fredag 17. desember 2010

Snorre har ordet…..

Julebilder 2010_121210_1853 copy

Hællæ! Smile

Vi har fått så mye snø, veldig mye snø og det er deilig og kaldt ute. Det har vært noen dager som jeg har hutra og frøsi litt, da…for jeg har jo mista all den flotte og tjukke pelsen min!! Men nå, nå begynner jeg å få tilbake den fine vinter pelsen min, se. Matmor sier til meg at jeg skal bare ta det med ro, for i fjor slutta jeg å miste pelsen rett før julaften og vips! Så fikk jeg vinterpels!!! Jeg vil i allefall være ute så mye og så lenge som mulig, og ekstra gøy er det når Josefine og Magnus er utte sammen med meg. Da springer jetg etter dem og later som om jeg skal ta dem…hihi….men dem er alt for raske for meg, gett! Dem springer bare opp i skjulet og gjømmer seg. Dimma og Magnus har blitt verdens beste kompiser, og det er jeg ikke så sikker på om jeg er like glad for!Sad smile Det er JEG som skal leke med Dimma! Det er JEG som skal susse, slikke og kose med Dimma!! Det er JEG som skal ligge i samme seng som Dimma!! Og det er JEG som er broren hennes!!!! Skjønner, eller?? Josefine er akkurat like fisefin som navnet hennes tilsier. Ho tørr ingenting, og er liveredd for alt! Jeg blir sååå irritert på ho, for ho bare springer når jeg skal prøve å vise at jeg bryr meg bitte-litte-granne om ho. Samma kan det være – det er Dimma jeg bryr meg mest om, uansett. Josefisefin tørr ikke komme når matmor ropær på ho heller…bare Magnus, han kommer med en gang...han er like lydig som en hund, han. Voff-voff! Ellers så har jeg lagt merke til at når mator rister på matskåla i døråpningen, da kommer både Josefisefin og Magnus som et olja lyn fra skjulet. Magnus bør jammen passe seg så han ikke blir alt for fet!! Han har jo blitt halvt mann, da…hihi…blir ikke noen damer på han, nei!! Laughing out loud Å, som jeg gleder meg til julaften! Jeg er sikker på at matmor har kjøpt noe veldig fint til meg, bare meg, for det er jo jeg som er “yndlings-gutten” hennes. Jeg har prøvd å ymte innpå at jeg ønsker meg et DIGERT gnagebein som varer leeenge, og jeg ønsker meg en ny KALKUN! Irriterer meg at den gamle har godt i stykker, altså….Matmor har gjort et helhjerta førsøk på å pynte opp her til jul og se – det er nissær over alt – overalt hvor jeg enn går og snur meg, så ser jeg dem dumme nissæne!! Men matmor synes det er fint, ho – får bare håpe at Magnus og Josefine ikke ødelegger dem før julaften….Ja ja, dere – det blir vel jul i stua i år, også. Nå ventær jeg på at matmor får julefri fra jobben..…sånn at vi kan kose oss alle sammen….alle åtte!!!! God jul til dere alle!

Julebilder 2010_121210_1845 copy

Julehilsen fra Snorre

9 kommentarer:

T :-) sa...

Uff ja jeg skjønner åffer du ser litt oppgitt og lei ut Snorre. Ikke greit å være eldst og sjef når de andre ikke alltid husker det... Bare ei uke til gaveutdelinga nå, tror nok du får noe fint/godt i år også ;-) Og så må du be matmor å vise fram noen av alle disse nissene til oss andre også.

Ville sa...

Mors yngling får helt sikker til jul et stort kjøttbein som varer lenge:o)))
Snorre; det har nok ikke godt opp for deg ennå... men du har 3 søsken, Dimma som helt sikkert er ynglings-søsteren din og så har du pusebror og pusesøster, du er heldig selv om ikke alt er akkurat som du vil det skal være:o)))

Hanne sa...

Stakkars deg, Snorre. Føler du deg ørlite grann tilsidesatt?? Huff, ikke så greit med småsøsken bestandig, men det er vel mest koselig. Tror nok Bienna gjerne skulle hatt en lite pusekatt å "leke" med. Hun elsker nemlig (å jage) katter!!

Tipper du får noe ekstra godt i julegave, Snorre - for du er helt sikkert ikke glemt, selvom det føles sånn!

Camilla: Du fiksa bakgrunnen ser jeg. Nå ble det julestemning, ja!

God Jul til dere alle, to- og firbente!!

Gry og Millis blogg sa...

Så koselig at du har tatt ordet igjen Snorre:o)

Skjønner godt at du blir litt "satt ut" over disse kattene, også at Dimma ligger og koser med Magnus og du får ikke være med. Hmmmm, jeg vedder ganske mye på at matmor bøter på skaden ved å gi deg en skikkelig snadder julepresang. Du har verdens snilleste mamma vet du Snorre:o)

Håper vinterpelsen din kommer fort på igjen nå i kulda.

Nuss på nesa fra Milli

Nina og Bonnie sa...

Stakkars deg, Snorre. Du har min sympati. ;) Ikke greit med disse kattene som bare holder på med ugang.

Skal se Dimma blir lei dem snart så er hun bare din igjen.

Sikker på at du får en kjempestort bein til jul. Mammaen din er snill, vettu!!!!!

Isakstua sa...

Ja, ja, Snorre, ikke greit å dele all oppmerksomheten.. Men det blir nok jul og overraskelser i år også...Vær glad du får leke med pusene du: Her i huset er eldstemann( gamlepus) skikkelig sur om dagen: er ikke snill med hverken lillepus eller Draumur. Skikkelig gammel grinebiter..Slår med klørne ute og freser uten at noen har gjort han noe.. Men han skal passe seg. Blir ikke gammel om han skal være drittsekk......
Så vær glad i de pusene du har.....

Inger`s blogg sa...

God jul til deg og, Snorre.
Godt jeg ikke har sånne kattepuser, her hvor jeg bor er det masse katter fra de andre husene, men de kan bare prøve seg å komme inn på tomta MIN, da blir de jaga, voff voff.
Matmor syns nå at både Josefine oh Magnus seer så søte ut, hm.

Det er mange nisser her i huset og jeg får lov å nusse de, ikke spise dem da,hi hi.
Tenker du får fine go`e pakker til jul. Hilse Dimma og matmor din, hilse Chicko.

Ragnhild B. sa...

Selv om du ser litt molefonken ut, er du nå veldog fin med rød nisselue, Snorre! Rødt kler deg! Glem de derre kattene!

Irén T. A. Færevaag sa...

Snorre - Balder sier han skjønner deg veldig godt! Når de der to kattepusene inntok tunet her så ble alle helt tussete over de to nøstene... Men Balder var jo først!!!

Det er godt du får ta ordet, Snorre. Så er jeg sikker på at matmor husker på å gi deg ekstra mye oppmerksomhet til jul :-D

Du er heldig du som har lillesøster Dimma og to nye søsken til. Enda de er kattepuser. Ekstra kjekt med storfamilie til jul :-D

GOD JUL til deg og alle i familien din! Hilsen fra Balder og matmor Irén