jeg stekte noe i stekepanna og tørket noe i ovnen. Og det falt i smak! Neste gang skal jeg prøve å koke lever, og se om hun syns det er enda bedre...:-)

Nina: Det med å gjøre seg interessant for hunden sin, er en utfordring. Jeg bare løp litt og hoppet og gjorde mange "rare" bevegelser samtidig som jeg lot som om dette var kjempe-morro! Selvfølgelig ble Dimma nysgjerrig på det....heldigvis..puh! Men det hjalp å ha leverbiter, også - selv om hun var litt forsiktig med dem i førsten. Men jeg tror det var det at hun fikk springe litt fort gjennom, over og hoppe over hundere, som endlig gjorde susen! Endelig ble det gøy å være sammen med matmor..!!:-)

Tove: Jeg skal sende deg noen bilder...:-)Morro at Dimma og Snorre får vise seg fram, også...

snorredimma sa...

Nina: Selvfølgelig mente jeg at Dimma hoppet over hinder og IKKE hunder! He-he

Inger`s blogg sa...

Åh, så fine hunder du har, på hver sin måte.Snorre kan jeg jo slets ikke stå for og jo mere jeg ser på Dimma, ja så er hun også skjøn.

Nøve sa...

Synd du ikke kan komme til Kongsberg :o(
Du må planlegge nøye, slik at du får Biri-helga til å klaffe ;o)

Ett spørsmål; har Islendingene (klubben) hjemmeside?

snorredimma sa...

Skulle så gjerne vært der i Kongsberg, men jobber hele helga og niesen min står il konfirmasjon på søndag. Blir rimelig hektisk...Jeg håper på å få komme meg til Biri i allefall - og gjør ev. som Marianne....sover i bilen!!

Ja, hjemmesiden til islenderene er. www.islandshunden.no. jeg spurte akkurat Nian om det samme...om adressen til lapphundene. Hørte noe om at hun har et innlegg der om Charlie, og det hadde jeg lyst til å lese..:-)