torsdag 8. januar 2009

2009
Da har vi kommet oss helskinna gjennom både jul og nyttår, Snorre, Dimma og jeg - og selvfølgelig de andre i familien, også. Julaften feiret vi hos oss og hadde 11 familiemedlemmer til bords. Puh! Romjula tilbrakte vi på hytta hvor vi virkelig fikk kost oss med kulde og snø hvor gjennomsnittsgraden lå på -15 blå!! Det var jo uvant for oss østfoldinger...

Dimmas første møte med snø`n var en fryd å oppleve - og jeg tror jammen vi ble som barn igjen vi tobeinte, ogaså, da vi så på gleden til hundene over å få være ute i snø`n.


Nyttårsaften er den værste dagen i Snorres liv, og det ble ikke noe unntak i år heller. Vi reiste hjem fra hytta på selveste nyttårsaften, bare for at jeg skulle jobbe nyttårsnatta - og som jeg gruet meg til det! Vet sannelig ikke hva som var verst - om det var jobbinga eller tanken på hvor fælt Snorre kom til å ha det da fyrverkeriet ville dekorere nattehimmelen.

Stakkar "stompen" min! Han var så stressa og bjeffet høylytt inn i det nye året, mens Lille-frøken satt trygt og godt i armene til Simon mens hun så på alt det flotte og spennende fyrverkeriet som ble sendt til himmels! Så ulike mine vakre er, da eller...




GODT NYTT ÅR!




Alkoholfri champagne i kjøkkenglass duger det, også!


Starten på det nye året feiret jeg altså med å være på jobb. Utrolig nok var det ingen rakett-skader som ble behandlet hos oss den natta. Enten har det hatt noe for seg det nye forbudet, eller så har skadene vært såpass alvorlige at de har krevd ekspertisen på sykehuset.



Snorre og Dimma

ivrige på å pakke opp julepresangene sine.












Flere bilder av mine vakreste

på denne jord

og som jeg er så veldig glad i

5 kommentarer:

Marianne sa...

Så synd ay Snorre ble så skremt av rakettene da, men han var visst ikke den eneste. Jeg tror Dimma og Embla er nokså like, glade fornøyde og med fullt av fart i. Tror nok de kunne hatt det moro sammen. Embla er jo en ekspert i å løpe som et olja lyn hun og.

Så kjedeligt at du måtte jobbe på nyttårs aften, men det er jo en viktig jobb, så det er godt at noen gjør det..
Ha en fortsatt fin dag.

T :-) sa...

Så godt at du er tilbake igjen :-) Vi har savna deg. Uff, ja, dette med nyttårsrakketter er noe skumle greier. Vina hadde det heller ikke godt på nyttårsaften.

Gry og Millis blogg sa...

Sier som Tove, godt å ha deg tilbake igjen! Høres ut som en deilig ferie på hytta, selvom både julaften og nyttårsaften kanskje var litt stressende?

Stakkars Snorre! Det gjør ett eller annet med meg å se bildene av ham, han har noe som gjør at jeg synes han er utrolig vakker!!

snorredimma sa...

Tusen takk, Gry - det er noe spesielt med Snorre, ja! Bestemte meg i år for at neste nyttårsaften skal jeg være mer forberedd - og det sier jeg hvert år og plutselig er dagen der!

Jeg skal nå prøve å oppdatere meg med å lese bloggene deres. Ser at dere holder på med noe greier som skal få STORE bilder i bloggen. Det må jo jeg prøve, også da, men har ikke helt fått med meg åssen dere gjør. Får vel lese meg fram til det i bloggene deres.

Er travelt opptatt med å gjøre barnerommet til Simon om til ungdomsrom. På tide han er jo snart 15 år!!! Derfor er jeg i litt treg her inne (det er nemlig ikke alle som er like begeistret som jeg for denne blogginga og at jeg stikker av fra "oppgavene mine." Hehe) - men jeg kommer sterkere tilbake.

Og jeg har jo også fått meg at du skal få deg en valp i løpet av dette halvåret, Marianne! Så herlig. Blir litt gira sjøl når andre snakker om å skaffe seg valp, men jeg får vel konsentrere meg om de to jeg har! Syns jo disse lappisene er utrolig vakre, da!
VI SNAKKES SENERE I DAG; HÅPER JEG!

Dixie sa...

Det hørtes ut som en koselig jul! :) Men nyttår var visst ikke bare kjekk for Snorre, stakkars... Kjekt at det gikk bra med Dimma i hvert fall... Det var mange veldig fine bilder, forresten!