tirsdag 24. august 2010

Hei sveis…..

Nå er det visst en stund siden jeg skrev noe her inne…..ikke for at jeg ikke gidder eller vil  - men det skjer jo absolutt ingenting!! For øyeblikket er jeg noe redusert pga sykdom (uten at jeg skal utbrodere det noe særlig), og derfor har det blitt noen innedager i absolutt ro…Dimma og Snorre HATER disse dagene, og jeg prøver å aktivisere dem litt innimellom med å ha litt mental trening. Har nå i disse dager sverget til klikker’n og har bestemt meg for at dette med klikkertrening nå på alvor skal innlæres av både meg og mine. For en stund siden meldte jeg meg på et nettbasert klikkerkurs gjennom Canis (sånn som du gjorde, Nina), men tror dere jeg har startet på det?? Nei da, det venter fortsatt på å bli tatt i bruk, det…..Den berømte klikkerboka som Canis selger, har jeg også investert i….og har faktisk lest den nå!!!! Så med en haug med klikkere og nok teoristoff så det holder, er det egentlig ingenting som hindrer meg i å sette i gang – bortsett fra helsa og VÆRET!! Vi har skikkelig dritt-vær her i Fredrikstad denne uka, og gårdsplassen består nå av en haug med vanndammer – både store og små. De firbeinte vil helst være inne nå, heldigvis….Og i disse dager er jeg veeeldig glad for min lille iRobot Roomba, der den suser rundt på gulvene mine og holder alt i orden for meg..hehe..Mens bøndene skynder seg med å gjøre helt andre ting….

IMG_0252

I går kveld hadde vi en liten artig episode da Dimma var ute for å gjøre i fra seg. Plutselig blei ho helt vill i blikket og prøvde desperat å komme seg lenger enn det tauet rakk og bjeffet som en gal. Ja, jeg vet, jeg som har skrytt av lille-jenta mi og at ho ikke bjeffer så mye..Jeg tar det tilbake!! Rune gikk ut for å se hvorfor ho var så ivrig, og ropte til meg noe sånt som at ho så ei “snegle”, trodde jeg….”svart snegle!” Å, herregud, tenkte jeg – det må jo være den største snegla som finnes i mils omkrets, og makan for en fart det var på den snegla!! Jeg simpelthen bare MÅTTE ut for å se på den  – var kjempe-nysgjerrig! Veeel, nå er jo ikke hørselen min akkurat på topp da nå som jeg er forkjølet, og Rune hadde slettes ikke sagt “snegle”…..det han sa var “pædde!!!! Åååå, så ufyselig den var der den hoppet bortover. Snorre blei jo med meg bort for å se, og tror dere ikke han prøvde å spise’n? Det så i allefall sånn ut der han prøvde å bite tak….Æsj, jeg får frysninger…uuæææ…

Sommer 2008 644

Den var på størrelsen som denne her – denne fant vi i hagen på Greåker sommer’n 2008.

Sommer 2008 650

Ellers er alt med hussalget på Greåker i boks, så nå er det inngjerding av en del av tomta som står for tur. Og vi skal skifte ut bilene våre – blir antagelig lenge til neste gang vi får den muligheten igjen.

Sitter og tenker at jeg skulle så veldig gjerne vært på Spesialen til NIHK som var i helga. Særlig avl-seminaret hørtes interessant ut. Tenker jo at jeg en gang i framtiden skal få små islendere stabbende rundt i “lia” her. (Har jo skiftet navn på hjemmesiden min til Islenderlia ;D). I utgangspunktet kunne jeg ikke dra på Spesialen pga jobbehelg, sånn er det hver gang det skal foregå noe interessant…jeg jobber stort sett hver gang!! Det er det som er så kjedelig med å jobbe i helsevesenet – denne helgejobbinga…sukk….Derfor et stort takk til deg,Tove, som legger dette ut på bloggen!!

IMG_0259

Nei, nå får det være nok “jabbing” om absolutt ingenting!!

14 kommentarer:

Irén T. A. Færevaag sa...

Hei sveis, selv, Camilla :-)

Liker nå denne "jabbingen" din jeg. Kjedelig at du er syk. Ikke noe kjekt nei.

De der paddene er dessverre et velkjent fenomen her hos oss. Det kryr av padder bortover veien på kveldstid. Umulig å kjøre mellom dem, for å si det sånn. Ikke et vakkert syn neste dag... (Uff!)

Det høres iallfall ut som du har nok å hengre fingrene i når du får ånden over deg igjen :-)

Grattis med å bli ferdig med hussalg og det hele. Godt å legge sånt bak seg ja.

God bedring! Klem!

Nina og Bonnie sa...

Koselig med den jabbingen din og å høre litt fra deg igjen. :)

Flere som er syke om dagen, god bedring! Håper det går fort over.

Det klikkurset er kjempebra. Nå har jeg fått et nytt et. Tror jeg er på leksjon 16. Noe er kjempesmart og noe har jeg hoppet over.

Heldig Camilla, som får ny bil. Misunner deg den støvsugeren ennå. Kunne trengt den her nå.

Så du har avlsplaner???? Må innrømme det er lenge siden jeg har vært innom hjemmesiden din, men nå skal jeg sjekke. Skulle vært å oppdatert min egen hjemmeside.

Inger`s blogg sa...

Du hadde jo noe å dele vi andre,noen gode bilder( padder er også dyr )ikke jeg kunne tenke meg å ta i den.

Snorre ved siden av fine blomsten= kjempe godt.

Spennende med ny bil,da.
Kan godt forstå det er en god følelse å bli ferdig med det hussalget m.m

God bedring og kos deg om det er mulig.

Nøve sa...

Hei sveis!
Har du ikke en bildeserie av Snorre og en frosk fra før av?? Mener å huske noe sånt fra laaaangt tilbake..
Jeg satt forresten og kikka etter ett spesielt Nallebilde. Trodde det var tatt i 2007 eller kanskje 2008, men fant det ikke. Trodde det måtte ha blitt sletta. Men, så dukka det plutselig opp, tatt i juli 2009. Er det mulig å huske så dårlig???
Bli bra igjen Camilla. Du må trene på apportering ;o)

Og du, den headeren av Snorre er bare fantastisk fin!!!

snorredimma sa...

Det tror jeg jammen at jeg har, Nøve..det var vel i fjor en gang som Snorre absolutt skulle bite i den "saken"...bare at jeg tror ikke det var forsk, men gresshoppe??

Jada, er på bedringens vei jeg, vettu....og ikke er det no' alvorlig heller...men nok til at jeg beli helt satt ut!

i dag har jeg faktisk trent dem begge på apportering. Ikke lett når den ene skal belønnes for å ligge stille, mens den andre skal belønnes for innlæring av apportering. I utgangspunktet kan dem det begge to - men det er når vi har ball-leken...blir litt annerledes når det er i forbindelse med rundering...;o)

snorredimma sa...

Torsk?? Eller frosk???

Marianne sa...

For en gedigen frosk da, eller egentlig en "padde"?
Det hadde vel mine også bjeffet på, ærligtalt altsååå..hehe!!Så den forstår vi godt Dimma!!

Virker som om det er flere syke rundt om for tiden..er egentlig "syk" jeg også..men siden jeg alltid er "syk" og hjemme, så blir det liksom ikke det samme!! Har vondt hals, å da får jeg helt NOIA, glemmer ikke så lett de kjøttetende basiluskene som invaderte meg i vår!!

Skal bli gøy å se hva slags biler dere får dere nå!!

Vardegjengen sa...

Ikke alle padder som er like vakre nei.
Så flott at du har funnet klikkertrening. Jeg bruker jo det selv. Har til og med tatt instruktørutdannelse i klikkertrening gjennom siddis hundeskole. Og kan anbefale det på det sterkeste. En bok som absolutt og er verdt å invistere i er 100%positiv hverdagslydighet.

Gry Viola og Roxie sa...

Hallo i luken hos deg!!
Håper du er bedre nå !!
Har hørt at padder er giftige? Noen venner av oss hadde en hund og den ble bitt av ei padde og ble veldig syk. Tror det er det spytte til padde som ikke er bra for verken dyr eller mennesker?
Den robo støvsugeren din misunner jeg deg! En sånn må jeg prøve å få skaffet meg!!
Her har åsså bøndene det ganske travelt med å få in korn!! Gla jeg ikke har det å tenke på!!
Ha en fin dag!!

T :-) sa...

1. GOD BEDRING
2. Syns denne jabbinga, skravlinga, bablinga, ingen ting osv er det aller morsomste å lese jeg da :-)
3. For en knallbilde det med skyene er!
4. Jeg har i det minste begynt å skrive om søndagen...

Gry og Millis blogg sa...

Huff Camilla, trist å høre at du ikke er i form! Riktig god bedring med deg:o))

Vi ser mange overkjørte padder i veien vår, og mange ganger har jeg tenkt at ingenting kan se så dødt ut som en overkjørt padde.... Godt ikke Dimselimsa fikk tak i den, de har visst noen vorter på ryggen som kan være litt ugreie har jeg hørt.

Deilig å ha fått solgt huset, da har man liksom bare èn ting å forholde seg til (bortsett fra kjøp av nye biler - men det er jo gøy. Jeg synes forresten at bilen deres var SÅ praktisk jeg, der vi tronet av gårde i fjor:o)

Det blir jammen spennende å høre med om planene i Islenderlia!

Nok en gang Camilla - riktig god bedring:o)))

Ville sa...

Det må være ubeskrivelig deilig å endelig være ferdig med hussalget:o)))

Historien om snegla som hoppa avgårde...så artig, sitter å småhumrer for meg selv:o)))

Herlig bilde av åkeren og bonden som raser avgårde....

Nøve sa...

hehe - padder biter ikke, men de utskiller ett giftstoff i huden, som hunden får i munnen hvis den biter padda ;o) Snill padde - slem hund..?

Anne-Liss sa...

Det er bare å jabbe i vei, det er jo det som er så koselig med blogg.

Jeg har gått på klikkerkurs men må innrømme at den blir ikke mye brukt. Lastet ned et kurs fra Canis men tror det ble slettet under en opprensking av pc'en ;(

Padder er ekle men litt facinerende også ;)

God bedring !