tirsdag 28. september 2010

Camilla Sau hilser…..og Kero, du er min aller beste venn….;o)

Tenk at det blei knall-vær i dag, også – og vi hadde ingen planer om å kaste bort denne dagen i dag med å sitte inne å kjede oss…..;o) Formiddagen gikk likevel med til å gjøre litt huslige syssler som å vaske tøy, støvsuge, sette inn i opvaskmaskinen og rydde litt rundt omkring. Da klokka nærmet seg 17, satte vi oss i bilen, Dimma og jeg, og kjørte til Fredrikstadmarka. Og hvem var det som møtte oss der? Jo, nemlig – Nina og Kero!!! Dimma var rett og slett overlykkelig over å se igjen Kero, og jeg tror jammen det var gjensidig. Med bjeffende glade hunder gikk Nina og jeg inn i skogen. Praten gikk livlig, og vips!…så var vi jammen tilbake på parkeringsplassen igjen etter 1 1/2 times kose-tur i marka. Tida går så alt for fort når vi er sammen med Nina og Kero! Det ble dessverre ingen bilder denne gangen. MEN – jeg fikk verdens beste hilsen på mobilen da jeg satte meg i bilen. Den var fra Camilla Sau og ho ønsket meg GOD FERIE! Se her da dere…..er ho ikke verdens nydeligste sau? Fikk så veldig lyst til å susse ho…..:-)

Bilde0045

Da jeg kom hjem, satt det en ivrig Snorre-gutt og ventet på matmor i gangen. Av en eller annen grunn, skjønte han at nå var det han og jeg som skulle gå avgårde :-) Det var en stille og rolig tur Snorre og jeg fikk oppi skogen, og underveis danset vi bortover veien. Litt snurr og litt spinn; stoppe opp å lytte etter fuglene og rådyra; litt sikk-sakk og mellom; snuse, snuse , snuse…..Sånn holdt vi på – og det så da ut til at Snorre syntes det var helt greit. Han fikk jo så mange go’biter som bare det….Må bare presisere at vi holdt ikke på sånn på hele turen…det orket vi ikke….bare bitte-litte-granne i løpet av turen. Det viktigste nå var jo at vi skulle ha en skikkelig kose-tur sammen, Snorre og jeg, og det fikk vi!!

IMG_0125

10 kommentarer:

Gry og Milli sa...

I tillegg til å være verdens nydeligste sau, så er hun jammen en av verdens hyggeligste også:o)

Så flink du er som "deler deg i to" og går to turer Camilla. Sikkert nyttig, men ganske så tidkrevende. Flink er du:o)

Nøve sa...

Jeg skjønne godt hvorfor akkurat den sauen heter Camilla ;o)

Så flink du er. Danser i vei med hundene dine. Og holde seg innendørs med husarbeid til klokka er 17?!? Det hadde jeg nok aldri greid.
Kjempebra at du og Nina har finni hverandre! Det er så koselig å ha noen å gå tur med iblant :o) Nalle blir ørlitegrann sjalu, men ikke bry deg om det.
Nyt morgendagen også, det meldes om fortsatt fint vær!

snorredimma sa...

Nøve: MÅ innrømme at jeg gjorde ikke BARE husarbeide fram til kl. 17, altså..hehe...Jeg er ikke noen husmor, langt der i fra (stakkar Rune...)

Nina og Kero er gull verdt - vi er veldig glade for at vi har funnet dem!!

Gry: I dag hadde jeg ikke mye lyst til å gå tur med Snorre da jegkom hjem fra marka, men jeg hadde ikke hjerte til å la være...
Dessuten er det litt godt å ha dem hver for seg og alene..det er deilig å kunne konsentrere seg om en og gi den ene all oppmerksomhet der og da...;o)

snorredimma sa...

Og nå fikk jeg med meg hva dere skrev..og jeg blir litt rørt, vet dere..:-))

Berit sa...

Disse klare høsdagene tror jeg det er kjempeviktig å ta vare på - de gjør noe med psyken, blir så lett og glad til sinns, Husarbeid kan vi ta i mørketida ! (Fikk likevel pussa vinduer og vaska gardiner i går, gjett om jeg fornøyd..)

Nina og Bonnie sa...

Jeg sier som Gry, du er kjempeflink til å gå med Dimma og Snorre hver for seg. Det får du mye igjen for. Hunder som er veldig glad i sin mamma. :)))))

En sånn turkammerat som Nina er gull verdt. En sånn har jeg nå og vi har fått det mye gøyere på tur. Både Charlie og jeg.

Barte-Marte sa...

Dæggern, det må jeg si! Noen mener det er spesielt at en hund skriver blogg, det synes ikke jeg, har man mye man skulle sagt må man nesten det. Men en sau med egen mobil - som sender bilder - det løfta det hele et par hakk!

Nalle fra dal'n sa...

Barte-Marte, jeg tror det er normalt for sauer fra Tjøme å ha egen mobil. For hunder også, selvfølgelig ;o)

Miao sa...

Hej nej har det på samme måde, det er ikke mange man møder eller snakker med som har en islandsk det er ellers en super race:)

er startet til hundetræning der er også en anden islandsk meget sjovt de hygger også gevaldigt:)

Er glad for du fandt mig så jeg kan følge din blog med dine skønne hunde:)

venlig hilsen mia

Nøve sa...

Gratulerer med dagen,Camilla!!!!
Det var så pussig. Idag kom det ei jente inn i butikken - som brukte DIN parfyme!!! Da savna jeg deg,da ;o) Håper du har hatt en fin dag!