onsdag 1. september 2010

September – en utfordrende måned

Nå går jeg inn i høstmodus, og september er og forblir en av mine favorittmåneder. Jeg liker oktober veldig godt, også – spesielt hvis jeg er på fjellet. Høsten inneholder alle mine favorittfarger, og det gjenspeiler seg nok både innredningsmessig i huset og på valget av klær jeg liker å gå med :-) Har dere lagt merke til hvor godt det lukter på høsten??

For meg blir september både spennende og utfordrende. Jeg har så mange planer som jeg velger å håpe og tro på at jeg skal klare å gjennomføre. For det første, ja, nå snakker jeg hund, altså, har jeg meldt på Dimma og meg på et helgekurs i Freestyle. Freestyle er noe jeg har hatt sansen for leeenge, men så har jeg ikke vært flink nok til å gjøre noe med det. Og dere som kjenner litt til meg, vet jo at jeg ELSKER musikk…og så kan jeg tillegge at jeg også ELSKER å danse. Jeg gjør det bare alt for sjeldent…..sukk….(Det blir sånn når man ikke har interesse for å gå på utesteder på byen lenger, og det kan kankje bli litt trangt hjemme i stua…) Men musikk må jeg høre på nesten hver dag, og jeg både synger og danser for meg sjøl hjemme stua (Det blir plass til bare meg, vet dere) – og Dimma og Snorre er villig med på snurringer rundt på gulvet og sikk-sakk føringer mellom beina mine. Dimma kan danse på to bein samtidig som ho snurrer rundt – flinke jenta mi. Snorre er ivrig på å følge etter mine bevegelser og han sitter bamse og ruller rundt. Så når jeg spør dem om vi skal danse? Ja, da får jeg alltid JA! ;o)

Så var det det med klikkerkurset….Det skal forberedes og planlegges og jeg skal prøve å gjennomføre det på en strukturert måte. Store ord på papiret, men akk så vanskelig å gjennomføre i virkeligheten…..Herlig med sånne nettkurs, altså. Det ligger bare der og venter på deg til du er klar, så sant man ikke trykker på feil knapp og sletter det, da…;o), og så kan man ta det i sitt eget lille tempo. Spørs vel om jeg ikke må melde meg på et ordentlig klikkerkurs etter hvert…hehe…

Og for det andre har jeg kommet til det punktet at jeg ønsker å avslutte nattevaktsjobbing. Det blir alt for slitsomt i lengden, og det tærer både på søvn, krefter og humør. Så det er alltid best å gi seg mens leken er god….Derfor blir det til at jeg kommer til å jakte på ny jobb med nye muligheter i september…..og innenfor helsevesenet blir det jo som dere vet, aldri manko på jobb….bare manko på helsepersonell!! Så det tror jeg ikke skal by på så store problemer. Faren er vel at jeg har blitt så kresen at jeg ikke tar hva som helst, lenger, sånn som man gjerne gjorde da man var ung og trengte penger. Ikke for at jeg ikke trenger penger, som har kjøpt nytt hus og greier, men det er nok kankje ikke like dårlig stelt nå som det var for 15 år siden.

Og som om dette ikke er nok, skal kællen, jeg og ungæne unne oss en skikkelig ferie i høstferien! Og da mener jeg skikkelig, altså, med stoore utropstegn, og den gleder vi oss veldig…veldig….veldig til!!

Ha en riktig så fin uke alle sammen!

PS. Lørdag blir vel kanskje den mest spennende dagen for oss her i “Islenderlia….” ;-))))

IMG_0574

9 kommentarer:

Dixie sa...

Høres ut som det blir travelt med kurs for dere i høst! Men det pleier jo bare å være gøy! :D Vi går på hverdagslydighetskurs med Dixie nå - eller det har bare vært teorikveld enda, også er det privattime på torsdag, men neste uke begynner det skikkelig! :D Så det gleder vi oss til!

Det blir veldig kjekt å høre mer om kursene deres etter hvert! Freestyle ser veldig kjekt ut! Jeg ble veldig spent på den høstferien deres, forresten! Hva er det dere har planlagt? :D Og hva er det som skal skje på lørdag?

T :-) sa...

Jeg tror jeg bare sier: lykke til!
Jeg er sikker på at du får til det du har satt deg som mål :-)
Og kos deg med både ferie og høst.

Litt til forresten, nattejobbing er og blir slitsomt i lengden, fordelen med det er jo at det blir mye fri. Men hva hjelper det om en ikke er opplagt til å bruke den...

Elisabeth sa...

For et fint bilde du hadde tatt!! Jeg elsker blomster :o)

Gry og Millis blogg sa...

Enig med deg i din beskrivelse av høsten Camilla, i tillegg til det du beskriver, så er jeg så imponert over hvor "klar" luften er. Klar og skarp og litt småkald og god!

Er spent på hva slags ferie dere planlegger, men gleder meg med dere uansett.

Freestyle har jeg aldri hatt sansen for, før Hilde har skrevet litt om det. Nå gjenstår det bare å se om jeg synes det er no' gøy;o)

Det blir innmari spennende å høre om hva slags jobb du velger å ta etterhvert også. Skjønner kjempegodt at nattevakter blir slitsomt!!

Hanne sa...

Du varter opp med det en vakre bildet etter det andre, Camilla!! Du er kjempeflink!! Og det kameraet ditt må jammen være supert det også.. Nydelig både av blomstene og Snorre!!!

Høsten er herlig, ja!! Klar luft, deilige dufter og nydelige farger!! Jeg satser på en lang og fin høst iår, så blir ikke vinteren så lang (forhåpentligvis..).

Spent på å høre mer om klikker, freestyle og ferieplaner!!

Ut ifra det du forteller kan jeg ikke skjønne annet enn at freestyle må være midt i blinken for deg, Snorre og Dimma!!!

Nøve sa...

Hva skjer lørdag???

Så mange morsomme planer du har, Camilla. Håper alt blir slik som du ønsker det skal bli :o)

Ungæne..mener du da dine halvvoksne sønner eller Snorre og Dimma??

Ps. det forrige innlegget ditt, har det forsvinni?!?
Å nå ;o) Jeg aner hva som skjer på lørdag..

snorredimma sa...

Nøve: Ungæne er og forblir mine to "forvokste" sønner....;o)

Lørdag, ja....

Marianne sa...

Du og disse hemmelighetene dine Camilla!! Du sliiiter jo folk ut med det der ;)

Høsten er min drømmeårstid også..tror de fleste hundefolk er glad i høsten egentlig...( å våren, og vinteren, og sommeren....) Her på sørlandet er det sol fra blå himmel hver dag nå, å det ser ut til at det har tenkt å holde seg sånn..det er bare herligt!!

Du har masse planer, å jeg gleder meg til å følge med på hva som skal skje..nye bilder, ferie, kurser, jobb, og andre hemmeligheter!! hehe..

Anne-Liss sa...

Helt enig, høsten er flott med sine fantastisk flotte farger.
Det var utrolig flott det blomsterbildet ditt :o)

Jeg og Maila gikk på freestylekurs,veldig morsomt du kan glede deg. Jeg har desverre ikke fulgt det opp i etterkant fordi de la treningen opp på min langdag på jobben :o(

Lykke til med høsten og kursene !!