onsdag 5. mai 2010

Tatt på senga……

Og jeg som trodde at våren var i full anmarsj, men så våknet jeg opp i går til dette!!!!

IMG_0807

Men i dag var heldigvis alt som normalt igjen…puh…

IMG_0809

Agility-banen er på plass, og vi har testet den ut sammen med Nina og Kero. Kero var skikkelig spretten og nøyde seg ikke med å hoppe gjennom hjulet på vanlig måte….han hoppet like så godt over den øverste ringen….Det var helt tydelig at dette syntes Kero var veldig gøy, og jeg tror jammen at Nina hadde det vel så morro som Kero!

IMG_0787

IMG_0774

Og mens Nina og Kero var på banen, fikk Dimma sitte inne i hundegården og vente på tur.

IMG_0778

Jeg var veldig spent på Dimma om ho ville huske det vi lærte oss i fjor, og så var jeg jo også litt spent om ho fortsatt syns det er gøy med agility, men jeg trengte ikke bekymre meg…..ho husket alt og iver’n var fortsatt der! Det nye nå er at vi skal lære oss vippa sakte men sikkert, og deretter skal vi jobbe litt med slalomen. Snorre derimot er litt for ivrig – så ivrig at det har lett for å bli feil. Så jeg må prøve å roe han ned masse først før vi kan starte treninga…..Etter oppstart med lykkepillene har han jo også blitt dobbelt så rask til å springe….puh….

IMG_0746

Vi gleder oss til i morgen, for da kommer Nina og Kero igjen…..:-)

10 kommentarer:

Gry og Millis blogg sa...

Jeg ble bra lang i maska i går Camilla - det snødde svære filler i timesvis... Kjempebeskrivende bilder du har tatt av "i går" og "i dag":o)

Så gøy at dere har fått noen sikkelige motiverte treningskamerater på agilitybanen!!! Kero må jo være heltent?? Også at Dimma husker alt er jo kjempemoro. Jeg har en følelse av at dere kommer til å ha det mye moro sammen med hundene:o)

Dixie sa...

Jeg hørte at det snødde rundt omkring i Norge i går, men heldigvis ikke her! :) Bra at det var borte igjen i dag, da! :)

Agilitybanen deres ser sååå kjekk ut! Vi skulle også hatt en sånn i hagen! :) Ser og høres ut som alle (både hunder og mennesker) hadde det veldig gøy! :)

Marianne sa...

ødde her og i går, men ingenting la seg! Så gøy at dere har fått dere treningskompisser, alt blir sååå mye gøyere da!! FILM FILM FILM!!

Unknown sa...

Men én positiv ting med en veldig kald vår er at lapphundene kan være med på joggeturer mye lenger =D Så fort det blir sol og varmere enn 15 grader må den typen trening utebli =( Hold ut, snart blir det øl på terassen i solskinnet! Cheers!!!

Inger`s blogg sa...

Det var vel bare våre med tykk pels det syntes det var helt greit med snø og kulde i går, IKKE jeg.

Så gøy dere nå har fått det med glade hunder i agillity banen.Tenk det har blitt så mye fart i Snorre.

Anne-Liss sa...

Når en først er innstilt på vår må det være et sjokk og våkne opp til et hvitt landskap. Så bra at det forsvant så fort :o))

Ser gøy ut med egen agilitybane, desverre har vi for liten plass til det. Da er det ekstra moro med besøk også, blir nesten som en egen barnehage på eiendommen.

Ville sa...

Kan tenke meg det var litt av et syn å våkne opp til.

Så kjekt med treningskompiser og egen agilitybane:o)))

Nina og Bonnie sa...

Ja, jeg vurdere om jeg måtte skifte dekk igjen for å komme meg på jobb dagen etter. Heldigvis så slapp jeg det. :)))) Nå skal vi ha litt varme, den er sent ute i år synes jeg.

Så moro at du og Nina har fått så god kontakt. Kero er jo kjempesnill. Hilse på han på Kongsberg. Flott gutt, han pappaen til Barfi.

Synd du ikke kommer i helgen. Jeg vil jo få møtt deg i sommer en gang. Et treff her i nærheten, kanskje??

snorredimma sa...

Nina er kjempe-trivelig ;o) Det er noe med det navnet, tror jeg....;o)

Planen er å gjerde inn litt av tomta i løpet av våren, og da håper jeg at vi kan ta et treff her hos meg etter hvert...Bor jo midt-i-mellom jeg, vet du.

Litt dritt at jeg jobber til helga, men vi skal jo på islandshund-treff helga deretter...så egentlig er det bra som det er. To helger etter hverandre hadde blitt litt mye styr for meg, se.

Nøve sa...

Det ser kjempemoro ut! Det var en god investering du gjorde da du kjøpte den banen - nå får du mange nye venner for livet :o)
Det er ekstra moro å ha noen å trene sammen med. Tipper at det er lettere for deg å komme igang igjen også da.
Håper vi får anledning til å ta en tur i løpet av sesongen ;o)

Dere skal på islandhundtreff neste helg,ja! Det blir spennende!