tirsdag 9. juni 2009

MIN HEMMELIGHET ER…..

 

….IKKE  en ny valp….

 

….IKKE venter jeg barn……

logo[1]

….en drøm går i oppfyllelse…..

 

VI HAR KJØPT OSS ET SMÅBRUK!

Eiendommen ligger faktisk ikke så langt unna her vi bor nå, og er på hele 6 mål tomt. Det er jo en drøm for meg med to bikkjer å få så stor tomleplass, og særlig da den ene bikkja ELSKER å høre sin egen stemme! Huset er vel kanskje i en litt annerledes stil enn det jeg ønsker meg (på landet skal det være bondehus i bondestil), men noen ganger tar man et valg som kanskje ikke helt stemmer overens med det man i utgangspunktet hadde tenkt seg. Huset er i allefall dobbelt så stort som det vi har nå, og jeg likER det veldig godt innredningsmessig. Hagen er jo et kapittel for seg sjøl….Den er kjempe-stor med store plenarealer (skrekk og gru – må ha traktorklipper eller anlegge blomstereng), og plenty med plass til både agility-bane, drivhus og mye, mye mer….Vi får oss en stor dobbeltgarasje, som også inneholder et lite hunderom med luke ut til en inngjerdet hundegård med hundehus. Damen som selger til oss driver nemlig et lite oppdrett av dvergdachser, og hun ville la dette bli igjen til meg. Ikke at mine to kommer til å bli forvist i en hundegård for seg selv, men jeg kan kanskje ha kaniner der??? Mange muligheter. I tillegg befinner det seg en bedriftsbygning på eiendommen, og så fort jeg så den, ble jeg selvfølgelig i fyr og flamme og begynte med planlegging med en gang. Tenk så kjekt å ha agility-banen der på vinter’n..;O)

Men best av alt er jo selvfølgelig at det ligger landlig til med fjell og skog med masse turstier som nærmeste nabo. Å, som jeg gleder meg til å utforske både skog og fjell sammen med Dimma og Snorre…..

Vi flytter 1 juli 2009 – så nå får jeg en hektisk periode framover.

Her får dere se litt flere bilder (stjålet fra prospektet)…

garasje

hovedbilde

Bakhagen med morgensol…her kommer jeg nok til å kose meg med mange kaffekopper etter hvert…Driftsbygningen ser dere til venstre på bildet.

ute[1]

Hus og dobbeltgarasje

fasade[1]

utsikt

Utsikten fra stuevinduene og verandaen med ettermiddagsol.

fasade1[1]

ER DET IKKE FLOTT?

 

22 kommentarer:

Barte-Marte sa...

Grattis! Det slett ikke dumt ut du!

Gry Viola og Roxie sa...

Hei ! Grattis med huskjøp!! Det så kjempe koselig ut der!!Så deilig for Snorre og Dimma med så stor tomle plass. Blir morro å høre hvordan ting går etterhvert.
Ha en fin uke og mnd for du blir vel så opptatt at du rekker nok innom her med det første!!!!

Marianne sa...

Sååå gøy Camilla....Et flott hus på landet...Hele 6 mål..ja da får du plass til både det ene og det andre...Var jo helt perfekt for deg detta..og ikke minst for hundene, med egen plass til agility bane både inne og ute. Kjempe praktisk!

Ja nå styrer du vel fælt med pakkingen tenker jeg?!!

Dette var en fin hemmelighet! Tipper mange blir misunnelig på deg nå...Ihvertfall jeg!

Gry og Millis blogg sa...

Camilla!! GRATULERER!!! Så utrolig gøy!! Du må jo være langt oppe i himmelen nå:o) Tenk så deilig for Snorre og Dimma (og kanskje du får plass til en liten Lappis nå;o)!! I tillegg har du nettverket ditt og barna dine sitt i nærheten. Agility kommer du jo til å bli helt rå på, nå som du kan trene både sommer og vinter:o)))

Nå ble jeg glad på dine vegne!! Det første jeg tenkte var faktisk dette: "Jippi!! Nå kan Camilla kjøpe seg noen høner:o)))". Gjør det Camilla, det er kjempeenkelt hvis du, som jeg, bare har noen få.

Ville sa...

Gratulere så mye Camilla, tenk å få drømmen sin om småbruk på landet oppfylt:o)))

Så luftig og deilig du får det rundt deg, ingen ting er bedre en en kaffi kopp, en trapp å sitte på og en vakker horisont å se på:o)

snorredimma sa...

Gry: Det er akkurat det jeg har tenkt til. Har leeenge drømt om å ha egne høner, og så er jeg jo så heldig at du kan både lære meg og tipse meg sånn at hønene mine vil få det bra!! Men det må nok vente litt...må komme i orden først.

Ja, det er litt nytt for meg ennå, men jeg har allerede begynt å pakke jeg!! Som vi gleder oss!!

Og nå vil jeg jo få plass til dere alle hvis anledningen byr seg...

Og ja, ikke fritt for at jeg har tenkt både katt og lappis..hehe

snorredimma sa...

Gry: Nå må du ikke overdrive den agility-treninga mi....befinner meg fortsatt på hobby-basis..;o)

Nøve sa...

Camilla, det var en kjempegod nyhet :o))) Skjønner godt at du er fornøyd og full av planer for fremtiden. Nå har du/dere alle muligheter! Iallefall hvis du kan fylle bygningene med det du vil(..gubben driver ikke å mekker og sånn, vel??) Du kan få deg ei geit = plenklipper! Eller kaniner ;o)

Men duu, håper du får tid til Bergheim første helga i juli likevel...?

Hanne sa...

Å, kjære vene så moro!! Skjønner godt at du gleder deg!! Å flytte er jo litt som å begynne på et nytt kapittel i livet. Kjempespennende!!!

Det ser jo voldsomt flott ut, da. Og så fint med plass til agilitybane både sommmer og vinter og plenty med tumleplass for hundene!!

Enig med Gry: Nå må du få deg høner. Jeg hadde før jeg også - bare en 7-8 stykker - og det var kjempekoselig!!

Gry og Millis blogg sa...

Etter så mye flytting og greier, så er jeg helt sikker på at både Camilla, Snorre og Dimma TRENGER en tur til Bergheim....;o)

Luna sa...

Gratulerer, så flott det så ut! jeg er kjempe misunnlig, min kjempestore drøm er også et småbruk, men det blir nok med drømmen, siden ronny ikke deler samme drøm.. men men, jeg har no hvertfall gården min på dyreklubben ;)
Grattis igjen din heldiggris, blir vel litt hektisk no med flytting og alt ja, men det blir no veldig spennende å komme på plass i nytt hus så fort. Huset så veldig fint ut, og den store garasjen da ! :)

Nøve sa...

Riktig tenkt,Gry. Spesielt hundene - hører du Camilla!

(da klarer ho ikke å si nei;o)

Nina og Bonnie sa...

Ja, det må jeg si. Det var litt av en hemmelighet. Gratulerer!!!!!

Nå skal du nok kose deg tenker jeg, og ikke minst Snorre og Dimma. Den høneideen var jo god. Nå kan du jo ha masse dyr.

Pakk i vei du så hører vi fra deg når du har tid.:o)

snorredimma sa...

Jeg kommer til Bergheim, selv om det egentlig er midt i flyttinga, for den helga er jo spikret for lengst!!! Den har jeg jo gledet meg til leeenge....:-)

snorredimma sa...

Nøve: Den geite-ideen din var ikke så dum. Ei på jobben har nå to geiter som rusler rundt og "klipper", og ho er kjempe-fornøyd...;o)

Tror jeg avventer alle husdyr-planer til vi er på plass....

Må jo ikke glemme at vi har hytte på fjellet som vi gjerne ønsker å bruke, også....

Ville sa...

Geiter i hagen:o))) å så herlig...

Nøve sa...

Vi gleder oss VELDIG til å se dere igjen,Camilla!!!

Dixie sa...

Gratulerer med huset!!! :) Det så jo kjempefint ut! Også så stor plass dere får, da! Det kommer nok Snorre og Dimma til å like! Agilitybane både ute og inne hørte heller ikke dumt ut! Det høres sååå kjekt ut å bo på et småbruk! :)

Gleder meg til å høre mer om dette etter hvert, og i hvert fall når dere er på plass! Også er jeg spent på med hvilke dyr dere ender opp med! En liten lapphund hørtes jo ut som en god idé... ;)

Gry og Millis blogg sa...

HERRRRRRRRRRRRRLIG!!! Camilla og "gjengen" kommer:o))))) Var litt bekymra en liten stund!

snorredimma sa...

Tusen takk for alle flotte gratulasjoner!!
Det er så koselig med positive tilbakemeldinger fra dere særlig fordi JEG er SÅÅÅ fornøyd med valget vi/familien har gjort!!

T :-) sa...

GRATULERER! Og så så fint og velstelt som dette ser ut:-) Ikke noen gammel låve som holder på å falle sammen eller noe. Gled deg til dere kommer i orden :-)

Siss sa...

Gratulerer masse med Drømme hus/plass:-) Jeg misunner deg ikke flytte sjauen, heldig vis glemmer vi fort slite nårr vi kommer i orden.Lykke til.