torsdag 8. januar 2009

Nytt år og nye muligheter

 

Et nytt og bedre liv?

 

Da har vi jammen startet et nytt år, og vi fleste har vel denne gangen også inngått en avtale med oss selv om noe vi skal gjøre eller forbedre oss på i det nye året som kommer. Jeg er som de fleste andre, og mine nyttårsforsetter er derfor også som alle andre. Det vil si spise mindre, drikke mindre og mosjonere mere.

Jeg har i alle fall bestemt meg for at dette året skal vi ha det gøy, Snorre, Dimma og jeg. Vi skal springe og vi skal leke og vi skal ha mye morro. Da tror jeg at jeg og mine to vakre får et nytt og bedre liv. Vi skal gå på kurs, og ikke minst - jeg skal ta maange bilder...Som om jeg ikke gjør det fra før. På 2 dager klarte jeg å ta over 500 bilder av Snorre og Dimma - og det er litt av en jobb å slette alle dem bildene som ikke ble fine. Det er litt for lettvint med speilrefleks-kamera, og bildene bare sniker seg inn og fyller hele minnebrikka. Og gjett hva jeg fikk til bursdagen min? Jepp, et digitalt kamera som er lett å ha med seg over alt pga størrelsen. Får fin plass i innelomma, og derfor kan jeg ta bilder stort sett over alt og når som helst. Heldig, jeg. Men det er ikke speilrefleks-kamera, men fint for det.

IMG_2197

IMG_2026

_MG_2098

 

Både Snorre og Dimma elsker å gnage på tyggebein. Like morro er det å leke med ball. Siden jeg har vært litt opptatt med å pusse opp på rommet til sønnen min, har det heller blitt så som så med turer på oss. Derfor har det vært greit å bare stikke ut i hagen utstyrt med ball i hånda og go'biter i lomma - og så har vi blitt fornøyde alle tre.

IMG_2234

 

Litt moro er det jo at Snorre og Dimma ser ut til å få mer og mer glede av hverandre for hver dag som går. Tror dere ikke at gammer'n, som Dimma liker å kalle han, har blitt "leken." Det er jo rene hemmelriket for Dimma når Snorre flyr etter ho og vil ha tilbake ballen - som ho selvfølgelig har rappet ut av kjeften hans.

IMG_2256  

13 kommentarer:

Dixie sa...

Så koselig dere har det! :) Og så mange fine bilder du har tatt! 500 bilder på 2 dager er ikke akkurat lite...

snorredimma sa...

Nei, jeg vet det. Og tro du meg - det er litt for mange....Har fortsatt ikke fått sett alle bildene jeg har tatt!!

Nøve sa...

Men det er ikke så rart, de er så nydelige de to!!!
Nå har du vært riktig flink,Snorredimma ;o)

snorredimma sa...

Ja, ikke sant? Har forresten sittet her i flere timer så nå må jeg ha ei lita tisse-pause. Tror jammen kællen har kommet hjem fra jobb, også. Får vel se etter om han sitter forann tv'n i stua. Han er litt lei av at jeg er så opptatt av denne blogginga, se.

Gry og Millis blogg sa...

Nå gikk det jo helt strålende, også med fotoramme rundt og greier! Så fint det ble! Dette er jo kjempegøy!!!! Ola lurer også fælt på hvorfor jeg sitter så mye foran pc'n, på den annen side; hvorfor sitter han så mye foran tv'n? :o)

Nina og Bonnie sa...

Så mange fine bilder. Jeg vet det er lett å ta mange bilder. Tok kjapt 119 stk. på en dag. Men det er kun 10 eller noe som blir brukende.

Marianne sa...

Det er jo tross alt bedre å sitte å sosialisere meg hundegale damer enn å glo på tv da. Her lærer vi til og med noen vanskelige datatriks, så vi blir nok en smule mer tekniske enn tvslavene...

Syntes det nyttårsforsette ditt med å ha det enda mer gøy med hundene var kjempe fint...det skal jeg også ha.......

snorredimma sa...

Lappevenen: Det er i allefall lett å overholde det med å ha det gøy med hundene. Verre er det med dem andre,ja....

Nøve sa...

Vi er så enige så enige, damer!
Men stakkars gubben til Snorredimma, overså ho ham helt da han kom sliten heim fra jobb?!

Vi kunne kanskje prøve å ha mer moro med mannfolka også, det tror jeg de tenker...

Marianne sa...

Jaja, de varer ikke så lenge de der, det burde hete januarforsett.
Men å ha det gøy med hundene det går ikke over....

Nøve sa...

Oi, der var du igjen, Snorredimma ;o)

snorredimma sa...

Heldig var jeg - kællen er fortsatt på jobb! Sånn er det å drive eget...aldri hjemme og når han er hjemme, ser jeg han ikke da heller...(På data'n, jeg?)Nei da, det var bare spøk med litt alvor! :)

Nøve sa...

Har hatt en kveld aleine jeg også. Det er så godt!
Nå skal'n få god MAT når'n kommer heim i natt, for han har vært så snill ;o)