lørdag 2. mai 2009

Litt forskjellig….

Siste kvelden i april tok vi like så godt og trasket en tur i skogen – firbeinte og tobeinte. Med sekk på ryggen, inneholdende drikke og føde – og selvfølgelig hunde-godis, labbet vi avgårde sammen med to vennepar som bor like ved oss. Målet var å gå opp til gapahuken i skogen like bak barneskolen som ligger i nærheten av oss. Snorre og Dimma var elleville og kunne liksom ikke komme fort nok fram. Ikke fritt for at vi måtte drive på med litt “gå pent i bånd-trening” på veien, Dimma og jeg. :-)

Så fort vi kom oss inn på skogs-stien, slapp vi dem løse; Snorre, Dimma og Balder….dem sprang så fort, så fort – ville av glede! Herlig å se på! Balder sine ører vrengte seg og lå litt sånn hulter til bulter oppå hodet hans – dem skal jo egentlig henge rett ned – og tunga hang ut av munnen. Det var en kar som hadde mye ubrukt energi i kroppen og som virkelig fikk utløp for den nå.

IMG_1263

Etter ca 10 minutters gange, var vi framme i gapahuken. Vi dekket på med potetsalat, spekeskinke, fårepølse, saltpølse, flatbrød, kyllingvinger, ost, salt kjeks m.m – noe for enhver smak med andre ord – og noen hadde med seg vin, mens andre foretrakk øl – småspiste litt og småpratet litt mens hundene var både høyt og lavt rundt omkring i skogen. De kom en tur bortom når de hadde lyst på noe godt, eller rett og slett bare for å sjekke…..

IMG_1279 

Jeg prøvde å ta noen bilder av hunder i fart, men denne gangen var jeg ikke så heldig med bildene. De fleste ble uklare. Jeg syns det er vanskelig å stille inn kamera riktig når det er skumring/kveld, så det får jeg få et lynkurs på av Marianne neste gang vi treffes.:-)

IMG_1254

Gutta holder vakt, mens damen gjør sitt fornødne….:-)

IMG_1289 

IMG_1267

IMG_1261

IMG_1271 

1. mai gikk stille og rolig for seg – bare vært ute i hagen og slikket sol. Varmt har det vært, og jeg hentet fram badebassenget til hundene….ingen som ville bade, gett…Men vannet var godt nok til å slukke tørsten, da…Nå er det ikke mer vann igjen i bassenget. :-) På fredagskvelden ble det jo et “must” å se på Thomas og Harald på TV2: Duellen gikk jo ut på å være best med hund i agility!! Og Simon vartet opp med verdens beste hjemmelaget pizza. Flinke gutten min!

I dag har vi vært flinke og trent noen økter. Først trente jeg litt burtrening med dem begge – hver for seg - og etterpå tok vi noen treningsrunder på banen. Gøy at dem syns det er så morro, for det smitter! :-)

I kveld skal vi ha nok en kose-kveld, guttæne og jeg, uten kællen…Han koser seg på gutte-tur til Dublin. Vi andre derimot har bestemt at vi skal lage nachos og se på film….Det blir en avslappende kveld, med andre ord.

GOD HELG!

IMG_0901

 

8 kommentarer:

T :-) sa...

Den flotte gapahuken da gitt! Ser ut som dere koste dere like mye både to- og firbeinte :-)

Kos dere i helgen. Var duellen fin å se på? Jeg fikk ikke sett den.

snorredimma sa...

Den var litt morsom, ja...:-)Men for å si det sånn; du gikk ikke glipp av noe...

Hanne sa...

Så koselig tur dere hadde!! En trenger egentlig ikke å dra så langt for å få skikkelig tur-følelse...

Så fint bilde i headingen!! Du skifter stadig ut, du. Og Dimma, da, ordentlig fotogen! Hun ser alltid så happy ut!

Gry og Millis blogg sa...

DET så ut som en koselig tur da!!! Så fin gapahuk:o)

Håper dere nikoser dere i kveld, mens gubben er på tur i Dublin (jeg har hørt rykter om at det fins et par puber der;o)

Jeg var også litt spent på agilityduellen, så glemte jeg selvfølgelig bort hele greia... Godt å vite at jeg ikke gikk glipp av noe særlig.

Dixie sa...

Det så koselig ut i gapahuken! :) Og hundene så ut som de hadde det kjekt, de også! Jeg synes bildene var veldig fine, jeg! :)
Vi måtte også se agilityduellen på Senkveld, selv om den kanskje ikke var så morsom som jeg hadde håpet på! ;)

Nina og Bonnie sa...

Det er sånne turer jeg har sansen for. Behøver ikke gå så langt men være der lenge og kose seg. Det ser det ut som dere gjorde. Og ikke minst hundene.

Fikk med meg duellen med Thomas og Harald jeg også.

snorredimma sa...

Gry: Det ryktet har jeg hørt, også. Det er kanskje derfor dem kalte det "konjakk-whiskey-tur??"
De skulle visstnok innom noen veeldig fine steder med maaange gode smaksprøver..;-)

Og for den som ikke fikk det med seg...Harald vant duellen!

Nøve sa...

Ja det var en fin gapahuk! Er dere flinke til å bruke den? Det er jo kjempekoselig å sitta ute slik og kose seg. Heldiggriser som har "hundevenner" i nærheten!

Jeg må visst få med meg Senkveld i reprise..